Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید درویشی گفت: مطمئن نیستیم که واگذاری ملک کارخانه قند به شیوه صحیح یا غلط بوده، اما روند افول را در پی داشته و ضروری‌است کارخانه قند را انتقال دهیم، در غیر این صورت شاهد ترافیک‌، شلوغی‌های بسیار و مشکلات رفت و آمد برای عموم در مرکز شهرستان خواهیم بود.

در سال ۱۳۸۵ تصفیه خانه قند ورامین به بخش خصوصی واگذار شد که بسیاری از کارشناسان همین موضوع را موجب افول کارخانه دانستند و حالا این کارخانه به صورت غیررسمی و سوری تنها با ۳۰ نیرو فعالیت می کند؛ کارخانه‌ای که روزانه ۹۰۰ تن تولید قند را با بیش از ۵۰۰ کارگر دارا بود، اکنون توانایی تولید یک کیسه قند را نیز ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق اصل ۴۴ قانون اساسی خصوصی‌سازی کارخانه‌های دولتی با مشارکت مردم موجب رشد اقتصادی می شود؛ اما واگذاری این کارخانه، افول را در پی داشت.

به گفته علی‌اصغر ناصر بخت، فرماندار اسبق شهرستان ورامین در خصوص تخصیص کارخانه قند ورامین، به دلیل ارزش بالای اراضی و ارزش چند برابری آن نسبت به قیمت پراخت شده‌ به شدت مخالف است و دست‌های پشت پرده می خواهند با خرید این کارخانه تغییر کاربری دهند و سود‌های کلان به جیب بزنند.

درویشی می گوید: با پیگیری‌های صورت گرفته مشخص شد که کارگران کارخانه قند هیچ وجهی را از کارخانه طلبکار نیستند و برخی از کارگران بازنشسته علی‌رغم تصفیه حساب‌ خود خواهان زمین‌ یا ملک هستند که زیاده خواهی محسوب می شود.

این در حالی است که رضا خطیبی، عضو شورای کارگری کارخانه قند ورامین گفته‌ است: حق کارگران پایمال شده و قرار بر این بود که مسئولین کارخانه به کارگران بازنشسته و با سابقه منزل یا ملک دهند؛ اما نه تنها به آنها ملک نداده‌اند، بلکه حقوق و اضافه‌کار آنها را نیز پرداخت نکردند.

به گفته خطیبی، در زمان محسن منصوری فرماندار سابق ورامین، مشکلات کارخانه تصفیه قند مطالبه شدند اما هیچکدام حل نشدند، همه با یک ترفند بازنشست شدند و حتی مسئولین کارخانه از کارگران امضا می گرفتند تا بگویند هیچ حقوقی در این کارخانه ندارند.

تصفیه خانه قند ورامین فقط یک کارخانه تولیدی نیست بلکه هویتی تاریخی است و به نگین شهرستان ورامین معروف است؛ معماری حرفه‌ای این کارخانه سبب شد که نام آن با شماره ۶۱۶۴، در هفتم مهر ۱۳۸۱ جزو آثار ملی ایران قرار گیرد.

به گفته حیدر مظاهری، فعال حوزه کارگری، رئیس تشکیلات کارگری و مسئولی فنی اسبق کارخانه صنعتی کارخانه قند در دشت ورامین، درمان درد کارخانه این است که مسئولین به نیروی مولد آن بها دهند و ارزش آنها را بشناسند؛ چراکه اقتصاد صحیح به دست نیروی کار است و در بازگشایی کارخانه به جز تامین و حمایت کارگران توسط مسئولین ذی ربط هرگز مشکلی را ندیدند.

مظاهری گفته‌ است عزت کارگر در امنیت شغلی اوست و از مسئولین گلایه دارند که کارگران را تنها و حقوقشان را زیر پا گذاشتند.

باشگاه خبرنگاران جوان استان ها استان‌ها

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حقوق کارگران مشکلات مالی کارخانه قند قند ورامین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۲۸۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرکت چرخه تولید موجب رونق اقتصادی می‌شود

فرماندار شهرستان تبریز گفت: به حرکت درآمدن چرخه تولید در واحدهای تولیدی این شهرستان، موجب رونق اقتصادی، افزایش سرمایه‌گذاری و فعال شدن نیروی انسانی و کاهش بیکاری می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، یونس فاتح ظهر امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ همزمان با آغاز هفته کارگر از چندین واحد تولیدی شهرستان تبریز بازدید کرد.

وی با اشاره به شعار سال مبنی بر جهش تولید اظهار کرد: به حرکت درآمدن چرخه تولید در واحدهای تولیدی این شهرستان، موجب رونق اقتصادی، افزایش سرمایه‌گذاری و فعال شدن نیروی انسانی و کاهش بیکاری می‌شود.

فرماندار شهرستان تبریز ضمن تبریک هفته کارگر به کارگران این مجموعه عنوان کرد: ارتقای کمیت و کیفیت محصولات تولیدی، بهره گرفتن از علم و تجربه اندوزی، برخورداری از دانش فنی و نیروی متخصص متناسب با ورود فناوری‌های جدید، داشتن خلاقیت، شناخت از بازارهای جدید و سیاست‌های ورود به آن‌ها و توجه به سلیقه مشتری، لازمه دستیابی به موفقیت بیشتر در عرصه توسعه فعالیت‌های اقتصادی است.

فاتح در ادامه به بررسی مسائل و مشکلات موجود در این کارخانه پرداخت و در راستای حل و رفع مشکلات موجود دستورات لازم را ابلاغ کرد.

کد خبر 748801

دیگر خبرها

  • بازگشت قریب الوقوع بیت کوین به ۳۰ هزار دلار
  • باید به کارگران به عنوان سنگرداران جنگ اقتصادی توجه شود
  • حرکت چرخه تولید موجب رونق اقتصادی می‌شود
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • اعتصاب کارگران «جهان»، ۵۳ سال قبل
  • بیش از ۱۰ هزار واحد صنعتی به چرخه تولید بازگشتند
  • افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر
  • یک گرم چای سنواتی هم تاکنون در چرخه مصرف قرار نگرفته است
  • چای سنواتی تاکنون در چرخه مصرف قرار نگرفته است
  • سپاهان سرمربی محبوب را می خواهد | انتقال سخت عملی می شود؟