Web Analytics Made Easy - Statcounter

اکبر اسدی  گفت: این واحد‌ها شامل آنالنت هنر، شرکت زرین نوش، شتاب دیزل، رب زرینه و صنایع غذایی رویال پوره است.

او می گوید: این طرح در راستای ایجاد شفافیت در نظام تأمین و توزیع، ایجاد رقابت سالم در بازار، تعدیل و واقعی کردن قیمت‌ها و اصلاح نظام توزیع کالا با رویکرد ایجاد آرامش و اطمینان خاطر اقتصادی برای مصرف کنندگان و جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته او ، قیمت چهار هزار و ۵۰۰ قلم کالا با اجرای فاز اول پروژه شفاف‌سازی قیمت‌ها با درج قیمت تولید کننده بر روی محصولات کاهش یافته است و این طرح مشمول ۱۰ هزار قلم کالا خواهد شد و تا بحال چهار مرحله از آن که شامل چهار گروه کالایی مختلف است اجرا شده و در حال نهایی شدن برای سایر کالای مشمول طرح است.

اسدی گفت: اجرای این طرح منجر به کاهش قیمت از پنج تا ۶۰ درصدی محصولات شده است که در اول اردیبهشت ماه سال جدید نهایی خواهد شد و مدیران واحد‌های تولیدی موظف هستند زیرساخت‌های لازم برای اجرای بهینه این طرح را تا زمان اعلام شده فراهم کنند.

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت میاندوآب گفت: دللالان بازار با ایجاد چرخه‌های زاید پخش باعث گرانی کالا شده و هزینه‌های اضافی را به خانوار‌ها تحمیل می‌کنند که با اجرای این طرح حداکثر مبلغی که توسط مجموع حلقه‌های توزیعی از تأمین کننده تا مصرف کننده می‌تواند بر روی قیمت تولیدی درج شده روی محصول اضافه شود شامل مجموع ضرایب سود پخش سراسری به میزان ۱۰ درصد و سود خرده فروشی مغازه برای کالا‌های اعلام شده از هفت تا ۱۰ درصد منطبق با ضرایب خرده فروشی مصوب خواهد بود.

اسدی می گوید: در مواردی که توزیع کالا به صورت پخش سراسری نبوده و کالا توسط فروشگاه مستقیم از واحد تولیدی تهیه شود، میزان سود ۱۰ درصدی مدنظر برای پخش سراسری از قیمت نهایی آن کسر و کالا فقط با لحاظ سود خرده فروشی مغازه به دست مصرف کننده خواهد رسید.

او گفت: خرده فروشان هم باید نسبت به نصب برچسب قیمت مصرف‌کننده با لحاظ سود و هزینه‌های مصوب اقدام کرده و همچنین درصد سود اعمالی را به صورت شفاف بر روی کالا‌ها درج کنند.

اسدی می گوید:وزارت صمت برای مقابله با گران فروشی، طرح درج قیمت تولید کننده بر روی کالا‌های مصرفی و سرمایه‌ای نظیر آب معدنی، نوشابه گازدار، ماء‌الشعیر، آب میوه، پودر لباس شویی، دستمال کاغذی، غذاساز، نوشیدنی ساز، چرخ گوشت، مایکرویو، تلویزیون، یخچال و فریزر آغاز کرده و در مرحله سوم با اضافه کردن لنت ترمز و فیلتر روغن و در نهایت در مرحله چهارم با ورود به عرصه حبوبات و لوازم یدکی خودرو قصد دارد به سرعت کالا‌های مشمول این طرح را افزایش داده و از تضییع حقوق مصرف کنندگان جلوگیری کند.

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت میاندوآب گفت:از این پس تخفیف‌های دروغین و قیمت‌های غیرواقعی که برخی تولیدکنندگان با درج قیمت اضافی روی محصول که در راستای بازاریابی و جذب مشتری به فروشگاه‌های بزرگ از جیب مصرف کننده می‌دادند حذف خواهد شد و مردم با آگاهی کامل از قیمت محصول از سهم تولیدی تا شرکت پخش و در نهایت خرده فروش اقدام به خرید شفاف خواهند کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واحد تولیدی توزیع کالا درج قیمت مصرف کننده درج قیمت کالا ها بر روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۲۷۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل احیا شد

مسعود ایرانی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در این راستا نسبت به برگزاری ۳۶ نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و ۱۸۵ نشست تخصصی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در سال گذشته اقدام گردید و واحد‌هایی احیا شده با سرمایه‌گذاری افزون بر ۲ هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال برای ۱۶۱ نفر فرصت اشتغال دوباره ایجاد کردند.

وی افزود: همچنین با اقدام‌های صورت گرفته در سال گذشته ۳۱۱ فقره مجوز تاسیس با سرمایه‌گذاری حدود ۱۷۴ هزار و ۳۰۶ میلیارد ریال صادر شد که دارای ظرفیت اشتغال‌زایی برای ۶ هزار و ۴۳۸ نفر در استان اردبیل بود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با اشاره به تولید ۱۲۰ میلیون دلار کالا‌های جایگزین واردات اظهار کرد: برای کمک به رونق تولید نیز بیش از ۱۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات نیز از محل تبصره ۱۸ و منابع داخلی بانک‌های عامل تسهیلات پرداخت شد.

وی با اشاره به ارایه ۴۳۰ مورد مشاوره سرمایه‌گذاری در سال گذشته اضافه کرد: همچنین در راستای رونق تولید ۷۰ فقره معرفی‌نامه پرداخت تسهیلات برای طرح‌های در حال احداث در استان اردبیل ارایه گردید.

در حال حاضر در مجموع افزون بر یک هزار و ۱۲۴ واحد صنعتی، بیش از ۲۰۰ واحد معدنی و نزدیک به ۶۰ هزار واحد صنفی تولیدی، توزیعی و خدماتی دارای پروانه بهره‌برداری در اردبیل فعال هستند.

استان اردبیل با جمعیت افزون بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در شمال‌غربی ایران همجوار با استان‌های آذربایجان‌شرقی، گیلان، زنجان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • امحای ۲ تن انواع مواد غذایی غیرقابل‌مصرف در میاندوآب
  • احیا ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل
  • امحای ۲ تن مواد غذایی فاسد در میاندوآب
  • ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل احیا شد
  • بهره برداری از ۱۰۰ واحد صنعتی و تولیدی در گلستان تا پایان سال
  • بهره برداری از یکصد واحد صنعتی و تولیدی در گلستان تا پایان سال
  • بیش از ۴ هزار میلیارد ریال برای احیای واحدهای تولیدی سیستان و بلوچستان هزینه شد
  • مشکلات ۴ واحد تولیدی گلستان بررسی شد + فیلم
  • مشکلات ۴ واحد تولیدی گلستان بررسی شد
  • لیست کالا‌های اساسی مشمول واردات با ارز ترجیحی اعلام شد