Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مسافران از روزهای پیش از شروع بهار رفته رفته به سمت شیراز روانه شدند تا لحظه تحویل سال را در سومین حرم اهل بیت باشند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، «خوشا تفرج شیراز خاصه وقت بهار» این عبارتی است که دل هر شیرازدوستی را برای سفر به این شهر غنج می‌دهد، در 2 سال گذشته ویروس منحوس کرونا امکان سفر را از مسافران گرفته بود و نوروز شیراز خلوت و سوت و کور بود اما امسال سفرهای نوروزی رنگ دیگری گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسافران از روزهای پیش از شروع بهار رفته رفته به سمت شیراز روانه شدند تا لحظه تحویل سال را در سومین حرم اهل بیت باشند. حرم مطهر شاهچراغ (ع) و آرامگاه حافظ دو مکانی بود که بیشترین تعداد جمعیت را در لحظه تحویل سال همراه داشت.

در این میان علاوه بر مردم شیراز بسیاری از مسافران نیز سال خود را در جوار این دو مکان تحویل کردند. در مراسم تحویل سال 1401 در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برنامه‌های معنوی بسیاری برگزار شد که حضور زائران و مجاورین به این برنامه‌ها شور و معنویت خاصی بخشید.

پس از تلاوت کلام‌الله مجید، ویژه برنامه‌های مختلفی همچون سخنرانی، قرائت دعای توسل، مراسم نقاره‌زنی خدام و نورافشانی اجرا شد.

بازدید بیش از 40 هزار نفر از آرامگاه حافظ

در آرامگاه حافظ نیز بازدیدکنندگان بسیاری حضور داشتند به گونه‌ای که سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس تعداد بازدیدکنندگان در این مکان را بیش از 40 هزار نفر عنوان کرد.

به گفته وی بعد از 2 سال که محدودیت‌های کرونا مانع از برگزاری جشن‌های تحویل سال شده بود؛ شهروندان شیرازی و میهمانان نوروزی، جشن تحویل سال را در بر سر مزار حافظ برگزار و با تفألی به دیوان خواجه سال 1401 را با امید به‌روزهای روشن آغاز کردند.»

حافظ خوانی، نوروز خوانی، مناجات و تواشیح از جمله برنامه‌هایی بود که در آرامگاه حافظ برگزار شد و محسن‌نژاد به آن اشاره کرد همچنین
تلاوت قرآن کریم، دعای تحویل سال، پخش سرود ملی و اجرای موسیقی سنتی شیرازی از دیگر برنامه‌های اجراشده عنوان کرد.

این روزها در شیراز همه بسیج شدند تا یکی از بهترین سفرها و خاطره‌ها را برای مسافران رقم بزنند و به همین دلیل در راستای تاکید استاندار فارس مبنی بر فراهم کردن شرایط برای سفر ارزان برای مسافران شهرداری اقدام به راه‌اندازی کمپ‌های نوروزی کرده است.

رزرو کمپ‌های نوروزی تنها با نصب یک نرم‌افزار

حمیدرضا هاشم‌پور، رئیس سازمان فاوا شهرداری شیراز از ارائه خدمات به مسافران نوروزی بر اساس دانش فناوری اطلاعات خبر داد. به گفته وی در ورودی شهر شیراز با دریافت یک پیامک مسافرین می‌توانند نسبت به دریافت نقشه آفلاین و اطلاعات ترافیکی برنامه رهیاب شیراز که به صورت آنلاین است، اقدام کنند.

بر اساس صحبت‌های وی اطلاعات شهری این نقشه براساس دقیق‌ترین اطلاعات تهیه شده و نامگذاری کوچه‌ها و معابر بسیار دقیق است همچنین در این نقشه اطلاعات آنلاین اصناف جهت ارائه خدمات به مسافرین بارگزاری شده است.

هاشم‌پور اظهار کرد: باتوجه به نصب بنر معرفی برنامه رهیاب شیراز در سطح شهر، مسافرین نوروزی می‌توانند با موبایل نسبت به اسکن کردن QR Code و‌ دریافت آن اقدام کنند.

وی همچنین به راه‌اندازی نرم‌افزار اسکان اشاره کرد و گفت: با این نرم‌افزار مسافرین می‌توانند در هنگام خروج از شهر خود نسبت به اطلاعات ظرفیت کمپ‌های اسکان در شهر مقصد مطلع شوند و نسبت به رزرو اقامت خود به صورت الکترونیکی و با پرداخت وجه اینترنتی اقدام کنند.

رئیس سازمان فاوا شهرداری شیراز به مسیر ارتباطی این نرم‌افزارها اشاره کرد و افزود: این دو نرم‌افزار از دو طریق شبکه اینترنت و شبکه داخلی شهرداری است و به هیچ عنوان قطعی بستر ارتباطی نخواهیم داشت.

اسکان 80 هزار نفر روز در اماکن آموزش وپرورش استان فارس

سیدخداکرم فلاحی، دبیر ستاد اسکان مهمانان نوروزی آموزش وپرورش فارس نیز از اسکان 80 هزار نفر روز درمدارس و اماکن اقامتی وابسته به آموزش وپرورش استان فارس تا 29 اسفندماه خبر داد.

به گفته وی کار اسکان مهمانان نوروزی تا پایان تعطیلات در مدارس و اماکن اقامتی وابسته به آموزش و پرورش فارس ادامه خواهد داشت.

مدیریت شهری مشهدمقدس امکان اسکان اضطراری 20 هزار زائر در نوروز 1401 را فراهم کردالمان‌های نوروزی در کلانشهر اراک به روایت تصویرتولیت آستان قدس رضوی در پیامی نوروز 1401 را تبریک گفتبرف و کولاک مهمان نوروز 1401 در استان اردبیل/ هلال احمر به 2123 دستگاه خودرو امدادرسانی کرد

فلاحی درباره جزئیات این اسکان نیز افزود: تا صبح روزیکشنبه 29 اسفند ماه تعداد19 هزار و 389 نفر در قالب 4 هزار و 705 خانواده و در مجموع 79 هزار و 758 نفر روز درمدارس و اماکن متعلق به آموزش وپرورش فارس اسکان داده شده‌اند.

براساس گزارش‌های اعلام شده پیش‌بینی شده است که نزدیک به 2 میلیون نفر در نوروز امسال به شهر شیراز سفر کنند.

انتهای پیام/424/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آرامگاه حافظ آموزش وپرورش تحویل سال برنامه ها هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۲۸۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت مالی از حضور ۱۲ واحد تولیدی استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، هاشم علایی اظهار کرد: نمایشگاه ایران اکسپو به عنوان بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رویداد صادراتی کشور محسوب می‌شود که نمایندگان تجاری بیش از ۱۰۰ کشور دنیا برای بازدید از آن حضور دارند.
وی افزود: این نمایشگاه فرصت بسیار مناسبی است تا تولیدکنندگان ضمن معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی، نسبت به استفاده از ظرفیت بازار‌های جدید و توسعه بازار‌های صادراتی موجود اقدام کنند.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: در نمایشگاه ایران اکسپو از حضور و بازدید ۱۲ واحد تولیدی استان حمایت مالی شده که با این نوع حمایت‌ها تلاش می‌کنیم ضمن کمک به ارتقای دانش و فناوری تولیدکنندگان، زمینه‌های شناسایی، توسعه بازار هدف و فروش محصولات تولیدی آنها نیز فراهم شود.
علایی اضافه کرد: در سال گذشته از حضور ۱۷۹ واحد تولیدی در نمایشگاه‌ها حمایت مالی شد که ۳۸ مورد از آن مربوط به نمایشگاه‌های خارجی بوده است.
وی، این حمایت‌ها را در قالب اجاره غرفه، بازدید از نمایشگاه‌های اختصاصی، تخصصی، توانمندی، اکسپو، نمایشگاه فروش و همچنین اعطای کمک هزینه‌های اعزام هیات‌های تجاری به خارج از کشور برشمرد و ابراز امیدواری کرد با برنامه‌های حمایتی که در قالب کمک‌های بلاعوض از واحد‌های تولیدی و سرمایه‌گذاران انجام می‌شود شاهد توسعه صنعت استان و افزایش اشتغال در سال مزین به جهش تولید با مشارکت مردم باشیم.

دیگر خبرها

  • بازدید بلینکن از یک گذرگاه کلیدی در غزه
  • افزایش ۹۰ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی بیله سوار
  • واگذاری تمامی امور مرتبط با سرویس مدارس به شهرداری شیراز
  • برگزاری آزمون کسب مدرک تخصصی ۱۵۴ حافظ قرآن در بوشهر
  • ورود مسافران خارجی از مرز بیله‌سوار ۱۰۳ درصد افزایش یافت
  • حمایت مالی از حضور ۱۲ واحد تولیدی استان اردبیل
  • پایان انتظار ۳۷ ساله مادر شهید اسدپور در شیراز
  • پولادگر: تیم گلبال مسافر پاریس شد/ نگران میزان بودجه در سال پارالمپیک هستیم
  • رونمایی از آثار ۱۳ معلم مولف در مراسم تکریم مقام معلم
  • بازدید وزیر نیرو از پروژه‌های برقی البرز + تصا‌ویر