Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-29@18:36:31 GMT

سخنگوی طالبان: با ۱۶ کشور در ارتباط هستیم

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۲۷۱۲۳

سخنگوی طالبان: با ۱۶ کشور در ارتباط هستیم

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان مستقر در قطر در حالی که هنوز هیچ کشوری حکومت موقت افغانستان را طالبان را به رسمیت نشاخته است، گفت با ۱۶ کشور در ارتباط هستیم.

به گزارش ایرنا، محمد نعمیم وردک سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر گفت: با کشور‌هایی که در ارتباط هستیم در جهان نقش سازنده‌ای دارند.

وی افزود: یکی از اهداف دفتر برقراری ارتباط با جامعه جهانی است، همانطور که شما در جریان هستید ما سفر‌های مختلفی داشتیم به کشور‌های مختلف منطقه، همسایه و فرامنطقه.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. و این جریان ادامه دارد.

پس از تسلط دوباره طالبان بر افغانستان، آمریکا و برخی از کشور‌های اروپایی و غربی نمایندگی‌های سیاسی خود را به قطر انتقال دادند. دفتر سیاسی طالبان در قطر که در زمان حکومت پیشین کانال ارتباطی با امریکا بود، اکنون به مکانی برای تعامل با جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

فهیم کوهدامنی دیپلمات پیشین افغانستان گفت: تعداد زیادی از کشور‌ها مسائل سیاسی و امنیتی افغانستان را از طریق سفارتخانه‌های خود در دوحه قطر دنبال می‌کنند و طالبان می‌خواهند که از همین طریق با این کشور‌ها در تعامل باشند.

دفتر سیاسی طالبان در قطر در سال ۲۰۱۳ با پرچم و عنوان امارت اسلامی افغانستان و با پشتیبانی مالی دولت قطر فعالیت خود را آغاز کرد و اکنون مسوولیت این دفتر به سهیل شاهین واگذار شده است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: طالبان افغانستان دفتر سیاسی طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۲۷۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از طلوع نیوز، جانان سایق سخنگوی وزارت رسیدگی به بلایای طبیعی دولت موقت طالبان در افغانستان امروز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که بر اثر وقوع بارندگی‌های سنگین و سیلاب در ۱۵ ولایت این کشور، ۱۴۰ باب خانه مسکونی تخریب شده است.

سخنگوی وزارت رسیدگی به بلایای طبیعی دولت موقت طالبان در افغانستان در این خصوص ادامه داد: در ۳ روز اخیر بر اثر بارندگی شدید و سیلاب در ولایت‌ های قندهار، نورستان، بادغیس، غور، ننگرهار، میدان وردک، هرات، سمنگان، پنجشیر، لغمان، کنر، بغلان، کندز، سرپل و پروان؛ ۸ نفر جان‌باخته و ۳ تن هم مجروح شده اند.

به گزارش طلوع، وزارت رسیدگی به بلایای طبیعی دولت موقت طالبان در افغانستان پیشتر گفته بود که بر اثر وقوع سیلاب‌های اخیر سراسر افغانستان، ۹۰ تن جان باخته و ۵۴ نفر دیگر هم مجروح شده‌ اند.

کد خبر 6091451

دیگر خبرها

  • طالبان خطاب به روسیه: حکومت افغانستان فراگیر است | دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم
  • طالبان: دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم
  • کابل خطاب به مسکو: حکومت افغانستان فراگیر است
  • سخنگوی وزارت خارجه : معاهده حقابه ایران و افغانستان در حال اجراست
  • تاکید طالبان بر ساخت راه برای توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند
  • کانادا کمک‌ها به افغانستان را از سر می‌گیرد
  • طالبان در سیلاب هم آب را به ایران بست | چانه‌زنی بر سر آب به کجا رسید؟
  • دیدار رایزن فرهنگی ایران با معاون سیاسی طالبان 
  • طالبان: برای حفظ دستاوردهای جهاد افغانستان تلاش می‌کنیم