Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاربران اینترنتی به صورت روزانه و پیاپی در حال جست و جوی مفاهیم و عبارت های متفاوتی در موتورهای جست و جوگر به ویژه گوگل هستند که رصد و ارزیابی پرتکرارترین و نیز مهم ترین این مفاهیم، قابل تأمل است. به ویژه از این بابت که می تواند به ابزاری برای رصد دغدغه های مردمی از سوی مسولین و تلاش برای رفع و رجوع این مسائل باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش «تابناک»، در ففروردین ۱۴۰۰ همانند سایر ماه های سال فضای مجازی و به صورت مشخص اینترنت به بستری برای داغ شدن بسیاری از مفاهیم و عبارت های مهم و پرتکرار تبدیل شد که در این بسته به برخی از این موارد اشاره می شود.

در بازه زمانی مورد اشاره مفاهیم و عبارت هایی چون «مالیات خانه های خالی»، «محدودیت های کرونایی گروه های شغلی»، «کرونا و بیماران کرونایی»، « کارت اعتباری سهام عدالت»، « حقوق بیمه بیکاری»، « واکسن های کرونا»، « حمله اسرائیل به نطنز»، و... از مهم‌ترین موضوعاتی بود که کاربران ایرانی در اینترنت به دنبال اطلاعاتی در مورد آن‌ها بودند.

مالیات خانه های خالی

همزمان با آغاز سال جدید شمسی ۱۴۰۰، وزارت راه و شهرسازی به صورت جدی طرح اخذ مالیات از خانه های خالی را در دستور کار خود قرار داد و مالکان خانه های مسکونی را ملزم کرد تا با مراجعه به درگاه های مرتبط اقدام به ثبت مشخصات منزل مسکونی خود کنند تا از مالیات خانه های خالی رهایی یابند؛ طرحی که البته در ادامه با استقبال اندک شهروندان رو به رو شد و تقریباً شکست خورد.

با این همه به واسطه هشدارهای مکرر مسولین مربوطه به یکی از دغدغه های مهم کاربران در این ماه از سال ۱۴۰۰تبدیل شد.

در این رابطه توضیح بیشتر اینکه طبق ماده 54 مکرر قانون مالیات‌های مستقیم، هر واحد مسکونی واقع در همه شهرهای بالای یکصدهزار نفر جمعیت که به استناد سامانه ملی املاک و اسکان کشور موضوع تبصره (7) ماده (169مکرر) این قانون، در هر سال مالیاتی در مجموع بیش از 120 روز ساکن یا کاربر نداشته باشد به عنوان خانه خالی شناسایی شده و به ازای هر ماه بیش از زمان مذکور، بدون لحاظ معافیت‌های تبصره (11) ماده (53) این قانون، ماهانه مشمول مالیاتی بر مبنای مالیات بر درآمد اجاره به شرح ضرایب زیر می‌شود: سال اول ـ معادل شش برابر مالیات متعلقه سال دوم ـ معادل دوازده برابر مالیات متعلقه سال سوم به بعد ـ ‌معادل هجده برابر مالیات متعلقه را باید بپردازند.

بیشتر بخوانید 

یک میلیارد تومان مالیات خانه‌های خالی پرداخت شد محدودیت های کرونایی گروه های شغلی

همزمان با آغاز سال شمسی ۱۴۰۰و عزم جدی بسیاری از خانواده ها برای انجام سفر نوروزی و نیز مصادف شدن این ایام با پیک کرونا در کشور، سبب شد تا مسولین مربوطه اقدام به اجرای محدودیت های فراوانی مثل اعمال جریمه تردد بین شهری کنند و نیز با تقسیم بندی گروه های شغلی اقدام به تعطیل کردن برخی مشاغل کنند.

همچنین در این مدت تردد شبانه نیز از یک ساعت مشخص تا نزدیکی های اذان صبح ممنوع بود که همه این محدودیت ها به دغدغه مهمی برای کاربران تبدیل شده بود و در مورد آنها در اینترنت جست و جو می کردند.

توضیح بیشتر اینکه مشاغل به چهار گروه بر اساس اهمیت تقسیم بندی شدند و از نیمه دوم فروردین 1400 با جدیت محدودیت ها به ویژه برای گروه های سه و چهار اجرایی شد.

کرونا و بیماران کرونایی

ویروس کرونا که همچنان میهمان ناخوانده ایران و بسیاری از کشورهای دیگر جهان است، در بازه زمانی مورد اشاره با شدت و خسارت های جانی و مالی و فراوانی بیداد می کرد و بسیاری از هموطنانمان را به کام مرگ فروبرد.

در این ماه کرونا و بیماران کرونایی نیز در کانون توجه کاربران فضای مجازی قرار داشت و نحوه مقابله با آن و نیز درمان بیماران کرونایی از جمله دغدغه های مهم شهروندان بود.

بیشتر بخوانید 

سوپرایمنی با مبتلا شدن به سویه‌های ضعیف کرونا کارت اعتباری سهام عدالت

در پی آزادسازی سهام عدالت و امکان فروش بخشی از این سهام که از مدتی قبل تر آغاز شده بود، موضوع نحوه درخواست و صدور کارت اعتباری سهام عدالت که قرار بود به وسیله آن دارندگان سهام عدالت از بخشی از دارایی خود برای خرید کالا و خدمات بهره ببرند مورد توجه قرار گرفت.

گفتنی است کارت اعتباری سهام عدالت از ۲۵ بهمن سال 1399 برای مشمولان این سهام امکان‌پذیر شد و فقط دو بانک تجارت و ملی برای اعطای این کارت اعلام آمادگی کردند، اما به واسطه عدم استقبال عمومی نیز اشکالات جدی در زیرساخت ها با موفقیت چندانی رو به رو نشد.

بیشتر بخوانید 

موجودی کارت‌ اعتباری سهام عدالت چقدر است؟ حقوق بیمه بیکاری

به واسطه شیوع ویروس کرونا و تعطیلی بسیاری از گروه های شغلی، جمع کثیری از شهروندانمان در ماه های منتهی به فروردین ۱۴۰۰بیکار شدند و مقرر بود تا به ایشان بیمه بیکاری تعلق بگیرد.

بیمه ای که پیگیری جریان های خبری مرتبط با آن نشان می داد برای مشمولان آن به یک دردسر بزرگ تبدیل شد و نهادهای بیمه گر چندان در انجام تعهدات خود موفق و خوش قول نبودند.

به همین اساس در فروردین ماه ۱۴۰۰این عبارت نیز به یکی از مفاهیم مورد توجه کاربران اینترنتی قرار گرفته بود.

بیشتر بخوانید 

بیکاران چند ماه حق بیمه بیکاری می‌گیرند؟ حمله اسرائیل به نطنز

فروردین ماه ۱۴۰۰حوادث نگران کننده ای در پایگاه غنی سازی اورانیوم نطنز رخ داد که برخی منابع این اتفاق را یک خرابکاری و مرتبط با دستگاه های امنیتی و جاسوسی اسرائیل عنوان کردند؛ حادثه ای که در موتورهای جست و جوگر به حمله اسرائیل به نطنز معروف شد و همین عبارت بارها به ویژه در گوگل جست و جو شد.

به گفتهٔ مقامات ایران حادثه در بخشی از شبکهٔ برق تأسیسات غنی‌سازی احمدی روشن نطنز رخ داده‌است. بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران، بدون اشاره به جزئیات این حادثه گفت این حادثه صدمات انسانی و آلودگی به دنبال نداشته‌است.

نیویورک تایمز به نقل از دو منبع اطلاعاتی گزارش داده‌است حادثه‌ای که منجر به قطعی برق در تأسیسات غنی‌سازی اورانیوم نطنز شد، یک انفجار بزرگ بوده که سیستم برق‌رسانی این مجموعه را کاملاً از کار انداخته‌است.

علی‌اکبر صالحی رئیس وقت سازمان انرژی اتمی ایران نیز حادثهٔ تأسیسات نطنز را «تروریسم هسته‌ای» خواند.

علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی روز یکشنبه ۲۲ فروردین ماه در واکنش به حادثه امروز در بخشی از شبکه توزیع برق تاسیسات غنی سازی نطنز گفت: اقدام علیه مرکز غنی سازی نطنز، نشان دهنده شکست مخالفان پیشرفت های صنعتی و سیاسی کشور برای جلوگیری از توسعه چشمگیر صنعت هسته ای از یک سو و مذاکرات موفق برای رفع تحریم های ظالمانه است.

صالحی افزود: در روز ملی فناوری هسته ای آخرین دستاوردهای دانشمندان جوان و پرتلاش کشور به نمایش گذاشته و همزمان نیز چشم انداز رفع تحریم ها کاملاً آشکار شد.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران ضمن محکوم کردن این حرکت مذبوحانه تاکید بر ضرورت برخورد جامعه بین المللی و آژانس بین المللی انرژی اتمی با این تروریسم هسته ای، حق خود را برای اقدام علیه عاملان و آمران و مباشران محفوظ می دارد.

رئیس وقت سازمان انرژی اتمی گفت: همچنین برای ناکام گذاشتن اهداف آمران این حرکت تروریستی، جمهوری اسلامی ایران با جدیت گسترش فناوری هسته ای از یک سو و گسترش برای رفع تحریم های ظالمانه از سوی دیگر ادامه خواهد داد.

بیشتر بخوانید 

گمانه زنی‌ها درباره حادثه نطنز؛ از حمله سایبری تا انفجار واکسن های کرونا

در آغاز سال شمسی ۱۴۰۰، هنوز خبری از واکسیناسیون سراسری در کشور نبود و به وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا با اعمال محدودیت های سنی از بزرگ سالان فرایند واکسیناسیون کرونا را آغاز کرده بود.

با این وجود در بسیاری از کشورهای جهان موضوع واکسیناسیون با سرعت بیشتری آغاز شده بود و انواع مختلفی از واکسن نیز از نوع جهانی و ایرانی در راه بازار بود.

همین موضوع در کنار افزایش نگران کننده قربانیان کرونا به ویژه در میان اقشار جوان سبب شده بود تا تهیه و تولید سریع واکسن کرونا و تزریق آن به یک مطالبه تبدیل شود و نیز کاربران در فضای مجازی به دنبال کسب اطلاع در مورد انواع واکسن های موجود در بازار باشند.

بیشتر بخوانید 

ایمنی واکسن‌های کرونا چند ماه است؟

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین جهاد تبیین حقوق کارگران نیمه شعبان نوروز 1401 سایت هسته ای نطنز فروردین 1400 کارت اعتباری سهام عدالت بیمه بیکاری حقوق بیمه بیکاری واکنس کرونا مذاکرات وین جهاد تبیین حقوق کارگران نیمه شعبان نوروز 1401 قیمت گوشی کارت اعتباری سهام عدالت مالیات خانه های خالی سازمان انرژی اتمی بیماران کرونایی بیشتر بخوانید گروه های شغلی بیمه بیکاری محدودیت ها غنی سازی تبدیل شد هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۲۶۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر دفاع: حمله ایران به اسرائیل یک هشدار محدود بود؛ به دنبال جنگ نیستیم

وزیر دفاع گفت: پاسخ جمهوری اسلامی ایران به تجاوزگری رژیم صهیونیستی صرفاً یک اعلان هشدار محدود با هدف ایجاد بازدارندگی و در عین حال پرهیز از گسترش درگیری بود.

به گزارش وزارت دفاع، امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح روز جمعه ۷ اردیبهشت ماه در بیست و یکمین اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری‌های شانگهای در آستانه قزاقستان ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع وزرای دفاع سازمان همکاری شانگهای از برنامه ریزی و استقبال گرم دولت جمهوری قزاقستان تقدیر و تشکر و اظهار کرد: در طول چند ماه گذشته اتفاقات ناگواری در جغرافیای امنیتی سازمان همکاری شانگهای نظیر حوادث تروریستی در ایران، روسیه و پاکستان که موجب کشته و مجروح تعدادی از شهروندان و مردم بیگناه شد به وقوع پیوسته است در اینجا لازم می‌دانم ضمن محکوم نمودن این حوادث با خانواده‌های قربانیان ابراز همدردی نمایم از سوی دیگر از هفت ماه پیش، تاکنون شاهد نسل کشی ارتکاب جنایت جنگی و کشتار وسیع زنان کودکان، امدادگران و خبرنگاران و تخریب وسیع زیر ساخت‌ها و بیمارستانها توسط رژیم غاصب صهیونیستی در فلسطین هستیم که متاسفانه با حمایت و کمکهای همه جانبه حامیان این رژیم و انفعال مجامع و سازمانهای بین المللی همراه گشته است.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران ضمن به رسمیت شناختن حق دفاع مشروع ملت فلسطین، جنون کشتار و تروریسم دولتی رژیم صهیونیستی و حامیان آن را به شدت محکوم کرد و گفت: متاسفانه در ادامه تجاوزگری و جنگ طلبی رژیم صهیونیستی؛ اخیرا این رژیم با هدف تشدید و توسعه جنگ در منطقه و انحراف افکار عمومی از جنایات و نسل کشی خود در غزه با نقض صریح ماده ۳۱ کنوانسیون وین ساختمان کنسولی جمهوری اسلامی ایران در سوریه را هدف قرار داد که منجر به شهادت تعدادی از مستشاران نظامی کشورمان که بنا به دعوت این کشور در دمشق حضور داشتند، شد البته جمهوری اسلامی ایران بر اساس حق دفاع مشروع مندرج در ماده ۵۱ منشور ملل متحد و با توجه به‌عدم محکومیت این اقدام در شورای امنیت سازمان ملل متحد با تکیه بر مولفه‌های قدرت خود اقدام به تنبیه متجاوز کرد.

امیر سرتیپ آشتیانی با بیان اینکه پاسخ جمهوری اسلامی ایران به این تجاوزگری صرفاً یک اعلان هشدار محدود با هدف ایجاد بازدارندگی و در عین حال پرهیز از گسترش درگیری بود، افزود: باید تاکید کنم جمهوری اسلامی ایران به دنبال جنگ و افزایش تنش در منطقه نمی‌باشد با این وجود هر گونه جسارت تعدی و محاسبه غلط توسط دشمنان با پاسخ مقتضی و پشیمان کننده روبرو خواهد شد.

سرتیپ ستاد محمدرضا آشتیانی مواضع اصولی کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در محکومیت حمله تروریستی به اماکن دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در سوریه را بسیار ارزشمند بر شمرد و گفت: ضمن تشکر از مواضع منطقی و سازنده دولتهای روسیه و چین به ویژه در نشست ۱۴ آوریل شورای امنیت سازمان ملل متحد در حمایت از حق دفاع مشروع جمهوری اسلامی ایران تاکید می‌نمایم دفاع جانبدارانه و بی‌قید و شرط برخی کشورهای غربی از اقدام رژیم صهیونیستی منجر به بی‌اعتباری و تضعیف نقش و کارکرد سازمانهای بین المللی در ایجاد نظم و امنیت در جهان خواهد شد.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه حوادث و تجربیات امروز جهان ما را به سمت ضرورت درک واقعیات جدید نظام بین الملل و چگونگی شکل گیری هندسه نظم جدید جهانی رهنمون می‌سازد، تصریح کرد: در نظام بین الملل در حال گذار آنچه که بیش از همه به چشم می‌خورد؛ تشدید رقابت قدرت‌ها در عرصه‌ها و حوزه‌های وسیع‌تر به ویژه نظامی و امنیتی، نادیده گرفتن حقوق ملت ها، به کارگیری استانداردهای دوگانه در مواجهه با مسایل بین المللی، تشدید بحرانهای ژئوپلیتیکی مانند تلاش جدید غرب و ناتو در توسعه به شرق، تزلزل در معاهدات خلع سلاح و کنترل تسلیحات، توسعه کمی و کیفی سلاحهای کشتار جمعی، سوء استفاده برخی قدرت‌ها از گسل‌های موجود و شکاف‌های اجتماعی و قومیتی جهت تضعیف حاکمیت ملی کشورها، استفاده از ابزار تروریسم در جنگ‌ها و شکل گیری تروریسم ترکیبی، بهره گیری از ابزار جنگ اقتصادی و تحریم توسط قدرت‌های سلطه‌گر و تلاش این قدرت‌ها برای حفظ برتری و هژمونی خود در جهان می‌باشد.

امیر سرتیپ آشتیانی با بیان اینکه بدون تردید بسیاری از بحرانها و جنگهای چند دهه اخیر به ویژه در عراق، افغانستان، اوکراین و فلسطین نتیجه رویکردها و سیاستهای سلطه طلبانه و تمامیت خواهانه غرب و ناتو بوده است، گفت: در مقابل این جریان شاهد ظهور و افزایش تمایلات جدی در برخی کشورها و قدرت‌های نوظهور برای دفاع از حقوق، هنجارها و ارزشهای ملی و بین المللی نظیر عدالت، استقلال، برابری، صلح و امنیت از طریق همکاری جمعی و حرکت به سمت یک نظام مستقل و عادلانه هستیم و اگر بخواهیم واقع بینانه قضاوت نماییم؛ نقش سازمان همکاری شانگهای در شکل گیری این روند بسیار حائز اهمیت می‌باشد.

بدون تردید سازمان همکاری شانگهای به سبب برخورداری از ظرفیتهای متنوع و گسترده اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، نظامی و امنیتی با طی کردن مسیری هوشمندانه؛ اکنون به یک نهاد تأثیرگذار و نقش آفرین در روندهای جهانی و به ویژه ایجاد سازوکارهای چند جانبه گرایی و نیز به محل رجوع بسیاری از کشورهای جهان تبدیل شده است.

وزیر دفاع با بیان اینکه پدیده تروریسم در حال حاضر به یک معضل اساسی در جهان تبدیل شده است، اظهار داشت: از آن جا که یکی از اهداف راهبردی سازمان همکاری شانگهای مقابله با تمامی مظاهر تروریسم و ریشه‌های آن است؛ انتظار می‌رود مقابله جدی و عملی با این پدیده بیش از گذشته در دستور کار سازمان قرار گیرد و در همین رابطه با توجه به وقوع اتفاقات تلخ و ناگوار ناشی از اقدامات گروه‌های تروریستی در جغرافیای امنیتی سازمان همکاری شانگهای به ویژه در طول یک سال گذشته؛ معتقدیم پاکسازی تروریسم از درون جغرافیای سازمان به عنوان یک اولویت جهت حفظ و توسعه بیشتر اعتماد، دوستی و حسن همجواری متقابل بین کشورهای عضو از طریق رایزنی مداوم بهره گیری از ظرفیت‌های مشترک و تبادل تجربیات و اطلاعات یک اصل و الزام راهبردی به شمار می‌رود.

سرتیپ ستاد محمدرضا آشتیانی ادامه داد: نکته حائز اهمیت در مبارزه با تروریسم؛ شناخت ریشه ها، دلایل، آموزه‌های فکری و معرفتی، روش ها، تاکتیک ها، حامیان و منابع مالی از جمله استفاده از رمز ارزها است.

گرچه تروریسم ریشه در جهل، عقب ماندگی افراط گرایی، تبعیض و بی‌عدالتی دارد، لکن امروزه شاهد خروج تروریسم از وضعیت سنتی و نقش آفرینی در اشکال جدید به عنوان یک ابزار قدرتمند برای برخی از قدرت‌های جهانی در جنگهای نوین و ترکیبی می‌باشیم علاوه بر این به موازات تروریسم سخت؛ شاهد نوعی از تروریسم نرم تحت عنوان تروریسم اقتصادی هستیم که می‌توان نمونه‌های بکارگیری آن را توسط نظام سلطه علیه برخی از اعضاء سازمان همکاری شانگهای در قالب اعمال تحریم‌های یک جانبه و چند جانبه مشاهده کرد.

امیر سرتیپ آشتیانی با اشاره به آموزه‌های دین مبین اسلام بر پرهیز از افراط گرایی و رفتارهای خشونت‌آمیز و همچنین توجه به حقوق بشر و رعایت اخلاق انسانی افزود: جمهوری اسلامی ایران نه تنها خود قربانی تفکرات تکفیری تروریستی مورد حمایت غرب و ناتو می‌باشد؛ بلکه در عرصه مقابله با این تفکرات پیشرو بوده و هزینه‌های مادی و معنوی زیادی در این خصوص متحمل شده و سربازان و فرماندهان عزیزی مانند سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را تقدیم مردم، امنیت منطقه و جهان نموده است.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران تلاش مجدد و مستمر قدرت‌های شکست خورده در افغانستان برای بازیابی و احیاء گروه‌های تروریستی مانند داعش را یک تهدید بزرگ برای جغرافیای امنیتی شانگهای بر شمرد و گفت: یکی از اولویت‌های مهم سازمان می‌بایست تمرکز جدی بر مسایل مختلف افغانستان باشد. بدیهی است حمایت از سازوکارهای مبتنی بر مشارکت همه اقوام، گروه‌ها و مذاهب در تعیین سرنوشت می‌بایست در دستور کار قرار گیرد.

امیر سرتیپ آشتیانی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران با برخورداری از تاریخ فرهنگ حوزه تمدنی و موقعیت راهبردی و همچنین ظرفیت‌های مختلف ژئوپلیتیکی خود می‌تواند هم راستا با سایر کشورهای عضو در تحقق اهداف سازمان به ویژه در حوزه‌های نظامی و امنیتی مؤثر باشد، افزود: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران برای توسعه و تعمیق مناسبات دفاعی و نظامی با کشورهای عضو سازمان در قالب همکاریهای دو و چند جانبه امادگی کامل دارند و در همین رابطه با توجه به تجربیات ارزشمند جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم در منطقه، آمادگی داریم توانمندی، دانش و تجربیات خود در حوزه مبارزه با تروریسم را در اختیار سایر اعضاء قرار دهیم.

وزیر دفاع ایران ادامه داد: با توجه به برگزاری رزمایشهای مرکب دریایی میان جمهوری اسلامی ایران و برخی از اعضای سازمان همکاری شانگهای نظیر روسیه و چین و با مشارکت برخی دیگر از اعضای سازمان امیدواریم با توجه به جایگاه دریا در اقتصاد جهانی و نیز با مشارکت همه اعضاء شاهد ایجاد کمربند امنیت دریایی شانگهای که ضامن تبدیل اقیانوس هند به یک آبراهه امن بین المللی است، باشیم در اجلاس سال گذشته اشاره کردم که پیام ثابت و همیشگی دکترین دفاعی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران پیام صلح، ثبات، دوستی و امنیت برای کشورهای همسایه منطقه و جهان است. در این چهارچوب همکاریهای دفاعی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران و سازمان همکاری شانگهای می‌تواند حوزه‌های مختلفی مانند تبادل اطلاعات و تجربیات در مقابله موثر با تروریسم، افراط گرایی و تجزیه طلبی رزمایشهای مشترک، همکاریهای آموزشی، مبارزه با قاچاق کالا و مواد مخدر، جلوگیری از مهاجرت غیرقانونی و تشدید بحران آوارگان، مقابله با تهدیدات نوظهور جنگ‌های اطلاعاتی و شناختی و جرایم سایبری و بسیاری دیگر را شامل گردد.

سرتیپ ستاد محمدرضا آشتیانی با اشاره به پیشنهادهای اجلاس گذشته افزود: مایلم در این اجلاس نیز پیشنهاداتی را برای تقویت ظرفیت‌ها و قابلیتهای سازمان مطرح نمایم که امیدوارم سازوکارها و زمینه‌های تحقق آن به شکل مناسبی فراهم گردد؛

۱ - تاسیس مرکز تحقیقات ضد تروریسم و برگزاری نشستهای منظم به منظور تقویت تفاهم و ایجاد گفتمان مشترک و همچنین تبادل تجربیات و دستاوردهای مشترک؛

۲- ضرورت تدوین سازوکار مناسب برای همکارهای مشترک سازمان جهت مقابله با تهدیدات نوظهور از جمله دفاع مشترک سایبری و منظومه‌های ماهواره‌ای نظیر اسپیس ایکس) مقابله با استفاده از رمزارزها در جهت تامین مالی از اقدامات تروریستی و سایر اقدامات مورد نیاز

۳- ایجاد یک سامانه مشترک امن و سریع جهت تبادل اطلاعات میان اعضاء در چهارچوب یک مرکز امنیت اطلاعات؛ در این رابطه جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود را در جهت ایجاد این سامانه و مرکز اعلام می‌نماید.

۴- آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری رزمایش مشترک ضد تروریسم در سال ۲۰۲۵ و همچنین برگزاری یک سمینار و نشست علمی جهت بررسی ابعاد مختلف تروریسم؛

۵- تشکیل ساختار و یا کارگروه صنایع دفاعی میان اعضاء با هدف تقویت همکاری و تجمیع توانمندی‌ها برای مقابله با تهدیدات پیش رو به ویژه مقابله با تهدیدات امنیتی و تروریستی.

دیگر خبرها

  • تشدید دوباره حملات انصارالله یمن: پهپاد آمریکایی و نفتکش انگلیسی هدف قرار گرفتند
  • اردوغان: در برابر نابودی فلسطینی‌ها سکوت نخواهیم کرد
  • اختصاص شعبه ویژه حل اختلاف کارگران و کارفرمایان در گلستان
  •  نشست مشترک مسئولان قضایی گلستان با جامعه کارگری و کارفرمایی استان برگزار شد
  • دشمن به دنبال ایجاد یاس و ترس در دل ما است
  • نماز جمعه پایگاه مردمی است
  • حمله به اسرائیل عظمت ایران را نشان داد
  • وزیر دفاع: حمله ایران به اسرائیل یک هشدار محدود بود؛ به دنبال جنگ نیستیم
  • بزرگداشت اکبر زنجان پور و دو جای خالی
  • «وعده صادق» از بزرگ‌ترین موفقیت‌های نظامی تاریخ معاصر ایران بود/ ایران چگونه نتانیاهو را کیش‌ومات کرد/ چرا آمریکا پشت اسرائیل را خالی کرد؟