Web Analytics Made Easy - Statcounter

موسی غضنفرآبادی در خصوص اشتغال آفرینی گفت: در این راستا باید مباحث تولیدی و دانش بنیان در کشور رونق بگیرد و با این رویکرد، قسمت اعظمی از مسئله اشتغال آفرینی انجام خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین موسی غضنفرآبادی در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به تبیین شعار سال 1401 از سوی مقام معظم رهبری به عنوان «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» گفت: در زمینه تولید همه باید تلاش کرده و بسترهای تولید را ایجاد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نماینده مردم شرق استان کرمان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در سال 1400 مقام معظم رهبری در خصوص رفع موانع تولید شعار سال را مطرح کردند و در این زمینه مصوباتی را مجلس داشت که بحث تسهیل فضای کسب و کار بود و این مسئله به تولید کمک می کند.

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی افزود: البته یکی از موضوعات تولید این بود که قانون صریح، شفاف و روشن باشد تا مردم را در زمینه گرفتن مجوز برای کسب و کار دچار زحمت و مشکلات نکند.

وی بیان کرد: مسئله دیگر در خصوص تسهیلات است که در بودجه سال 1401، دولت و مجلس تلاش کردند تا تسهیلات مناسبی را در اختیار سرمایه گذاران قرار دهند که این مسئله بسیار می تواند کمک کننده باشد.

حجت الاسلام و المسلمین غضنفرآبادی با تأکید بر ضرروت بازاریابی در داخل و خارج از کشور اظهار کرد: مسائل مربوط به صادرات و مصارف داخلی باید مورد توجه قرار گیرد؛ در زمینه مصارف داخلی، همگان و به ویژه افرادی که می خواهند سرمایه گذاری کنند باید کیفیت محصولات خود را بالا ببرند که هم مصرف داخلی را بتوانند جذب کنند و هم بتوانند کالاهای خود را صادر کنند.

نماینده مردم شرق استان کرمان در مجلس شورای اسلامی با اشاره وضعیت مناسب در زمینه صادرات کشاورزی، تصریح کرد:
امیدواریم در مباحث صنعتی و به ویژه در زمینه صادرات رشد چشمگیری را داشته باشیم که در این راستا همگان باید همت کنند و مسئولان باید با توجه به تنظیم روابط سیاست خارجی مناسب و خوب، در بین کشورهای همسایه و کسانی که احترام متقابل را نسبت به جمهوری اسلامی ایران دارند، داشته باشند تا فضای کسب و کار ایجاد شود.

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در زمینه دانش بنیان، فعالیت های چشمگیری انجام شده است و حمایت های بیشتری را لازم دارد که مسئولان حمایت کنند؛ در مسائل دانش بنیان، در سال های گذشته به موفقیت های مناسب و پر افتخاری نائل شدیم که امیدواریم با پیگیری و تلاش ها باز هم زمینه پیشرفت کار ایجاد شود.

وی در خصوص اشتغال آفرینی ابراز کرد: در این راستا باید مباحث تولیدی و دانش بنیان در کشور رونق بگیرد و با این رویکرد، قسمت اعظمی از مسئله اشتغال آفرینی انجام خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین غضنفرآبادی خاطر نشان کرد: با توجه به تلاش دولت در زمینه واکسیناسیون، مسئله کرونا در کشور ضعیف شده و نگرانی عمده ای از جامعه برداشته شده است و به همین جهت فضاهای کسب و کار رونق بهتری خواهند گرفت.


انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی اشتغال آفرینی دانش بنیان کسب و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۲۶۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«اشتغال تخصصی و گردش مالی» نوع تقسیم‌بندی دانش‌بنیان‌ها و حمایت‌ها را مشخص می‌کند/ سازوکار‌های حمایتی متناسب‌تر شدند + فیلم

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور گفت:«اشتغال تخصصی و گردش مالی» نوع تقسیم‌بندی دانش‌بنیان‌ها و حمایت‌ها را مشخص می‌کند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو،دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور در نشست خبری که امروز برگزار شد، در پاسخ به سوال دانشجودر خصوص ارزیابی شرکت های دانش بنیان و تاثیرات این ارزیابی گفت:در نظام جدید ارزیابی دانش‌بنیان‌ها، علاوه بر سطح فناوری، میزان اشتغال تخصصی و گردش مالی شرکت هم مورد مطالعه قرار می‌گیرد و شرکت‌ها بر این اساس به شرکت‌ها نوپا، نوآور و فناور تقسیم می‌شوند.

وی افزود: در چند جا شنیدم این همان سیستم تقسیم بندی نوع ۱-۲ و ۳ سابق است که مطلقا اشتباه است؛ نوع ۱-۲ و ۳ سابق بر اساس فناوری تقسیم بندی می‌شد، ولی الان اشتغال تخصصی و گردش مالی نوع تقسیم بندی را مشخص می‌کند.

دهقانی اضافه کرد: شرکت‌های بسیار نوع یک داشتیم که در بازنگری به شرکت نوپا تبدیل شدند و شرکت‌های نوع ۳ داشتیم که به شرکت‌های نوآور و فناور تبدیل شدند.ساز و کار‌های حمایتی از دانش بنیان‌ها در روش جدید متناسب‌تر شدند.

وی خاطرنشان کرد: ۱۰ پارک کشور به کارگزار شناسایی شرکت‌های نوپا تبدیل شده اند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ضرورت تعامل دولت و مجلس برای رونق تولید و اشتغال
  • افزایش اشتغالزایی و رونق تولید از آثار و برکات وقف محسوب می‌شود
  • جهش تولید با ورود شرکت‌های دانش‌بنیان ‌محقق می‌شود
  • «اشتغال تخصصی و گردش مالی» نوع تقسیم‌بندی دانش‌بنیان‌ها و حمایت‌ها را مشخص می‌کند/ سازوکار‌های حمایتی متناسب‌تر شدند + فیلم
  • از دانش‌بنیان‌ها، مخترعان و گروه‌های جهادی حمایت کنید
  • لزوم حمایت بیشتر مسئولان از کارگران در شرایط جنگ اقتصادی
  • حمایت از دانش‌بنیان‌ها و استفاده از جوانان متدین در دستور کار مسئولان قرار گیرد
  • نقش آفرینی جوانان نخبه در توسعه جهش تولید/جلوی مونتاژ‌ها را بگیرید
  • حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان از بخش کشاورزی زمینه تحول و جهش تولید را فراهم می‌کند
  • لزوم افزایش صندوق اعتباری فناوری مازندران