Web Analytics Made Easy - Statcounter

گزارش‌هایی نشان می‌دهد دولت برخی اصلاحات را در ارائه لایحه بودجه‌اش ارائه کرده. رئیس جمهور مهر ماه پارسال، پیش از ارائه لایحه بودجه ۱۴۰۱ که حالا به قانون تبدیل شده، بر لزوم اصلاح ساختاری بودجه کشور تأکید کرد. آقای رئیسی گفت بودجه ۱۴۰۱ باید بدون کسری و واقعی بسته شود.

آیت الله خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی شهریور ماه ۹۹ در ارتباط تصویری با جلسه هیئت دولت وقت، یکی از اصلاحات اولویت‌دار اقتصاد را «اصلاح ساختار بودجه کشور» اعلام کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجلس مرداد ماه ۱۴۰۰ با هدف اصلاح ساختار بودجه، طرحی را تصویب کرد که در نهایت با عنوان «قانون برخی احکام مربوط به اصلاح ساختار بودجه کل کشور» به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد.

بر اساس این قانون، برای همه پرداخت‌های دولت باید شناسه پرداخت ایجاد شود و دولت برای این پرداخت‌ها، دستگاه اجرایی، برنامه‌های عملیاتی و محل تأمین اعتبار را طبقه بندی کند.

در بخش دیگری از این قانون، فهرست افراد دریافت کننده کمک‌های حمایتی از محل بودجه عمومی باید در سامانه وزارت کار، با «شناسه پرداخت» و با رعایت «سطوح دسترسی» ثبت و ساماندهی شود.

دولت موظف شده افزایش حقوق و مزایا در بودجه کشور را بر اساس سیاست‌های کلی نظام اداری و با رعایت عدالت تعیین کند. این در حالی بود که در لایحه بودجه ۱۴۰۱، کمیسیون تلفیق مجلس با افزایش ۶۰ درصدی پایه حقوق، افزایش پلکانی حقوق‌ها را حذف کرد و همه حقوق‌ها را ۱۰ درصد افزایش داد که با واکنش برخی نمایندگان و افکار عمومی مواجه شد.

«ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز برای کاهش خام فروشی نفت خام، گاز طبیعی و میعانات گازی و افزایش عرضه داخلی آنها به پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها» از دستورهای این قانون برای اصلاح ساختاری بودجه است که هدف آن، تشویق بخش غیردولتی به مشارکت در طرح‌های توسعه صنایع پایین دستی و تکمیل زنجیره ارزش نفت خام، گاز طبیعی و میعانات گازی است.

قانون برخی احکام مربوط به اصلاح ساختار بودجه کل کشور تأکید کرده این اقدام باید با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان و ابزار بازار سرمایه کشور انجام شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مجلس یازدهم اصلاح ساختار بودجه بودجه ۱۴۰۱ لایحه بودجه اصلاح ساختار بودجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۲۸۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش حقوق سربازان به اجرا در می آید؟

به گزارش صدای ایران از ایلنا، وی با اشاره به تعیین تکلیف وضعیت تسهیلات در سال جدید و اینکه آیا با وجود عدم تصویب بودجه و نهایی شدن برنامه هفتم افزایش‌ها در آن اعمال می‌شود، گفت: الان هنوز سال مالی ۱۴۰۲ است و ربطی به کامل نشدن بودجه ندارد، براساس قانون کسانی که سال گذشته ثبت‌نام کردند و دریافت تسهیلات آنها بنا به شرایطی به امسال موکول شده خب به نرخ سال گذشته دریافت می‌کنند و کسانی که امسال پرونده تشکیل داده و ثبت‌نام کنند، به نرخ امسال تسهیلات خود را دریافت خواهند کرد.

وی در ادامه اظهار داشت: تسهیلات ازدواج و فرزندآوری باید پرداخت شود و آنچه که در اینجا اهمیت دارد احکام بودجه است که تصویب و ابلاغ شده است، بر این اساس عدم بررسی و تصویب جداول بودجه مانعی برای بحث پرداخت تسهیلات ایجاد نمی‌کند.

راستینه همچنین در رابطه با افزایش حقوق سربازان نیز تصریح کرد: ما احکام را تحویل دولت دادیم و به دولت اجازه دادیم بر اساس احکام جدول مصارف خود را تدوین کند، خب جداول ارتباطی به حقوق و مزایا ندارد؛ حقوق و مزایا از احکام تبعیت می‌کند لذا بهانه‌ای برای دولت وجود ندارد. دولت بر اساس احکامی که تصویب و ابلاغ شده باید نسبت به اعمال افزایش حقوق و مزایای سربازان اقدام کند.

وی در پاسخ به این سوال که دولت مالیات بر ارزش افزوده را افزایش داده، اما همسان‌سازی را اجرا نمی‌کند، عنوان کرد: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان حتما باید اعمال شود، ما قطعا این مساله را پیگیری می‌کنیم، یکی از وظایف دولت این است که احکام برنامه هفتم و بودجه ۱۴۰۳ را که تصویب و ابلاغ شده با جدیت اجرا کند. در بحث همسان‌سازی که میان دولت و مجلس اتفاق نظر وجود دارد؛ حالا اینکه این ماه اعمال نشده حتماً دولت باید با معوقاتش نسبت پرداخت آن در ماه‌های بعد اقدام کند.»

دیگر خبرها

  • بی توجهی بانک‌ها برای تحقق شعار سال در بخش مسکن/ سهم صفر درصدی ۱۸ بانک در تأمین مالی نهضت ملی مسکن/ نظارت بانک مرکزی کجاست؟
  • لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم سازوکار مشارکت مردم در بخش مولد را تسهیل خواهد کرد
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل تنش در روابط دوبلین-لندن
  • مجلس با اصلاح موادی از لایحه برنامه هفتم موافقت کرد
  • ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران تخصیص یافت
  • مرغ آمریکایی‌ها غاز است!
  • افزایش حقوق سربازان به اجرا در می آید؟
  • پیگیر اصلاح قانون شوراها در کشور هستیم
  • چه کسانی از پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه معاف شدند؟
  • عواقب بند س تبصره ۶ قانون بودجه | وقتی برای معافیت‌ها سقف تعیین شود چه می‌شود؟