Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش مهر، تیم‌های ملی فوتبال ایران و کره جنوبی روز پنجشنبه این هفته در چارچوب مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در شهر سئول به مصاف هم خواهند رفت. هرچند صعود هر دو تیم به جام جهانی از قبل قطعی شده است اما این دیدار به واسطه تقابل سنتی و همیشگی ایران و کره جنوبی و رکورد شکست ناپذیری ایران برابر این حریف شرق آسیایی در سال‌های اخیر، حساسیت‌های خاص خودش را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایران در حال حاضر با ۲۲ امتیاز صدرنشین گروه A است و کره جنوبی با ۲۰ امتیاز در رده دوم قرار دارد. «پائولو بنتو» سرمربی کره جنوبی چند روز پیش در مصاحبه خود تاکید کرد که کره به دنبال گرفتن جای ایران و اتمام مسابقات به عنوان صدرنشین گروه است.

همین مسئله باعث شده تا اطلاعات و خبرهای مربوط به هر دو تیم توسط رسانه‌های دو کشور رصد شود و مورد بررسی قرار بگیرد؛ از جمله خبر اخیر از ایران مبنی بر مثبت شدن تست کرونای مهدی طارمی و علیرضا جهانبخش دو بازیکن کلیدی تیم ملی.

سایت news.naver کره جنوبی، این خبر را منعکس کرد و نوشت: «ایران مستقیماً تحت تاثیر کووید - ۱۹ قرار گرفت. لژیونرهای کلیدی ایران به اردوی این تیم در کره جنوبی اضافه نخواهند شد».

 

در این خبر ضمن اشاره به غیبت طارمی در دیدار با بواویشتا به خاطر ابتلا به کرونا، درباره جهانبخش آمده است: «جهانبخش شخصیت اصلی است که در دیدار رفت دو تیم که در ورزشگاه آزادی برگزار شد به ایران یک امتیاز داد و در نیمه دوم زمانی که ایران با یک گل عقب بود، گل تساوی را به ثمر رساند.»

این رسانه کره‌ای همچنین به غیبت سامان قدوس به دلیل ابتلا به کرونا و غیبت سعید عزت اللهی و صادق محرومی به خاطر محرومیت پرداخته است که باعث تحلیل رفتن قوای ایران می‌شود.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۲۶۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف تولیدکننده واکسن آسترازنکا به عوارض نادر و لخته خون

آسترازنکا شرکت بزرگ تولیدکننده دارو سرانجام پس از چندسال تایید کرد که واکسن کرونای این شرکت می‌تواند عوارض جانبی لخته خون و کاهش پلاکت‌‌ ایجاد کند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، آسترازنکا ـ شرکت بزرگ تولیدکننده دارو ـ سرانجام پس از چندسال تایید کرد که واکسن کرونای این شرکت با نام تجاری کوویشیلد (Covishield) که در سطح گسترده‌ای استفاده شده، ممکن است عوارض جانبی نادر از جمله لخته خون و کاهش پلاکت‌‌ خون ایجاد کند.

شرکت بریتانیایی ـ سوئدی آسترازنکا، کوویشیلد را با همکاری دانشگاه آکسفورد ساخت و تولید آن در دوران همه‌گیری کرونا در مؤسسه سرم هند انجام شد. این واکسن در بیش از 150 کشور از جمله انگلیس و هند تزریق شد.

یافته‌های برخی پژوهش‌های انجام‌شده در دوره همه‌گیری نشان می‌داد که این واکسن در محافظت مقابل ویروس کرونای جدید بین 60 تا 80 درصد مؤثر است.

کانادا 13.6 میلیون دوز واکسن آسترازنکا را دور می‌ریزد!

با وجود این، یافته‌های پژوهش‌های بعدی نشان داده که این واکسن ممکن است در برخی افراد باعث ایجاد لخته خون شود که می‌تواند مرگبار باشد.

تعدادی از افراد در بریتانیا یک شکایت جمعی را ثبت و اعلام کرده‌اند که این واکسن منجر به بروز مرگ و میر و صدمات شدید منجر شده و در پی دریافت غرامت تا 100 میلیون پوند برای حدود 50 قربانی هستند.

در حالی که آسترازنکا ادعای افراد را رد می‌کرد، برای اولین بار در یکی از مدارک دادگاه تایید کرده است که این واکسن در موارد بسیار نادر، باعث سندرم لخته خون می‌شود که علامت اصلی ایجاد لخته خون و تعداد پایین پلاکت خون در انسان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وینیسیوس به جمع کریستیانو رونالدو و دی‌بروینه پیوست
  • حسرت ۵۲ ساله اپه و فلوره ایران برای بازگشت به المپیک
  • پشت‌پرده گزارش بی‌بی‌سی درباره مرگ نیکا شاکرمی
  • اعتراف تولیدکننده واکسن آسترازنکا به عوارض نادر و لخته خون
  • رسانه‌های بیگانه چگونه مانع از دیدن اخبار خوب کشور شدند
  • قدرت نفوذ رسانه در بازتاب اعتراضات آمریکا و اروپا نمایان شد
  • مشتری ۲میلیون دلاری تیم ایرانی به جهانبخش
  • غیبت ۲ ستاره پرسپولیس در آستانه بازی با سپاهان
  • بازتاب قهرمانی فوتسال ایران در رسانه‌های جهان
  • بازتاب سیزدهمین قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران در رسانه‌های جهان