Web Analytics Made Easy - Statcounter

جانشین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی از مرگ ۲۰۲ تن در حوادث رانندگی از ابتدای آغاز طرح نوروزی پلیس کشور خبر داد.

سردار سید تیمور حسینی در گفت‌وگو با ایسنا در تحلیل وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور در پنجمین روز از اجرای طرح نوروزی پلیس در جاده‌ها گفت: تصادفات : از میان ۱۵۴ فقره تصادف رخ داده در شهر ها و جاده ها متاسفانه ۲۰۲ نفر تاکنون در دم جان خود را از دست داده‌اند که از این تعداد ۱۷۴ نفر در جاده ها و ۲۸ نفر در شهرها بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی مهم‌ترین دلیل مرگ این افراد را عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و انجام تخلفات حادثه ساز مانند سرعت و سبقت غیر مجاز و نیز بی‌توجهی به جلو اعلام کرد و گفت:‌ به رانندگان توصیه می‌کنم که حین رانندگی احتیاط کامل داشته باشند و با رعایت رعایت مقررات رانندگی از عجله و شتاب در سفر پرهیز کنند.  

حسینی درباره بیشترین علت وقوع تصادفات رانندگی نیز اظهارکرد:‌ آمارهای پلیس در این پنج روز نشان می‌دهد که عدم توجه به جلو، تخطی از سرعت مجاز و عدم توانایی در کنترل وسایل نقلیه منجر به وقوع عمده تصادفات رانندگی شده است.  

جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی کل کشور درباره  زمان وقوع بیشترین تصادفات در پنج روز اخیر نیز گفت: ۲۶ درصد از تصادفات از ساعت ۱۶ تا ۲۰  و ۲۲ درصد نیز از ساعت ۱۲ تا ۱۶ رخ داده است. 

بیشتر بخوانید:‌ سفر به مرگ!

حسینی درباره افزایش آمار تردد در جاده‌ها نیز اظهارکرد:‌ از ابتدای اجرای طرح تا کنون در مقایسه با نوروز سال قبل شاهد افزایش ۲۳ درصدی تردد بین استانی بودیم همچنین مقایسه روز به روز میزان ترددها نیز نشان می‌دهد که در روز ۲۹ اسفند ماه و به عبارتی آخرین روز سال ترددهای بیش استانی در مقایسه با ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ افزایشی هفت درصدی داشته است.

وی با اشاره به هشدار سطح زرد  سازمان هواشناسی گفت:‌ سازمان هواشناسی  کولاک و برف را در جاده های استان های شمال غربی کشور و  بارش برف و باران را در اکثر استان‌ها پیش‌بینی کرده است همچنین وزش باد شدید نیز پیش‌بینی شده که احتمالا منجر به خیزش گرد و خاک در برخی جاده های  استان‌های جنوبی و شرقی خواهد شد. لذا رانندگان باید آمادگی لازم را برای مواجهه با این تغییرات آب و هوایی داشته باشند و تجهیزات لازم را نیز در خودرو پیش‌بینی کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: طرح نوروزی سفرهای نوروزی نوروز 1401 پليس راهور جاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۲۸۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوشتن و برچسب زدن روی خودرو ممنوع است | بیشترین شکایت مردم به پلیس راهور از ۳ مورد

به گزارش همشهری آنلاین، جلسه ارتباط مستقیم رئیس پلیس راهور فراجا با مردم امروز در مرکز نظارت همگانی فراجا ۱۹۷ برگزار شد و سردار سید تیمور حسینی رئیس پلیس راهور فراجا در این دیدار مردمی به مسائل و مشکلات مردم پرداخت.

سردار حسینی اظهار داشت: روال همیشگی و مرسوم این است که مسئولان فراجا در ۱۹۷ به مشکلات طرح‌شده مردم رسیدگی کنند که یکی از کارهای خوب است.

وی تصریح کرد: امروز بیش از ۱۳۰ نفر به دلایل مختلف به ۱۹۷ مراجعه کردند که مهم‌ترین مطالبات و درخواست مردم رسیدگی به تخلفات آموزشگاه‌های رانندگی، شماره‌گذاری خودروها و اعتراض به فرآیند پیگیری تصادفات و جریمه رانندگی بود. نکته مهم این بود که در جرایم رانندگی هیچ‌کدام جریمه اشتباهی نبود، بلکه درخواست بخشش بود.

رئیس پلیس راهور فراجا درخصوص نور چراغ‌ها گفت: نور چراغ‌ها باید تلفیقی از زرد و سفید باشد و چراغ فابریک خودروها از شرایط استاندارد برخوردار است.

سردار حسینی در خصوص بغل‌نویسی روی شیشه و بدنه خودرو گفت: نصب هرگونه نوشته یا برچسب روی شیشه‌ها و بدنه خودرو ممنوع است و تنها استثنا خودروهای مربوط به بخش‌های تجاری و اقتصادی هستند که با گرفتن مجوز با ابعاد مشخص نسبت به درج نوشته اقدام کنند. در غیر این صورت، هرگونه تصویر و نوشته ممنوع است.

کد خبر 848337 منبع: مهر برچسب‌ها خبر مهم خودرو پليس راهور

دیگر خبرها

  • آغاز محدودیت‌های ترافیکی ۵ روزه در جاده‌های شمال
  • نوشتن و برچسب زدن روی خودرو ممنوع است | بیشترین شکایت مردم به پلیس راهور از ۳ مورد
  • اعلام ممنوعیت‌های ترافیکی جاده‌ها در تعطیلات ۳ روزه آتی/ چالوس در کدام روزها یکطرفه است؟
  • جاده چالوس بسته است
  • پلیس راهور تهران: استفاده از موبایل عامل ۴۶ درصد از تصادفات است
  • پلیس راهور : ۴۶ درصد تصادفات مربوط به تلفن همراه است
  • پلیس علت اکثرتصادف‌های رانندگان ایرانی را فاش کرد
  • بیشترین و کمترین تعطیلات رسمی از آن کدام کشور است؟
  • مرگبارترین اتوبان‌های تهران را بشناسید
  • عامل ۴۶ درصد تصادفات ؛ یک عادت بد در رانندگی!