Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@15:25:48 GMT

محیط زیست به مساله درجه یک کشور تبدیل شده است

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۲۷۷۶۵

محیط زیست به مساله درجه یک کشور تبدیل شده است

رییس سازمان حفاظت محیط زیست ضمن تبریک فرارسیدن سال ۱۴۰۱ گفت: با رویکرد دولت انقلابی - مردمی محیط زیست به مساله درجه یک کشور تبدیل شده است.

به گزارش ایسنا علی سلاجقه در پیامی ویدیویی با تبریک سال جدید گفت: حلول سال ۱۴۰۱ هجری خورشیدی را محضر همه ملت شریف و بزرگوار ایران، رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی و ریاست محترم جمهور، دولتمرداران، خانواده عزیز شهدا و ایثارگران و خانواده محیط زیست کشور و محیط بانان کشور تبریک و شادباش عرض می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: از خدا می خواهم که روح همه شهدای بزرگواری که در سال‌های قبل تقدیم این آب و خاک شده‌اند و  روح همه درگذشتگانی که در مجموعه محیط زیست کشور قلم زدند، قدم زدند، ایده‌پردازی کردند و جان خود را  از دست دادند، شاد باشد و ان شاءالله در کنف حضور رب العالمین متنعم از نعمت‌های الهی باشند.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه سالی که گذشت، سالی سرشار از فراز و نشیب‌های متعدد در زمینه‌های مختلف کشورمان بود، اظهارکرد: با توجه به شروع فعالیت دولت انقلابی - مردمی در سال گذشته تغییر نگرشی در زمینه محیط زیست کشور به وجود آمد. رویکرد شخص رییس جمهوری و توجه جدی او به مقوله محیط زیست موجب شد در شش ماهه اخیر محیط زیست کشور در ادبیات دولت به مساله درجه یک کشور تبدیل شود و این خواسته مقام معظم رهبری است همچنین امیدواریم این رویکرد در سال جدید در میدان عمل ظهور و بروز پیدا کند.

سلاجقه در پایان گفت: در اواخر سال گذشته نشست‌های مفصلی داشتیم و سازمان محیط زیست رویکردهای خیلی خوبی را در پیش گرفت. همکارانم در سراسر کشور نیز رویکردهای مناسبی نسبت به مسایل مربوط به ابلاغ سیاست‌های مقام معظم رهبری در حوزه محیط زیست داشتند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: علی سلاجقه نوروز 1401 سازمان محیط زیست ایران محیط زیست کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۲۷۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلاجقه: تاکنون ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری شده است

علی سلاجقه روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت درباره حقابه هیرمند به خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به هماهنگی‌هایی که با هیات حاکمه افغانستان درباره حقابه هیرمند داشته‌ایم، حدود ۶۰ میلیون مترمکعب رهاسازی آب شده است.

وی تصریح کرد: از طرفی بارش‌های مناسب و سیلاب‌ها هم در منطقه به ما کمک می‌کند تا تالاب هامون شرایط بهتری یابد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اضافه کرد: با نگاهی به اطراف سازه سد کمالخان متوجه مسیر‌هایی برای انحراف به بیابان گودزره شدیم و امید است بتوانیم با توافق هیات حاکمه افغانستان مسدود کنیم چرا که وضعیت تالاب‌ها مناسب‌تر خواهد شد.

سلاجقه یادآورشد: مرطوب سازی دریاچه هامون یکی از موضوعات مهم است و تاکنون ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری شده است.

وی درباره نظارت سازمان محیط زیست برای کاهش پلاستیک‌ها گفت: روی موضوع کاهش پلاستیک‌های زیر ۲۵ میکرون کاملا نظارت می‌کنیم و در این زمینه با تمام روسای شرکت‌های اصلی جلسه برگزار شده است.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست درباره ژن توله یوز هم گفت: یکی از راه‌های تکثیر در موضوع حیات وحش استفاده از مسائل سلولی و مولکولی است که ژن توله یوز در بخش رویان ذخیره شده است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی محیط زیست

دیگر خبرها

  • یکی از اصلی ترین ارکان های مقابله با قاچاقچیان حیات‌وحش دادن آموزش است
  • حفاظت از محیط‌ زیست مردمی شود/ لزوم برخورد با بهره‌برداران خاطی
  • رییس صداوسیما: سریال حشاشین بر اساس تحریف تاریخ اتفاق افتاده؛ ساترا برای پخشش تذکر داد و سکوها هم در همین راستا اقدام کردند/ نمره صداوسیما در حوزه کار روی مساله عفاف و حجاب خیلی بالا نیست
  • رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست: 50 درصد تالاب هامون آبگیری شده است
  • امروزه غزه به مساله اول جهان اسلام تبدیل شده است
  • حدود ۵۰ درصد تالاب هامون آب‌گیری شد
  • طالبان حق‌آبه هیرمند را رهاسازی کرد | ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری شد
  • سلاجقه: تاکنون ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری شده است
  • سلاجقه: حدود ۶۰میلیون مترمکعب از حقابه هیرمند رهاسازی شد
  • سلاجقه: حدود ۶۰ میلیون متر مکعب از حقابه هیرمند رهاسازی شد