Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-29@14:54:41 GMT

راهنمای کامل و تصویری آپدیت ویندوز 10

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۲۷۵۷۵

راهنمای کامل و تصویری آپدیت ویندوز 10

فرارو- ویندوز ۱۰ آخرین نسخه سیستم عامل ویندوز می‌باشد که بعد از ویندوز ۸.۱ به بازار عرضه شد و بعد از آن برای رایانه‌های شخصی، لپ تاپ، تبلت، گوشی‌های موبایل و رایانه‌های شخصی یکپارچه توسعه یافت و به گفته مدیر عامل شرکت مایکروسافت، این شرکت بعد از این سیستم، سیستم عامل دیگری تولید نخواهد کرد. شرکت مایکروسافت هر ساله آپدیت جدیدی از این سیستم عامل ارائه می‌نماید که به آپدیت سالانه ویندوز معروف است و در آن امکانات جدیدی را به کاربران خود ارائه می‌نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاید شما هم علاقمند باشید که با آپدیت کردن ویندوز ۱۰ خود، از این امکانات جدید استفاده کنید، بنابراین با ما همراه باشید تا شیوه‌های مختلف آپدیت کردن ویندوز ۱۰ را به نحوی ساده به شما آموزش دهیم.
نکته‌ای درباره آپدیت ویندوز اورجینال و کرک شده ویندوز ۱۰ اخرین نسخه از ویندوز است که شرکت مایکروسافت منتشر کرده و همه کاربرانی هم که از ویندوز ۱۰ استفاده می‌کنند از این موضوع مطلع هستند که مایکروسافت بعد از نسخه ۱۰ اعلام کرد که دیگر نسخه جدیدی منتشر نمی‌کند و بعد از انتشار نسخه ۱۰ این نسخه را به صورت منظم و دوره‌ای به روز رسانی خواهد کرد. با توجه به این نکته هر کاربری که از ویندوز ۱۰ استفاده می‌کند باید به صورت دوره‌ای ویندوز خود را آپدیت کند. روش‌های مختلفی اعم از آپدیت به روش دستی و یا اتوماتیک وجود دارد، اما مسئله اصلی این است که آپدیت ویندوز درست است که ویژگی‌های جدید و بروز رسانی‌های مایکروسافت را به ویندوز شما اضافه می‌کند، اما باید این نکته را هم در نظر بگیریم که ما از کدام محصول مایکروسافت و با چه حالتی استفاده می‌کنیم.

آپدیت ویندوز ۱۰ زمانی برای شما مناسب خواهد بود که شما از نسخه اورجینال و واقعی ویندوز استفاده کنید. نه نسخه کرک شده، چون در زمان اپدیت ویندوز احتمال اینکه شرکت مایکروسافت متوجه اورجینال نبودن ویندوز شما شود بسیار بالاست و احتمال اینکه ویندوز شما بعد از آپدیت بالا نیاید بسیار بالاست. پس به این نکته توجه داشته باشید که آپدیت ویندوز ده برای ویندوز‌های اورجینال مناسب است و اگر از نسخه کرک شده استفاده می‌کنید. بهتر از که اصلا ویندوز را به روزرسانی نکنید، چون زمانی که از نسخه کرک شده استنفاده می‌کنید آپدیت ویندوز نه تنها برای شما مناسب نخواهد بود بلکه باعث خرابی ویندوز شما خواهد شد. اما اگر از ویندوز اورجینال استفاده می‌کنید حتما ویندوز خود را به صورت دوره‌ای آپدیت کنید، چون مایکروسافت به صورت دائمی در حال توسعه ویندوز ۱۰ می‌باشد و ویژگی‌های جدید بسیاری به ویندوز ۱۰ اضافه می‌کند و مشکلات امنیتی بسیاری را با بروزرسانی‌های دوره‌ای رفع می‌کند پس آپدیت ویندوز اورجینال کار بسیار مناسب و خوبی است. در کل اگر از ویندوز قفل شکسته (کرک شده) استفاده می‌کنید به هیچ عنوان ویندوز را آپدیت نکنید، چون احتمال خراب شدن ویندوز و بالا نیادمدن آن بسیار بالاست و در کل بهتر است آپدیت ویندوز را ببندید، اما اگر از نسخه اورجینال استفاده می‌کنید حتما ویندوز خود را به روزرسانی کنید تا از ویژگی‌های جدید و بسته‌های امنیتی جدیدی که برای ویندوز طراحی و بروزرسانی شده استفاده کنید.
آپدیت ویندوز ۱۰ به صورت آنلاین یکی از موارد مهم بروزرسانی آنلاین، بروزرسانی از طریق خود سیستم عامل ویندوز ۱۰ است. به منظور بروزرسانی آنلاین مطابق مراحل زیر عمل کنید:

۱. ابتدا به آدرس صفحه مخصوص دانلود بروزرسانی مایکروسافت می‌رویم.  
۲. با ورود به صفحه آپدیت ویندوز ۱۰ مایکروسافت، گزینه آبی رنگ Update now را انتخاب می‌کنیم.  
۳. نرم افزار Windows 10 Upgrade را دانلود و اجرا می‌کینم.   ۴. پس از اجرای نرم افزار، پنجره Windows 10 Update Assistant نمایش داده می‌شود. گزینه Update Now را انتخاب می‌کنیم.  
۵. نرم افزار، اقدام به بررسی قابلیت‌های سیستم کرده و پنجره تایید نمایش داده می‌شود. سپس شما باید گزینه Next را انتخاب کنید.  
۶. پس از انتخاب گزینه Next، نرم افزار شروع به دریافت و دانلود آپدیت آنلاین ویندوز ۱۰ می‌کند.  
۷. در این مرحله شما باید سیستم خود را راه اندازی مجدد (ری استارت) بکنید تا به روز رسانی‌ها روی سیستم شما نصب شود.  
۸. با راه اندازی مجدد سیستم خود، آپدیت ویندوز ۱۰ به پایان می‌رسد و صفحه ذیل برای شما به نمایش در می‌آید.   آپدیت ویندوز ۱۰ به صورت دستی ویندوز ۱۰ به طور مرتب آخرین بروز رسانی سیستم‌ها را بررسی می‌کند و آن‌ها را به طور خودکار نصب می‌کند، تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که کامپیوتر خود را راه اندازی مجدد (ری استارت) کنید تا نصب بروزرسانی‌ها به پایان برسد. همچنین می‌توانید زمانبندی برای نصب بروزرسانی تا ۳۵ روز تعیین کنید تا در زمان تعیین شده به صورت اتوماتیک کار بروزرسانی انجام شود. با این همه مایکروسافت این امکان را برای کاربران نیز فراهم کرده است تا بتوانند سیستم خود را به صورت دستی نیز به روز رسانی کنند. این کار در مواقعی اهمیت پیدا می‌کند که سیستم شما برای مدت طولانی به ینترنت متصل نشده باشد و یا مشکل و باگ‌هایی در سیستم عامل پدید آمده باشد. برای آپدیت کردن ویندوز ۱۰ به صورت دستی مرا حل ذیل را دنبال کنید؛

۱. بر روی دکمه Start در گوشه پایین سمت چپ کلیک کنید.  
۲. بر روی آیکون چرخ دهنده کلیک کنید تا به تنظیمات ویندوز بروید.  
۳. بر روی Update and Security کلیک کنید.  
۴. گزینه Windows Update را از سمت چپ انتخاب کنید.  
۵. در این مرحله بر روی Check for updates کلیک کنید.  
۶. در مرحله آخر باید سیستم خود را راه اندازی مجدد (ری استارت) بکنید تا آخرین به روز رسانی‌ها بر روی سیستم شما نصب شود. اگر بعد از دانلود و نصب بروزرسانی‌های ویندوز زمان مناسبی برای راه اندازی مجدد سیستم نبود، ویندوز به شما اجازه می‌دهد تا سیستم را در زمان دیگری راه اندازی کنید. توجه داشته باشید سیستم شما آخرین بروزرسانی‌ها را تا زمانی که سیستم را مجددا راه اندازی نکرده باشید نصب نخواهد کرد.
آپدیت ویندوز ۱۰ به صورت آفلاین در صورتی که چند کامپیوتر دارید که دارای سیستم عامل ویندوز ۱۰ هستند و می‌خواهید آن‌ها را آپدیت کنید نیاز نیست که تک تک آن‌ها را به صورت آنلاین آپدیت کنید. می‌توانید از طریق دانلود آپدیت آفلاین ویندوز ۱۰ به صورت آفلاین اقدام به آپدیت آن‌ها نمایید. برای این منظور مراحل زیر را دنبال کنید:

۱. ابتدا به آدرس صفحه مخصوص دانلود آپدیت ویندوز ۱۰ مایکروسافت می‌رویم.  
۲. حال از قسمت Create Windows 10 installation media گزینه Download tool now را انتخاب می‌کنیم.  
۳. پس از نصب نرم افزار Media Creation Tool را اجرا می‌کنیم.  
۴. در این مرحله ابتدا با پنجره آماده سازی سیستم برای پذیرش بروزرسانی ویندوز ۱۰ مواجه می‌شویم که باید گزینه Next را انتخاب کنیم.     ۵. پنجره بعدی که مربوط به تایید لایسنس و قوانین است را نیز تایید می‌کنیم.     ۶. در مرحله بعد، گزینه دوم یعنی ساخت فایل نصبی را انتخاب می‌نماییم.  
۷. در این مرحله زبان ویندوز، ورژن و نسخه و نوع ویندوز نمایش داده می‌شود. این صفحه را نیز با Next تایید می‌کنیم.  
۸. در این مرحله نوع مدیا را انتخاب می‌کنیم که آیا روی فلش به صورت Bootable باشد یا فایل ISO مستقل. فایل ISO را انتخاب می‌کنیم. می‌توان از فلش نیز استفاده کرد که باید حداقل ۸ گیگابایت فضای خالی داشته باشد.     ۹. مسیر ذخیره فایل را مشخص کرده تا شروع به دانلود و ذخیره فایل آپدیت ویندوز ۱۰ در محل مورد نظر کند. فایل را آماده سازی کرده و در نهایت با زدن Finish کار دانلود تمام شده است.  
۱۰. حال فایل دانلود شده را Open کرده و در درایو مجازی با مشاهده نام ESD-ISO، فایل Setup درون آن را اجرا می‌کنیم. لازم به ذکر است قبل از نصب و باز کردن فایل ISO، نرم افزار‌هایی همچون Virtual Clone DVD را نصب نماییم.  
۱۱. با نصب این نوع برنامه ها، درایو مجازی در صفحه (My Computer (This PC ایجاد می‌شود.     ۱۲. با باز کزدن فایل‌های ISO، این فایل‌های در این درایو مجازی آماده اجرا می‌شوند.  
۱۳. با اجرای فایل Setup، پنجره Windows 10 Setup نمایش داده می‌شود. در این پنجره گزینه دوم یعنی Not right now را انتخاب می‌کنیم. این گزینه بدین معناست که دیگر نیازی به دانلود آنلاین آپدیت‌های ویندوز ۱۰ وجود ندارد و از همین محتویات فایل ISO استفاده کند.  
۱۴. آپدیت آفلاین ویندوز ۱۰ ابتدا بررسی‌های لازم برای سیستم انجام می‌دهد. سپس پس از تایید پنجره لایسنس، آپدین آماده نصب می‌گردد.  
۱۵. در نهایت صفحه Installing Windows 10 به نمایش در می‌آید که باید گزینه Install را بزنید.  
۱۶. پس از نصب کامل بروزرسانی Windows 10، صفحه اصلی سیستم عامل ویندوز ۱۰ نمایش داده می‌شود.   غیر فعال سازی آپدیت ویندوز ۱۰ اگرچه آبدیت کردن ویندوز ۱۰ همیشه ما را از جدیدترین به روز رسانی‌های این سیستم عامل بهره مند می‌کند و حس خوشایندی به کاربران می‌دهد، اما گاه این امر نیز خسته کننده می‌شود و کاربران ترجیح می‌دهند تا با آپدیت‌های گاه و بی گاه آن مواجه نشوند. در واقع گاه پیش می‌آید که آپدیت‌های ویندوز ۱۰ وقت گیر باشند و حتی گاه سیستم ما را دچار مشکل می‌کنند و به همین دلیل است که برخی ترجیح می‌دهند تا آپدیت ویندوز خود را غیر فعال کنند. به هر حال، هر دلیلی که داشته باشید برای غیر فعال کردن آپدیت ویندوز ۱۰ خود باید مراحل ذیل را طی کنید؛

۱. در قدم اول با فشار دادن کلید‌های ترکیبی Windows + R، پنجره RUN را باز کنید. در پنجره باز شده Services.msc را تایپ کنید و گزینه Enter را بزنید.  
۲. در صفحه باز شده به دنبال سرویس Windows Update بگردید و آن را باز کنید.  
۳. در صفحه باز شده اگر وضعیت سرویس فعال باشد با استفاده از گزینه Stop آن را غیر فعال کنید. (Service Status باید در حالت Stopped باشد). همچنن گزینه Startup Type را روی حالت Disable بذارید و در نهایت بر روی گزینه Ok کلیک کنید.  
۴. اگرچه بعد از انجام چنین اقداماتی سرویس آپدیت ویندوز شما غیر فعال می‌شود، اما این سرویس ممکن است دوباره توسط ویندوز یا برنامه‌های دیگر فعال شود؛ بنابراین در همین پنچره به تب Recovery بروید و سه بخش ابتدایی را به حالت Take No Action در بیاورید.    

منبع: فرارو

کلیدواژه: آپدیت ویندوز 10 آپدیت آفلاین ویندوز 10 آپدیت ویندوز ۱۰ سیستم عامل ویندوز ویندوز ۱۰ به صورت انتخاب می کنیم نمایش داده می شود شرکت مایکروسافت استفاده می کنید راه اندازی مجدد کردن ویندوز ۱۰ ویندوز خود بروزرسانی ها روز رسانی روز رسانی ها ویندوز شما نرم افزار کلیک کنید سیستم شما سیستم خود غیر فعال کرک شده دوره ای فایل ISO بر روی کنید ۱

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۲۷۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نحوه مقابله با چک‌های برگشتی: راهنمای جامع

دارنده چک درصورتی که به هر علتی موفق نشود چک خود را نقد کند، می‌تواند آن را برگشت بزند و برای وصول مبلغ چک برگشتی از طریق قانونی اقدام نماید.

چک برگشتی یا چک بلامحل یا چک پرداخت نشدنی به چکی گفته می‌شود که وجه آن به علت نداشتن موجودی در حساب یا به هر علت دیگری، پس از ارائه چک به بانک قابل وصول نیست.

به عبارت دیگر، دارنده چک درصورتی که به هر علتی موفق نشود چک خود را نقد کند، می‌تواند آن را برگشت بزند و برای وصول مبلغ چک از طریق قانونی اقدام نماید.

نحوه وصول چک برگشت خورده و نکات حقوقی لازم در ارتباط با چنین چکی، موضوعی است که در این مقاله بدان می‌پردازیم:

نحوه وصول چک برگشتی

به نقل از مشاوره حقوقی چک در بازار مالی و تجاری امروز با توجه به کمبود نقدینگی، چک یکی از ابزارهای پرکاربرد مردم برای رفع نیازهای اقتصادی و انجام معاملات است.

هرچند که چک از بدو ایجاد قرار بود به عنوان نوعی اسکناس مورد استفاده قرار گیرد، اما سوء استفاده از این برگه و عدم برخورد اسکناس‌گونه با آن موجب شد تا قانونگذار با ضمانت‌ اجراهای قانونی خود مداخله نماید و اوضاع را سامان بخشد.

یکی از شایع‌ترین پرونده‌های مطرح در دادگاه‌ها، پرونده‌های مربوط به چک برگشتی است و به همین علت پرسش‌های زیادی درخصوص این موضوع در ذهن طرفین این دعاوی وجود دارد. یک برگ چک که به نام صادرکننده آن است و در وجه حامل یا شخص معین صادر می‌شود، به دلایل مختلفی ممکن است برگشت بخورد یا در اصطلاح حقوقی، گواهی عدم پرداخت برای آن صادر شود.

چک برگشتی به دلیل فقدان موجودی حساب در تاریخ مندرج در چک

رایج‌ترین جهت برگشت خوردن چک در کشور ما مربوط به نداشتن موجودی یا عدم کفایت آن است که حسب مورد از سوی بانک برای تمام وجه چک یا بخش از آن، گواهی عدم پرداخت صادر می‌شود.

ماده 5 قانون صدور چک و مشاوره حقوقی چک درخصوص این نوع از برگشت خوردن چک بیان داشته بانک بنابر تقاضای دارنده چک باید هر چقدر موجودی در حساب وجود دارد به دارنده بپردازد؛

دارنده با درج مبلغ قید شده در پشت چک، آن را به بانک بر می‌گرداند تا فوراً کسری مبلغ چک در سامانه یکپارچه بانک مرکزی وارد گردد و کد رهگیری دریافت شود.

سپس گواهینامه ای با کد رهگیری مندرج در آن به دارنده تحویل داده می شود که همان گواهی عدم پرداخت است و براساس آن می توان در مراجع قضایی یا ثبتی اقدام نمود، چرا که از این لحظه به بعد چنین چکی، چک برگشتی محسوب میشود و گواهینامه دریافتی، جانشین اصل چک به حساب می آید.

چک برگشتی به دلیل خارج نمودن تمام یا بخشی از وجهی که به اعتبار آن چک صادر شده

دومین دلیلی که در ماده 3 قانون صدور چک ذکر شده این است که صادرکننده چک نباید تمام یا قسمتی از وجهی که به اعتبار آن چک شادر شده از حساب خود خارج نماید.

در این حالت زمانی که چک صادر می‌شده، موجودی در حساب وجود داشته، اما بعداً قبل از وصول وجه چک یا حساب خالی شده یا به قدری از آن برداشت شده که کفاف وصول تمام مبلغ مندرج در چک را نمی‌دهد.

لازم به ذکر است که مباشرت شخص صادرکننده در اخراج وجه از حساب ضرورتی ندارد و ممکن است که وی به وسیله صدور چک برای دیگری و توسط شخص ثالثی، از حساب برداشت کرده باشد و یا با بستن حساب خود، اخراج موجودی را عملی کرده، به عبارت دیگر ضمن مسدود کردن حساب، موجودی آن را برداشت نموده یاشد.

دستور عدم پرداخت وجه چک برگشتی

گاهی وضعیتی رخ می دهد که وجه چک از هر نظر قابل پرداخت است، اما صادر کننده به بانک دستور می‌‌دهد که مبلغ آن را پرداخت نکند. صدور این دستور، جرم است چرا که جلوی وصول وجه چک را می‌گیرد، مگر اینکه عذر قانونی برای چنین اقدامی وجود داشته باشد.

مطابق با ماده 14 قانون صدور چک فقط صادرکننده چک، ذینفع یا قائم مقام قانونی آن‌ها می‌تواند به طور کتبی دستور عدم پرداخت وجه چک را بدهد. گ

منتها بایستی در این درخواست کتبی قید گردد که به علت مفقود شدن چک، سرقت یا جعل آن و یا به علت اینکه چک از طریق کلاهبرداری، خیانت در امانت یا هر جرم دیگری تحصیل شده، چنین دستوری صادر شده است.

چک برگشتی به دلیل تنظیم چک به شکل نادرست

در ادامه ماده 3 قانون صدور چک آمده است که صادرکننده نباید چک را طوری تنظیم نماید که بانک به عللی مانند عدم مطابقت امضا یا قلم خوردگی در متن چک، یا اختلاف در مندرجات چک و امثال آن از پرداخت وجه چک خودداری نماید.

براساس مقرره فوق امضای چک بایستی شبیه به همان امضایی باشد که روز دریافت دسته چک به بانک ارائه شده و اگر شخصی که دارای دو یا سه امضاست، امضای دیگری را پایین چک درج کرده باشد، بانک به علت عدم مطابقت امضای مندرج در چک با امضای موجود در بانک، از پرداخت وجه آن خودداری می‌کند و دارنده با یک چک برگشتی مواجه می‌شود.

هم‌چنین اگر چک خط خوردگی داشته باشد بدون آنکه در ظهر چک توضیح و امضایی وجود داشته باشد یا مثلاً بین رقم عددی و رقم حروفی چک تفاوت باشد، باز هم بانک، چک ارائه شده را وصول نخواهد کرد. به طور کلی هر بی‌نظمی که در متن چک موجود باشد و باعث گردد تا دارنده نتواند به طلب خود برسد، موجب عدم پرداخت وجه آن از سوی بانک می‌شود.

چک برگشتی به دلیل صدور چک از حساب مسدود

از دیگر جهات برگشت خوردن چک که پیرو یک رأی وحدت رویه در اصلاحات قانون صدور چک ضمن ماده 10 به این قانون اضافه شد، صدور چک از حسابی مسدود است. مطابق با ماده 10، هر کس با آگاهی از بسته بودن حساب خود اقدام به صدور چک نماید، عمل وی در حکم صدور چک بی‌محل خواهد بود و به حداکثر مجازات محکوم می شود و مجازات تعیین شده غیر قابل تعلیق است.

بنابر ماده فوق این جهت از میان تمام جهات ذکر شده، موجب تشدید مجازات نیز می‌گردد، چرا که بابت صدور این نوع از چک برگشتی، مرجع قضایی باید حداکثر مجازات را برای مرتکب صادر نماید و مجازات صادر غیر قابل تعویق می‌باشد.

پس از تحقق هر یک از جهات فوق، دارنده چک برشگت خورده با گواهی عدم پرداختی که در دست دارد می‌تواند حق خود را از سه طریق مطالبه نماید:

تنظیم دادخواست و مراجعه به دادگاه حقوقی.

ثبت شکواییه و مراجعه به دادگاه کیفری.

مراجعه به اداره ثبت اسناد محل برای صدور اجراییه.

سخن پایانی

با در نظر گرفتن سه طریق فوق برای وصول چک برگشتی می‌توان گفت که از یک طرف رسیدگی در دادگاه حقوقی مستلزم گذران فرایندی زمان‌بر می‌باشد و از طرف دیگر هرچند چک در حکم سند رسمی است و می‌توان با معرفی اموال بدهکار، به وسیله اجراییه ثبت، اموال وی را توقیف نمود. در صورت داشتن سوال در مورد چک و نیاز به مشاوره حقوقی چک می توانید به لینک زیر مراجعه کنید :

ariadadyar.com/moshaver-hoghogi-chek

دیگر خبرها

  • اصلاحات جدید دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون دکتری اعلام شد
  • خلاقیت در طراحی کیک تولد با ویندوز 11 (فیلم)
  • آزمون ناتی تضمینی ، راهنمای اخذ مدرک NAATI صفر تا صد
  • نحوه مقابله با چک‌های برگشتی: راهنمای جامع
  • بهترین وام خرد سال ۱۴۰۳: راهنمای کامل دریافت وام برای مردم عادی
  • فتحیه کجاست؟ راهنمای سفر به فتحیه
  • به‌روزرسانی این گوشی‌ها دیگر در دسترس نخواهد بود!
  • راهنمای استفاده از اکشن باتن در آیفون ۱۵ پرو
  • راهنمای خرید انواع بوته گرافیتی و شمش روی
  • پس از A54، گوشی گلکسی A35 هم آپدیت غیرمنتظره دریافت کرد