Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-07@06:12:31 GMT

آلمان برای خرید گاز قطر توافق کرد

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۲۶۲۴۹

آلمان برای خرید گاز قطر توافق کرد

آلمان در راستای تلاش برای کاهش وابستگی به واردات روسیه، برای خرید گاز از قطر به توافق رسید.

به گزارش ایران اکونومیست، این خبر از سوی وزارت اقتصاد آلمان در توییتر اعلام شد. توافق مذکور در سفر آخر هفته رابرت هابک، وزیر اقتصاد آلمان به قطر حاصل شده است.
هابک در ویدیویی در توییتر گفت: این منطقه آماده همکاری و سرمایه گذاری بیشتر در پروژه های انرژی تجدیدپذیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبر خوب این است که گاز طبیعی مایع از سوی قطر برای آلمان فراهم خواهد شد. اکنون بر عهده شرکتهاست که توافقهای لازم را منعقد کنند.
بر اساس گزارش بلومبرگ، وزیر اقتصاد آلمان گفت: قطر در حال افزایش استخراج گاز است و ما به گاز بیشتری در کوتاه مدت برای جایگزینی با عرضه روسیه داریم. این موضوعی بود که درباره آن با امیر و وزیر انرژی قطر صحبت کردم.
سعد الکعبی، وزیر انرژی قطر پیشتر اعلام کرده بود در صورت مختل شدن عرضه گاز روسیه به اروپا به دلیل منازعه با اوکراین، نه قطر نه هیچ کشور دیگری ظرفیت این را ندارد عرضه گاز روسیه به این منطقه را با استفاده گاز طبیعی مایع (LNG) جایگزین کند. با توجه به اینکه عمده حجم گاز قطر به قراردادهای بلندمدت برای خریداران آسیایی اختصاص پیدا کرده، حجم گازی که قابل ارسال به اروپاست، تنها ۱۰ تا ۱۵ درصد است. وزیر انرژی قطر گفته بود: تصور می کنم روسیه ۳۰ تا ۴۰ درصد از بازار اروپا را تامین می‌کند. هیچ کشوری وجود ندارد که بتواند این حجم گاز را عرضه کند و ظرفیت انجام این کار از طریق صادرات LNG وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: صادرات گاز قطر به اروپا ، حمله روسیه به اوکراین

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: صادرات گاز قطر به اروپا حمله روسیه به اوکراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۲۶۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه به هنگام زمین و تأمین اعتبارات برای خرید مصالح از ضروریات ساخت مسکن توسط مردم است

عبدالجلال ایری، سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار قدس در مورد واگذاری زمین و ارائه تسهیلات به مردم برای ساخت مسکن، گفت: هدف کلی این است که ما برای تمام اقشار و بویژه اقشار آسیب پذیر  مسکن تهیه کنیم. در همین راستا قانون جهش تولید مسکن  را مصوب و ‌در آن تاکید شد که دولت زمین و تسهیلات لازم را در اختیار مردم قرار دهد که خودشان مسکن بسازند.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به تامین مسکن برای اقشار مختلف با تکیه بر عرضه به هنگام و صحیح زمین و تامین اعتبارات لازم برای هزینه های جاری نظیر خرید مصالح اظهار کرد:  عرضه به هنگام و صحیح زمین و تامین اعتبارات لازم برای هزینه های جاری نظیر خرید مصالح نیز از مهم ترین ضروریات ساخت مسکن توسط مردم است. به هر حال تامین مسکن برای اقشار مختلف هدف ماست و باید آن را انجام دهیم و فرآیندش نیز در انجام شدن است.

ایری در ادامه بیان کرد: با توجه به ساختار اقتصادی کشور مشکلاتی برای تهیه مسکن اقشار آسیب پذیر وجود دارد که باید حل شود. لازمه رسیدن به یک میلیون واحد مسکن  این است که همه دستگاه ها کمک کنند و بدون مشارکت مردم نیر شدنی نیست و نقطه قوت یک میلیون واحد که می خواستیم بسازیم در مشارکت مردم است. چون به مردم زمین و تسهیلات می دهیم که خودشان بسازند.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی  اظهار کرد: قانون جهش تولید مسکن در حال اجرایی شدن است ولی به نقطه ای رسیده است که نمی توانست بدون مشارکت مردم انجام شود و ما نیازمند مشارکت مردم هستیم. ما با مشکل کمبود مسکن مواجه هستیم و شاهد جهش تولید مسکن نخواهیم بود جز اینکه مشارکت مردم را داشته باشیم. باید با تکیه بر عرضه زمین توسط دولت و پرداخت به موقع و مناسب تسهیلات ساخت مسکن، مسیر مشارکت مردم در ساخت مسکن باز خواهد شد. بنابراین راهکار اصلی رفع تقاضای مسکن مردم نیازمند تسهیل مشارکت مردم در ساخت مسکن با عرضه زمین و تسهیلات است.

زهرا طوسی

دیگر خبرها

  • آلمان سفیر خود را از مسکو فرا می‌خواند
  • متقاضیان خرید خودرو بخوانند/ قیمت خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه اعلام شد + جزییات
  • شرایط خرید کامیونت فورس در بورس کالا ابلاغ شد
  • فایننشال تایمز: اروپا نگران تشدید اقدامات «خرابکارانه و خشن» روسیه است
  • اوکراین مدعی خسارت یک میلیارد دلاری شد
  • چه کسانی خودروهای وارداتی برقی را خواهند خرید؟
  • آلمان همکاری‌های تسلیحاتی با استرالیا را تقویت می‌کند
  • آلمان درباره حملات سایبری به روسیه هشدار داد
  • عرضه به هنگام زمین و تأمین اعتبارات برای خرید مصالح از ضروریات ساخت مسکن توسط مردم است
  • آلمان کاردار سفارت روسیه را احضار کرد