Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با صدور پیامی فرا رسیدن نوروز ۱۴۰۱ را تبریک گفت. در این پیام آمده است: تولید دانش بنیان علاوه بر حصول ارزش افزوده، درآمدزایی پایدار و گردش مالی بالا برای جامعه بومی، نقش بسزایی در اشتغال‌زایی دارد و چون این قبیل تولیدات از مراکز رشد دانشگاهی کار خود را آغاز کرده‌اند، می‌توانند پس از حرکتی منطقی به موفقیت‌های بزرگی دست یابند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این پیام آورده است: توانمندسازی حوزه‌های نوآوری در صنعت و بخش کشاورزی یکی از الزامات امروز کشور برای رسیدن به توسعه یافتگی است و می‌توان برای تقویت این واحدها از توان موجود در شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده کرد تا این شرکت‌ها پل ارتباطی بین دانش و صنعت باشند و در نهایت با تولید نهایی دانش بنیان در جهت توسعه کشور گام برداشت.

امام جمعه اراک در ادامه این پیام آورده است: رهبر معظم انقلاب با هوشمندی و درایت منحصر به فرد خود سال ۱۴۰۱ را با عنوان تولید دانش بنیان و اشتغال‌زایی نامگذاری کردند که نشان از دغدغه معظم‌له در مورد مسائل اقتصادی کشور دارد، بنابراین تمام ارکان نظام، مردم و فعالان اقتصادی باید در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری بسیج شوند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی در بخش دیگری از این پیام آورده است: سال ۱۴۰۱ باید بتوانیم در ابعاد مختلف اقتصادی، تولیدی و صنعتی با دنیا رقابت کنیم و به همه کشورهای منطقه و جهان صادرات داشته باشیم.

وی در این پیام افزوده است: مقام معظم رهبری ضمن شمارش نقاط قوت و حوادث سال گذشته، درباره موضوع تولید ملی تاکیداتی فرمودند و همچنان بر تولید، اشتغال و استفاده از فناوری نوین و توسعه شرکت‌های دانش بنیان اصرار دارند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در این پیام آورده است: ما در آستانه تحولات عظیمی در کشور و دنیا قرار داریم و دوران نظام تولید سنتی سپری شده است و نظام نوین با نوآوری، تلاش و مهارت با استفاده از تکنولوژی روز با کیفیت و سرعت مورد توجه قرار گرفته است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی در این پیام اضافه کرده است: در سال‌های گذشته به تولید و استفاده از شرکت‌های دانش بنیان تاکید شده است و سال گذشته در صنعت خودروسازی مشکلات عمیق و چالش جدی هم از نظر تکنولوژی و هم از نظر کیفیت و هم از نظر مصرف سوخت و قطعات مطرح شد که در سال جاری و با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب اصلاح اساسی در تولید خودرو باید عملیاتی شود.

وی افزوده است: کشورهای مختلف جهان از جمله چین و کره جنوبی در ۳۰ تا ۵۰ سال گذشته در خودروسازی و صنعت محرک‌ها گام‌های بلندی برداشته‌اند و هر کشوری که صاحب تکنولوژی در این زمینه باشد، جز کشورهای قدرتمند به شمار می‌رود.

وی در این پیام اظهار کرد: متأسفانه ما نتوانسته‌ایم در این صنایع در تراز ۱۰ کشور اول باشیم و مقام معظم رهبری تاکید بر شرکت‌های دانش بنیان دارند تا بتوانیم با دنیا رقابت کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در این پیام آورده است: وجود بیش از سه هزار واحد صنعتی در نقاط مختلف این استان ظرفیت عظیمی برای توسعه اقتصادی استان و کشور است که این صنایع باید با هدف لبیک‌گویی به ندای مقام معظم رهبری تمام ظرفیت خود را بکار گرفته زمینه شکوفایی ایران اسلامی را فراهم کنند.

کد خبر 5451200

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری مقام معظم رهبری آیت الله دری نجف آبادی اراک مقام معظم رهبری شعار سال بوشهر نوروز کرمانشاه ویروس کرونا نیمه شعبان حوادث چهارشنبه سوری نوروز 1401 بارش برف آمار کرونا عید نوروز آیت الله علوی گرگانی خطبه های نماز جمعه سفرهای نوروزی گرگان شرکت های دانش بنیان پیام آورده مقام معظم رهبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۲۶۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صرفه‌جویی یک میلیارد دلاری پالایشگاه آبادان

مدیرعامل پالایشگاه آبادان گفت: این پالایشگاه با جایگزین کردن مکمل‌های سوختی با مکمل‌های طبیعی صرفه‌جویی یک میلیارد دلار را هدف‌گذاری کرده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، حکیم قیم گفت: پالایشگاه آبادان از سال گذشته به دنبال جایگزین کردن مکمل‌های سوختی با طبیعی بود که در همین راستا با یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان در جهت تولید سوخت بایو به توافق رسید.

وی افزود: با جایگزینی اتانول با MTBE به عنوان یکی از اوکتان‌افزاها و با به سرانجام رسیدن این طرح، از لحاظ ارزی پالایشگاه آبادان حدود یک میلیارد دلار صرفه‌جویی ارزی خواهد داشت.

قیم گفت: پالایشگاه آبادان اولین شرکت صنعتی کشور درگذر از اقتصاد خطی به اقتصاد چرخشی با ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان، آب، اقلیم و محیط‌زیست با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد تا در میان شرکت‌های صنعتی و نفتی ایران، پیشگام تغییر رویکرد اقتصادی از اقتصاد خطی به اقتصاد چرخشی باشد.

وی افزود: پالایشگاه آبادان درصدد است انواع پسماند از جمله گازهای ارسالی به مشعل، لجن‌های نفتی، گوگرد، پسماند الکترونیک و باتری مستعمل، کاستیک، پساب صنعتی و پسماندهای عمرانی و ساختمانی را با کمک طرح ملی توسعه فناوری‌های اقتصاد چرخشی و زیست‌محیطی معاونت علمی- فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری بازچرخانی کند.

مدیرعامل پالایشگاه آبادان یکی از این اهداف توسعه و مانع زدایی در طرح‌های زیست‌محیطی با استفاده از پتانسیل شرکت‌های دانش‌بنیان عنوان و ابراز امیدواری کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، اقتصاد چرخشی در پالایشگاه آبادان به‌عنوان اولین شرکت صنعتی در کل کشور محقق شود و زمینه‌ساز گسترش آن میان دیگر بنگاه‌های اقتصادی در سطح کشور باشد.

پالایشگاه نفت آبادان یکی از بزرگترین پالایشگاه‌های ایران است که فرآورده‌هایی همچون گاز مایع، بنزین موتور، نفت سفید، نفت گاز، سوخت جت، نفت کوره، انواع روغن موتور پایه، انواع قیر، انواع حلال‌ های نفتی، گوگرد و نفتای (خوراک آروماتیک پتروشیمی بندرامام) تولید می‌کند. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صرفه‌جویی یک میلیارد دلاری پالایشگاه آبادان
  • تولید سالانه ۴۰۰ هزار اکسل خودرو در واحد صنعتی دانش بنیان چهارمحال و بختیاری
  • تحقق مشارکت مردم در رشد تولید با توسعه اقتصاد دانش بنیان
  • جهش تولیدات صنعتی با کمک بخش نخبگانی از طریق تقویت حضور دانش‌بنیان‌ها در صنایع بزرگ
  • مردمی کردن اقتصاد توسعه پایدار کشور را به دنبال دارد
  • بوشهر سومین استان کشور در ارزیابی توسعه اقتصاد دانش‌بنیان است
  • استان بوشهر در ارزیابی توسعه اقتصاد دانش بنیان رتبه سوم کشور شد
  • کسب رتبه سوم استان بوشهر در توسعه اقتصاد دانش بنیان
  • دست‌یابی به مرجعیت علمی و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در فضای دانشگاهی کشور
  • عزم هیئت الجزایری برای توسعه همکاری فناورانه با ایران