Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: تغییرات مدیریت حق طبیعی هر دولت و مجموعه اجرایی در استان‌ها است و استان سمنان نیز از این قاعده مستثنی نیست. مهرماه ۱۴۰۰ بود که نخستین استاندار دولت سیزدهم به سمنان آمد و در نتیجه تیمی را با خود آورد تا بتواند با بیشترین هماهنگی، بهترین عملکرد را داشته باشد که طبیعتاً حق هر استانداری است و در آن هیچ بحثی هم نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر تغییرات به خارج از استانداری نیز سرایت کرد و فرمانداری‌های استان سمنان و همچنین ادارات کل و حتی نهادهای خدماتی را نیز در بر گرفت تا به نوعی طی شش ماه استان سمنان از لحاظ مدیریت اجرایی زیر و رو شود.

تغییرات از استانداری سمنان آغاز شد

این تغییرات از دو جنبه قابل بحث هستند نخست اینکه امید را در دل مردم زنده کردند زیرا گروه مدیریتی قبلی که در دولت سابق بودند اگر قرار بود خروجی قابل توجهی داشته باشند، نمی‌بایست وضعیت استان از لحاظ اقتصادی، اشتغال، سرمایه گذاری، صنعت و… این باشد که امروز است اما روی دیگر سکه نگرانی از حجم گسترده تغییرات است که مردم را نگران می‌کند که دست کم تا آشنا شدن مدیران با شرایط جدید چند ماهی در عرصه خدمت رسانی به مردم وقفه‌ای رخ بدهد.

در این گزارش نظر چند کارشناس را درباره دو دیدگاه می‌پرسیم و همچنین تا حد امکان به تمام انتصابات شش ماهه اخیر و بعد از روی کار آمدن دولت سیزدهم در بخش‌های مختلف استان سمنان خواهیم پرداخت تا شمایی کلی از تیم جدید مدیریتی استان به دست بیاید.

مهمترین تغییر در دولت سیزدهم انتصاب محمد رضا هاشمی به عنوان نخستین استاندار دولت سیزدهم در سمنان بود او بعد از تجربه مدیریتی در فرمانداری‌ها و استانداری خراسان شمالی فرماندار شاهرود شد و پس از آن به معاونت سیاسی و امنیتی استاندار قم و سپس فرمانداری مشهد رسید تا بعد یک سیر و سفر چهار ساله دوباره به استان سمنان بیاید و این بار به سمت استانداری برسد. او همان بدو ورود مصطفی مرادی سرپرست سابق ورزش و جوانان استان سمنان را به عنوان سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری منصوب کرد.

شهرداران حکم گرفتند

پس از رأی شورای شهر تازه تأسیس رضوان، دومین حکم انتصاب استاندار سمنان امضا کردن حکم مهدی عرب علی محمدی به سمت شهردار رضوان بود. علی محمدی نخستین شهردار این شهر تازه تأسیس است که در سال ۱۴۰۰ به شهر ارتقا یافت. وی پس از آن حکم شهردار امیریه را به نام منصور بانی امضا کرد همچنین سه روز بعد با صدور ابلاغی، محمود قدرتی را با حفظ سمت به عنوان سرپرست دفتر مدیریت عملکرد و بازرسی و امور حقوقی استانداری منصوب کرد.

محمد رضا هاشمی، استاندار سمنان با صدور ابلاغی، رضا آذری را با حفظ پست سازمانی به عنوان سرپرست اداره کل حراست استانداری سمنان منصوب کرد بعد از آن علیرضا کاشی سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان گرمسار شد استاندار سمنان در ادامه احکام انتصابی که دیگر به صورت روزانه آنها را امضا می‌کرد حکم سید محمد تقوی را نیز به عنوان شهردار دامغان به وی ابلاغ کرد پس از آن نوبت علیرضا شربت‌دار شهردار مهدی شهر رسید تا از هاشمی حکم انتصاب بگیرد حسن خانی شهردار رویان فردای روزی که حکم شربت‌دار امضا شد، حکم شهرداری خود را تحویل گرفت و با رأی شورای شهر بی ارجمند و تأیید استاندار علیرضا کریمی، به شهرداری بی ارجمند رسید.

شعیب رضایی شرفدار کلائی شهردار شهمیرزاد دیگر کسی بود که از هاشمی استاندار سمنان حکم انتصاب گرفت و محسن احمدی هم با تأخیر نسبتاً طولانی بالاخره شهردار شاهرود شد بعد از احمدی اما نوبت به مهمترین انتصاب هاشمی رسید وی احمد ریواده که اهل ریواده سبزوار است را به سمت سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان منصوب کرد تا آشنایی او با وی در مشهد و هماهنگی وی با استاندار سمنان او را به این استان بیاورد.

مهمترین انتصاب بعد از استاندار

حکم ریواده سبب تا تغییرات در فرمانداری‌های استان سمنان هم کم کم آغاز شود بلافاصله بعد از ریواده سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری ویژه شاهرود نیز منصوب شد تا احمد خرم بعد از سه سال دوباره به پست سابق خود بازگردد وی زمانی که هاشمی فرماندار شاهرود بود در همین پست مشغول به کار بود علیرضا آشوری رئیس دفتر نماینده شاهرود و میامی در مجلس هم با حکم استاندار سمنان سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری ویژه شاهرود شد تا دو تغییر عمده در شاهرود رقم بخورد هرچند فرماندار این شهرستان در سال ۱۴۰۰ عوض نشد.

دومین انتصاب مهم استاندار سمنان انتصاب محمد حمیدی به عنوان سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان منصوب شد مجتبی اقوامی پناه نیز سرپرست دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری سمنان شد در ادامه انتصاب‌ها محمد رضا هاشمی سرپرست فرمانداری شهرستان گرمسار را نیز مشخص کرد و قرعه در نهایت به نام علیرضا کاشی خورد وی چندی بعد محمد بشارت را نیز به عنوان سرپرست فرمانداری شهرستان آرادان منصوب کرد بعد از آن استاندار سمنان حکم قربانعلی قریب بلوک را به عنوان سرپرست بخشداری مرکزی شهرستان دامغان امضا کرد. یکی دیگر از تغیرات مهم اما حضور حجت الله کرمانی در فرمانداری سرخه بود.

ابوالفضل حیدری دیگر بخشداری بود که از امیرآباد حکم انتصاب خود را از استاندار سمنان دریافت کرد حسن اقوامی پناه حسن اقوامی پناه سپس سرپرست فرماندار سمنان شد محمد کریمی به بخشداری بی ارجمند رسید و مهدی شرفیه به عنوان سرپرست دفتر امور شهری و شوراهای استانداری سمنان منصوب شد پس از شرفیه محمد رضا رضوانی به عنوان سرپرست دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان منصوب شد و بلافاصله احمد لهردی که سابقه بخشداری نیز داشت سرپرست معاونت فرمانداری شهرستان آرادان شد که البته با حواشی زیادی هم روبرو بود چرا که مردم عدم ثبات در این شهرستان را برای توسعه مضر می‌دانستند.

نخستین زن هم در دولت سیزدهم حکم گرفت

ربابه سنگی نخستین زنی بود که از محمد رضا هاشمی استاندار سمنان حکم انتصاب در دولت سیزدهم گرفت وی به عنوان بخشدار مرکزی گرمسار منصوب شد بخشداری کهن آباد به ابراهیم عارف نیا رسید و ابوالفضل حیدری بخشدار امیرآباد شد سپس تغییرات به فرمانداری مهدی شهر رسید و مهدی شیر دل جایگزین میقانی شد و در نهایت عباس طاهران پور به عنوان سرپرست فرمانداری شهرستان میامی منصوب شد تا فهرست بلند بالای تغییرات استانداری کامل شود.

علی بحیرایی به سمت مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان منصوب شد تا جایگزین رضوی در این سمت شود تا تغییرات به کمیته امداد نیز برسد سپس مدیرکل بهزیستی استان سمنان، مدیرکل جدید تأمین اجتماعی و معاونت جدید درمان این اداره کل تغییر کردند از سوی دیگر شیبانی و قدس سرپرستان جدید دانشگاه‌های علوم پزشکی شاهرود و سمنان شدند و علوی مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان شد از سوی دیگر مدیرکل جدید جهاد کشاورزی استان سمنان نیز معرفی شد و انتصابات ریز و درست دیگری در ادارات کل استان سمنان رخ داد که ذکر تمام آنها در این مجال نمی‌گنجد.

همانطور که در بالا نیز دیده شد تقریباً یک پنجم کل مدیران استان سمنان در ظرف چهار ماه تغییر کردند و در ادارات کل و پست‌های مهمی مانند فرمانداری‌ها نیز تغییرات زیادی را شاهد بودیم تنها فرمانداری‌های شاهرود و دامغان از دولت قبل باقی ماندند و قطار تغییرات در استان با سرعت زیادی در حال حرکت است.

تغییرات مثبت هستند

یک صاحب نظر مسائل استان سمنان در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه تغییرات به دلیل شرایطی که در استان وجود داشت، مثبت ارزیابی می‌شود، گفت: مجموعه مدیریتی استان در چند سال اخیر عملکرد خوبی را داشت اما آخرین استاندار روحانی در استان آنقدر عملکرد ضعیفی از خود برجای گذاشته بود و چنان تیم ضعیفی داشت که عملاً کارایی را در استان شاهد نبودیم و هر روز یک شهرستان معترض می‌شد، دامغانی‌ها مدام در زمینه بهداشت و درمان اعتراض می‌کردند شاهرود در حوزه کاهش سهمیه علوفه، سمنان از لحاظ عدم رسیدگی به کاروانسرا، بافت تاریخی و گردشگری، شهمیرزاد در شرایط حاکم، میامی از ضعیف‌ترین فرماندار این شهرستان از وقتی که ارتقا یافته و دیگر شهرستان‌ها نیز به همین ترتیب اعتراض خود را نشان می‌دادند دولت اصلاً نه توان اجرای کاری را داشت و نه عزمی برای تغییر وجود داشت.

محمد صالحی با بیان اینکه تغییرات سازنده هستند چرا که باید هر چه از دولت قبل در این استان باشد، تغییر کند دولتی که کارها را چنان گره زده بود که امروز هم نمی‌توان آن را باز کند، ابراز داشت: کار در سال‌های اخیر به جایی رسیده بود که حتی با وجود پول و اعتبارات هم کار ی انجام نمی‌شد بدون آنکه هیچ؛ مردم توقع دارند وقتی مدیرکلی هشت سال در یک منصب بوده خروجی هم نداشته مدام هم نسبت به عملکرد او اعتراض است خیلی زودتر تعویض شود برای مثال جهاد کشاورزی شما امکان ندارد یک کشاورز و دامدار در استان سمنان پیدا کنید که از شرایط راضی باشد مگر می‌شود یک مجموعه یک راضی هم نداشته باشد و همه ناراضی باشند؟ لذا این تغییرات توانسته امید را در راستای بهبود وضعیت در بین مردم زنده کند.

وی با بیان اینکه برخی تغییرات را اتوبوسی می‌نامند اما من مخالف هستم مجموعه‌ای که امتحان خود را پس داده و مردود نشده دوباره شهریورماه هم به او وقت داده شده و در آن امتحانات هم قبول نشده، چرا نباید کنار برود، افزود: تغییرات باید یکباره و فوری انجام می‌شدند و ما تشکر هم می‌کنیم چرا که می‌تواند شرایط را در استان بهبود یابد امیدواریم همین دو، سه فرمانداری هم که از دولت قبل مانده‌اند فوراً عوض شوند.

تغییرات حق دولت است

جستجو برای کسی که مخالف این نظر مصاحبه کند، امری دشوار بود چرا که تقریباً تمام صاحب نظران این تغییرات را مثبت ارزیابی می‌کنند اما حمید رضا جعفری کارشناس مدیریت که البته او هم موافق تغییر در تیم مدیریت به خصوص اقتصاد استان سمنان است کمی در این زمینه نگرانی نیز ابراز می‌کند و به خبرنگار مهر، می‌گوید: تغییرات خوب هستند اما وقتی یکباره شما در چهار ماه بیش از ۳۰ حکم امضا می‌کنید قدری این نگرانی را ایجاد می‌کند که سرعت در انتصابات و اصطلاحاً اتوبوسی عمل کردن، قدری کیفیت انتصاب‌ها را پایین بیاورد در غیر این صورت، نه تنها تغییرات منفی نیستند بلکه حق یک دولت است که با تیمی که می‌تواند و می‌خواهد کار کند.

وی با بیان اینکه مهم این است که تیم دولت سیزدهم در عرصه اقتصادی استان سمنان را به جلو پیش ببرد حال نیمی از مدیران عوض شوند یا همه آنها این دیگر اهمیتی ندارد، ابراز کرد: تغییرات می‌توانند مثبت باشند اما دومین نگرانی که ما داریم این است که در تعدد انتصاب‌ها خدایی ناکرده نمایندگان مجلس بخواهند دخالت کنند در یکی از شهرستان‌های استان شاهد بودیم که دز دو ماه دو سرپرست برای فرمانداری گذاشته شد و عجیب اینکه مردم هم تقریباً راضی بودند اما یکباره همه چیز عوض شد! یا در شهرستان دیگر رئیس دفتر نماینده یک‌باره به عنوان معاون فرماندار مطرح و حکم هم گرفت لذا دولت نباید زیر بار دخالت‌های نمایندگان مجلس برود و این دومین آفت را هم باید کنار بزند.

در نهایت سعی کردیم در این مجال کوتاه نگاهی به تغییرات مهم رخ داده در دولت سیزدهم از بدو ورود استاندار جدید سمنان بیندازیم تغییراتی که به گفته استاندار سمنان ۸۲ درصد شأن بومی بوده‌اند و نگاه دولت این بوده که مدیریت در استان، می‌بایست به زیست بوم، اشراف کامل داشته باشد در آینده اما باید دید که این انتصابات آیا قطار توسعه استان را که انگار به زمین میخ شده و قصد حرکت ندارد، را به حرکت در می‌آورد یا خیر؟

کد خبر 5449622

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری سمنان سید محمد رضا هاشمی انتصاب مقامات دولت سیزدهم بهزیستی استان سمنان جهاد كشاورزي استان سمنان بوشهر نوروز کرمانشاه ویروس کرونا نیمه شعبان نوروز 1401 بارش برف آمار کرونا عید نوروز حوادث چهارشنبه سوری خطبه های نماز جمعه سفرهای نوروزی اردوهای راهیان نور گرگان استانداری سمنان منصوب عنوان سرپرست دفتر فرمانداری شهرستان سرپرست فرماندار استاندار سمنان دولت سیزدهم محمد رضا هاشمی سمنان منصوب شد سرپرست معاونت فرمانداری ها معاونت سیاسی استان سمنان حکم انتصاب انتصاب ها سمنان شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۲۶۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست هم اندیشی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی چهارمحال و بختیاری با استاندار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: کارگران نقش بسزایی در تحقق شعار سال دارند و این افراد در رشد تولید در خط مقدم قرار دارند.
حیدری افزود: صنعت نقش مهمی در ایجاد اشتغال دارد و از همین‌رو دولت برنامه‌هایی برای توسعه صنعت و سرمایه‌گذاری در بخش خصوصی دارد.
وی با بیان اینکه در شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت یکی ار محور‌های اصلی سرمایه‌گذاری است، ادامه داد: ما شاهد انگیزه بالا و تلاش فعالان در عرصه تولید هستیم و باید برای رفاه کارگران تلاش شود.
استاندار گفت: دولت رفع مشکلات کارگران را در دستور کار قرار داده و گام‌های خوبی در این زمینه برداشته شده است و امید است با این اقدامات انگیزه مضاعفی برای فعالان این عرصه ایجاد شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • فرج‌الله شوشتری به‌عنوان سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان منصوب شد
  • ‍ انتصاب سرپرست معاونت سیاسی استاندار سمنان
  • افتتاح ۱۷۶ طرح عمرانی با کمک شوراهای اسلامی در استان
  • دولت سیزدهم از سرمایه‌گذاران حمایت می‌کند
  • نیاز به یک انقلاب اداری و دولتی داریم
  • انتقاد استاندار گلستان از سنگ‌اندازی‌ در اجرای مصوبه رییس جمهور در آشوراده
  • گام‌های بلند دولت سیزدهم برای رونق اقتصادی در گلستان
  • نشست هم اندیشی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی چهارمحال و بختیاری با استاندار
  • اقدامات دولت سیزدهم بر اساس نیاز خراسان شمالی بوده است
  • رویکرد دولت سیزدهم خدمت شبانه‌روزی و جهادی به مردم است