Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکا گفت: در حال حاضر هزاران قانون و بخشنامه وجود دارد که به نحوی جلوی تولید را گرفته اند از این رو نیاز است تا مجلس ورود جدی به بحث رفع موانع قانونی تولید داشته باشد و اصل را باید بر حمایت واقعی از تولید بگذاریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محسن شرکا، کارشناس مسائل اقتصادی در گفت و گو با صبح توس، اظهار کرد: رهبر با درایت ما از سال 92 تا کنون در جهت تولید نامگذاری های سال ها را پیش می برند زیرا تولید اساس کار است و اگر یک کشور بخواهد در مسیر توسعه، اقتدار، بالندگی و سرافرازی قرار بگیرد چاره ای ندارد جز اینکه در مسیر تولید قدم بردارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه 90 درصد صحبت های مقام معظم رهبری در خصوص شعار سال، بازمیگردد به عملکرد و توقعاتی که ایشان از این سه قوا دارند، گفت: تولید باید به معنای واقعی اجرایی شود و تولید فقط به معنای کارخانه نیست بلکه باید کشور در تمام زمینه های تولید مانند تولید کشاورزی، صنعتی، علمی و دانش رشد کند.

شرکا تصریح کرد: دلیل اینکه مقام معظم رهبری امسال تاکید فراوانی بر دانش بنیان دارند این است که دانش بنیان ها می توانند تولید ثروت کنند و از طرف دیگر به نظر من نام گذاری سالهای آینده نیز باید با محوریت تولید انجام شود تا موضوع و اهمیت تولید ملکه ذهن مسئولان و مردم ما شود.

کارشناس مسائل اقتصادی با تاکید بر رفع موانع تولید بیان کرد: اگر موانع پیش روی تولید برداشته شود جوانان این مرز و بوم ثابت کرده اند که می توانند تمام قله های موفقیت، علم و فناوری را فتح کنند زیرا این جوانان نشان داده اند در جاهایی که فضای مناسب برای آن ها فراهم می شود بهترین عملکرد را دارند و می توان با تکیه بر همین جوانان مشکلات کشور را برطرف کرد.

وی خاطر نشان شد: اگر اهمیت تولید و رفع موانع پیش روی آن برای سه قوا تفهیم شود و عزم و اراده ملی در این خصوص شکل بگیرد قطعا ایران به آن نقطه مطلوبی که مد نظر دارد خواهد رسید لذا متاسفانه طی سالیان گذشته شاهد آن بودیم که حرف دولت مردانمان کمتر از عملشان بوده است از این رو ما انتظار داریم از دولت سیزدهم که یک دولت انقلابی و جهادی است به این موضوع نیز ورود انقلابی داشته باشد تا هر چه سریعتر شاهد از میان برداشته شدن موانع تولید باشیم.

شرکا با اشاره به اینکه تولیدِ دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین راه برون رفت از مشکلات کشور است، یادآور شد: در حال حاضر هزاران قانون و بخشنامه وجود دارد که به نحوی جلوی تولید را گرفته اند از این رو نیاز است تا مجلس ورود جدی به بحث رفع موانع قانونی تولید داشته باشد و اصل را باید بر حمایت واقعی از تولید بگذاریم و برای هرکس که شغل ایجاد می کند باید فرش قرمز پهن کرد زیرا کارآفرینان و فعالان اقتصادی سربازان ما در عرصه جنگ امروز ما با دشمن هستند.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: دانش بنیان رفع موانع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۲۸۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی، دکتر محمدصادق خیاطیان در بازدید از ۵ شرکت دانش‌بنیان مستقر در شهرک صنعتی هشتگرد با اشاره به فعالیت بیش از ۲۵۰ واحد صنعتی در شهرک صنعتی هشتگرد، گفت: این مجموعه، فرصت مناسبی برای رشد و شکوفایی واحدهای صنعتی و شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد کرده است و در حال حاضر بیش از ۱۲ هزار نفر در شرکت‌های مستقر در شهرک مشغول فعالیت هستند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: درحال حاضر ۲۰ شرکت دانش‌بنیان در شهرک صنعتی هشتگرد مشغول فعالیت هستند که دستاوردهای بسیار قابل‌توجهی دارند. به عنوان مثال، شرکت‌های دانش‌بنیان این شهرک در راه‌اندازی تصفیه‌خانه شهرک صنعتی هشتگرد که از مطالبات جدی واحدهای صنعتی بوده است، مشارکت داشته‌اند.

وی تصریح کرد: یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان که در حوزه طراحی و تولید انواع کنتورهای دیجیتال پیشرفته برق فعالیت می‌کند، علاوه بر ایفای نقش در زمینه هوشمندسازی و بهینه‌سازی مصرف برق، ۱۱۰۰ فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کرده و توان تولید ۶ میلیون کنتور در سال را دارد و محصولات تولیدی خود را به کشورهای مختلفی صادر کرده است.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی خاطرنشان کرد: همچنین شرکت دانش‌بنیان دیگر نیز با طراحی و نصب سیستم کنترل مهار شن روی ۳۵ حلقه چاه نفت در جنوب کشور (طی سال‌های ۲۰۱۶-۲۰۲۴) باعث شده است که بیش از ۷۲ هزار بشکه در روز به ظرفیت تولید نفت کشور اضافه شود که ارزش‌افزوده بسیار بالایی برای کشور به همراه داشته است.

به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، خیاطیان تأکید کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان نقش بسیار مهمی در حوزه اشتغال‌زایی و رفع نیازهای اساسی کشور ایفا می‌کنند و صندوق نوآوری و شکوفایی در راستای تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»، برنامه‌های متعددی را برای تبدیل شرکت‌های نوپا به شرکت‌‎های نوآور و فناور تدارک دیده است که بزودی اعلام خواهد شد.

کد خبر 6091297 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • تحقق مشارکت مردم در رشد تولید با توسعه اقتصاد دانش بنیان
  • شروط حضور دانش‌بنیان‌ها در معادن
  • قالیباف: اندیشه شهید مطهری همچنان راهگشاست
  • اندیشه شهید مطهری همچنان راهگشا و درس‌آموز است
  • جوانان و نوجوانان اندیشه شهید مطهری را چراغ راه خود قرار دهند
  • توسعه فناوری موجب برتری کشور‌ها می‌شود
  • رفع موانع تولید در مسیر تحقق شعار سال با نگاه مسأله محور
  • حمایت از طرح‌های نوآورانه و ایجاد اشتغال نخبگان در دانشگاه
  • بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور