Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@14:20:32 GMT

آيين اختتاميه جشنواره موسيقي فجر مازندران

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۲۷۲۶۴

خبرگزاری آریا- روح الله سلگی، در آیین اختتامیه جشنواره موسیقی فجر مازندران، گفت: در عید 1401 نوروزگاه‌هایی را برای ترویج فرهنگ اصیل مازندرانی قرار خواهیم داد. ‎

به گزارش خبرنگارآریادفترمازندران درساری،آیین اختتامیه جشنواره موسیقی فجر مازندران با حضور «روح الله سلگی»، معاون سیاسی امنیتی‌ و اجتماعی استاندار، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیر کل امور بانوان و خانواده، با استقبال پر شور هنردوستان در سالن اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار در مورد فرهنگ و هنر اصیل مازندرانی گفت: ما باید قدردان زحمات هنرمندان خود باشیم، در حال حاضر می بینیم که به فرهنگ و هنر بومی مازندرانی دقت و توجه لازم نشده‌ است و این فرهنگ دچار آسیب، تغییر و تحول شد، ما باید تلاش کنیم تا فرهنگ اصیل خود را احیا و بازسازی کنیم.

روح الله سلگی در ادامه گفت: همه‌ی کسانی که در موسیقی فعال هستند، پیشتازان حفظ فرهنگ اصیل مازندرانی خواهند بود.

وی خاطر نشان کرد، با توجه به آمار بدست آمده، ما با حجم عظیمی از گردشگران و مسافران نوروزی در استان مازندران مواجه خواهیم بود، ما از این موقعیت و حضور انبوه گردشگران می توانیم در جهت بهبود فرهنگ و هنر خود تلاش کنیم.

او اظهار کرد: همه‌ی فرمانداران و شهرداری ها را موظف و مکلف کردیم تا نوروزگاه‌هایی را در ابتدای هر شهر قرار دهند و در این نوروزگاه‌ها فرهنگ اصیل مازندرانی تبلیغ شود تا یک شادابی و نشاطی برای آنها شکل بگیرد.

در پایان جشنواره از پیشکسوتان عرصه موسیقی«محمدرضا اسحاقی،عسگر آقاجانیان، محمد ابراهیم عالمی، حسین علمباز، رجب رمضانی، محمد علی طاهری، شعبان نیکخو، علی دیوسالار» تجلیل شد، و همین طور نشان درجه یک هنری استادعزیز و هنرمند موسیقی مازندرانی، «محمد رضا اسحاقی» توسط معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران اعطا شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: آیین اختتامیه جشنواره موسیقی فجر مازندران اصیل مازندرانی فرهنگ اصیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۲۷۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی هنرمندان شهرستان فارسان به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ، رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان فارسان گفت : ۲۳ اثر موسیقی از ۱۶ استان متقاضی شرکت در دومین جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس در هرمزگان بودند که با داوری انجام شده ۱۱ گروه از جمله گروه هنری سراب جهانبین از شهرستان فارسان به سرپرستی ستاریارمحمدی جونقانی وابسته به اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان فارسان موفق شدند به مرحله اجرایی این جشنواره راه یابند.

اسفندیار امیریان افزود :بر اساس جدول زمان‌بندی جشنواره، نماینده شهرستان هفتم اردیبهشت به اجرای برنامه می‌پردازد و بخشی از موسیقی بختیاری را با نواختن سرنا، کرنا و دهل و شادیانه‌های محلی و همچنین اجرای آهنگ‌های مَرجنگه، شیر علیرمردون و وطنم ای جونم به مخاطبان این جشنوراه معرفی می‌کند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900062

دیگر خبرها

  • فارس و بوشهر زیر ذره‌بین دفتر موسیقی رفتند
  • اجرای 30 برنامه ملی، منطقه ای و محلی هفته ملی خلیج فارس در هرمزگان
  • بجنورد میزبان جشنواره ملی نوا‌های رضوی
  • تأکید مدیر شبکه آموزش بر پاسداشت زبان فارسی و شعر و موسیقی اصیل ایرانی
  • ساز هنرمندان جنوب کرمان بر سکوهای بین‌المللی کوک می‌شود
  • راهیابی هنرمندان شهرستان فارسان به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس
  • سنندج؛ خاستگاه فرهنگ و هنر اصیل ایرانی
  • آغاز جشنواره «شب های موسیقی تاک» در ملایر 
  • برگزاری آیین اختتامیه جشنواره قرآنی «پله های آسمان» در تبریز
  • برگزاری آیین اختتامیه جشنواره قرآنی «پله‌های آسمان» در تبریز