Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-29@13:50:17 GMT

واردات آهن اسفنجی صفر شد

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۲۷۷۲۱

واردات آهن اسفنجی صفر شد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، بر اساس آماری که توسط انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران ارائه شده، از ابتدای سال جاری تا بهمن ماه در مجموع در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، میزان واردات  مقاطع طویل تخت ٢۶ درصد و واردات محصولات فولادی ٢٣ درصد کاهش داشته است، اما واردات مقاطع طویل فولادی یک درصد بیشتر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشور همچنان از واردت آهن اسفنجی بی‌نیاز است و میزان واردات شمش فولاد تغییری نکرده است.

بیشترین میزان واردات فولادی طی ١١ ماهه ١۴٠٠ مختص محصولات فولادی معادل ۶۵٠ هزار تن بوده است که البته نسبت به میزان واردات آن در مدت مشابه سال ١٣٩٩ که معادل ٨۴٧ هزار تن بوده، ٢٣ درصد کاهش را تجربه کرده است.

پس از آن میزان واردات مقاطع تخت فولادی نیز در ١١ ماهه ١۴٠٠ معادل ۵٧٣ هزار تن ثبت شده که از میزان واردات آن در مدت مشابه سال پیش از آن، ٢۶ درصد کمتر است. در مجموع ١١ ماهه نخست سال ١٣٩٩ قریب به ٧٧١ هزار تن مقاطع تخت فولادی وارد کشور شد.

در مقابل اما از ابتدای سال ١۴٠٠ تا پایان بهمن ماه مجموع مقاطع طویل فولادی وارد شده نسبت به همین مدت در سال پیش از آن (١٣٩٩) یک درصد معادل ١٠٠٠ تن بیشتر شده و از ٧۶ هزار تن به ٧٧ هزار تن رسیده است.

طبق آمار، واردات شمش فولادی (فولاد میانی شامل اسلب، بیلت و بوم) در مدت مذکور سال گذشته  ۵۰۰۰ تن شمش بوده که برابر میزان واردات آن طی ١١ ماهه ١٣٩٩ است.  

همانطور که اشاره شد، کشور از واردات آهن اسفنجی بی‌نیاز است و همچنان واردات این محصول معدنی صفر است.

منبع: ايسنا اخبار مرتبط ۱۶:۳۵:۲۲ میزان واردات و صادرات محصولات فولادی در ۸ماهه امسال ۱۴:۲۵:۴۶ رشد ۵۷درصدی درآمد فولاد هرمزگان از محل فروش صادراتی و داخلی طی ۶ماه سال‌جاری ۱۲:۴۸:۴۱ پالس منفی به آتیه صنعت فولاد ۱۲:۳۸:۵۵ شرط جدید برای صادرات فولاد ۱۴:۴۸:۲۵ بازی یک سر سود برای فولادی‌ها ۱۸:۲۶:۲۲ صادرات فولاد در خردادماه دو برابر شد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ثبت نام سایپا ثبت نام ایران خودرو صنعت فولاد فولاد واردات صادرات شمش فولاد آهن اسفنجی محصولات فولادی میزان واردات ١١ ماهه هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۲۷۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گمرک لیست دریافت‌کننده‌های ارز را منتشر کرد

به تازگی گمرک ایران لیست دریافت کنندگان ارز و واردکنندگان عمده کشور را منتشر کرده است.

به گزارش تسنیم، اخیرا گمرک ایران در گزارشی آمار عملکرد ۱۰۰ وارد کننده اصلی کشور طی سال ۱۴۰۲ را با جزئیات تهیه کرده است. شرکت‌های بازرگانی دولتی ایران، آوا تجارت صبا، پشتیبانی امور دام و ماهیدشت کرمانشاه، خودروسازی مدیران، وزارت دفاع، پاک دیده، کرمان موتور، کوروش موتور، اکسون، غذایی کوروش، ذوب اهن، بهمن موتور، صبا پیشرو، طبیعت، ایران خودرو دیزل، داریا همراه پایتخت، فولاد مبارکه، کروز، سایپا و آرین موتور در صدر این لیست قرار دارند.

در این لیست واردات شرکت بازرگانی دولتی حدود ۴۲ درصد و کالای ترخیص شده شرکت پشتیبانی امور دام ۵۳ درصد کاهش یافته است. اما واردات شرکت ماهیدشت کرمانشاه حدود ۱۱۲ درصد و ترخیص اقلام مرتبط با وزارت دفاع ۱۲۳ درصد افزایش یافته است. واردات شرکت فولاد مبارکه تقریبا نصف شده، اما ترخیص اقلام مرتبط با شرکت خدمات حمایت کشاورزی ۵۲ درصد زیاد شده است.

در فهرست برترین‌های واردات ۱۴۰۲ واردات شرکت توسعه کشت و صنعت اکسون ۲۳۶ درصد افزایش یافته است.

دیگر خبرها

  • توقف صادرات مقاطع طویل لوله و پروفیل فولادی با الزام برگشت ارز
  • ضرورت خرید تضمینی ۲ میلیون راس دام مازاد از دامداران
  • کالا‌های وارداتی که دلارشان ارزان ماند؛ اما تورمشان قد کشید
  • «خالی فروشی» حواله خودرو
  • اعلام آمار مرگ و میر؛ سال ۱۴۰۲ زنان بیشتر فوت کردند یا مردان؟
  • رانت ۴ میلیارددلاری مونتاژکاران؛ التهاب بازار خودرو نخوابید
  • گمرک لیست دریافت‌کننده‌های ارز را منتشر کرد
  • صادرات ۴۸۹ میلیون دلاری نساجی/ واردات به ۲.۲ میلیارد دلار رسید
  • آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور