Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@12:44:41 GMT

افزایش ۵۵ درصدی میزان خودروهای ورودی به گیلان

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۲۷۵۵۲

افزایش ۵۵ درصدی میزان خودروهای ورودی به گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، فریبرز مرادی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه حجم خودروهای ورودی به گیلان بسیار سنگین است، اظهار کرد: با شروع تعطیلات نوروزی روزانه هزاران خودرو با پلاک‌های غیربومی وارد گیلان می‌شوند که این امر نشان‌دهنده سنگین حجم مسافر در این استان است.

وی با اشاره به آخرین وضعیت میزان خودروهای ورودی به گیلان افزود: بر اساس آمار در طی شبانه روز گذشته ۷۵ هزار و ۱۶۹ وسیله نقلیه وارد استان گیلان و همچنین ۴۶ هزار و ۷۸۳ وسیله نقلیه از استان گیلان خارج شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان بیشترین میزان ورودی استان از طریق محور آزادراه قزوین_رشت با تعداد ۴۲ هزار و ۵۴۰ وسیله نقلیه و پس از آن محور رامسر_چابکسر با تعداد ۲۰ هزار و ۶۵۲ وسیله نقلیه بوده است.

مرادی ساعت اوج تردد خودرو در محورهای مواصلاتی استان گیلان‌ را بین ساعت ۱۷ الی ۱۸ عصر دانست و بیان کرد: بیشترین میزان خروجی مسافر در گیلان در محور چابکثر_رامسر با ۲۰ هزار و ۵۶۶ وسیله نقلیه بوده است.

وی با اشاره به وجود ۴۳ دستگاه تردد شمار در محورهای مواصلاتی استان گیلان تصریح کرد: طبق آمار دریافتی از دستگاه‌های تردد شمار، محور آزادراه قزوین_رشت با متوسط تردد ساعتی دو هزار و ۱۸۱ وسیله نقلیه و پس از آن محور امامزاده هاشم_سراوان با متوسط تردد ساعتی دو هزار و ۱۲۵ وسیله نقلیه پرترددترین محورهای استان بوده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان از افزایش قابل توجه تعداد خودروهای ورودی به این استان به نسبت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: از ۲۵ لغایت ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ شاهد ۵۵ درصد افزایش در ورود به استان و ۳۶ درصد افزایش در خروج از استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته هستیم.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

منبع: فارس

کلیدواژه: راهداری تردد قزوین رشت سفر نوروزی خودروهای ورودی وسیله نقلیه استان گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۲۷۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راننده نیسان زیر چرخ‌های کامیون در همدان جان باخت

سرهنگ ارسلان سرمدی گفت: حوالی ساعت یک بامداد امروز یک دستگاه وانت بار نزدیکی پلیس راه همدان- تهران دچار نقص فنی شد و خودرو را به حاشیه جاده هدایت کرد.

او گفت: او در حال رفع نقص فنی بوده که هنگام حضور در سطح سواره رو، خودروی کامیون با وی برخورد کرد و راننده نیسان در دم جان باخت.

جانشین رییس پلیس راه استان همدان گفت: چنانچه وسیله در حین تردد دچار نقص فنی شد باید ابتدا خودرو را به منتهی الیه سمت راست و خارجی از سطح سواره رو هدایت کرد.

سرهنگ سرمدی گفت: راننده برای اینکه خودرو‌های عبوری متوجه حضور وسیله نقلیه در حاشیه جاده و بروز نقص فنی برای خودرو شوند باید چراغ چشمک زن و فلاشر را روشن کنند.

او گفت: همچنین چراغ‌های سه گوش الکترونیکی اعلام خطر را در پشت وسیله نقلیه قرار داده تا رانندگان با وسیله نقلیه تصادف نکنند.

سرهنگ سرمدی با بیان اینکه ۲ روز گذشته و امروز شاهد بارندگی و لغزندگی سطح جاده‌های استان هستیم بیان کرد: رانندگان برای پیشگیری از بروز سوانح جاده‌ای با سرعت مطمئنه و توجه به جلو حرکت کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • راننده نیسان زیر چرخ‌های کامیون در همدان جان باخت
  • افزایش ۴ درصدی ترددها در جاده های کرمان
  • ممنوعیت تردد خودروهای سنگین در ۷ محور شمالی کشور از امروز تا شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه
  • جهش ۲۵۳ درصدی تناژ ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان
  • جهش ۲۵۳ درصدی تناژ ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان کرمانشاه
  • افزایش ۳۴ درصدی تخلیه و بارگیری کالا‌های غیرنفتی در بنادر استان بوشهر
  • کنترل ۲۱۵۰ دستگاه ناوگان عمومی در محور‌های مازندران
  • تعداد سامانه‌های ثبت تخلفات در جاده‌های زنجان به ۴۱ دستگاه افزایش می‌یابد
  • ثبت بیش از ۴۹ میلیون تردد در ورودی و خروجی‌ های آذربایجان ‌غربی
  • ثبت بیش از ۴۹ میلیون تردد خودرو در ورودی و خروجی‌های آذربایجان‌غربی