Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/زنجان معاون امور فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از آمادگی ۱۰ بقعه شاخص این استان برای میزبانی از زائران و مسافران نوروزی خبر داد.

حجت‌الاسلام موسی موسوی ظهر امروز (اول فروردین) در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای "طرح آرامش بهاری"، اظهار کرد: باتوجه به فروکش کردن کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و امکان سفر برای مردم، طرح آرامش بهاری در سال ۱۴۰۱ و در قرن جدید در سطح امامزادگان شاخص استان اجرا می‌شود و تمهیدات لازم برای میزبانی از مسافران و زائران نوروزی در ۱۰ بقعه و امامزاده شاخص زنجان آماده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه ۱۳ مبلغ از حوزه علمیه قم به استان اعزام شدند تا  در قالب طرح آرامش بهاری و در برنامه‌های مختلف فعالیت کنند، افزود: کودک و نوجوان، مشاوره، احکام و مباحث چند رسانه‌ای از جمله برنامه‌های مبلغان مذهبی در ۱۰ بقعه و مساجد شاخص استان در طی تعطیلات نوروزی است.

این مسئول ادامه داد: مبلغان در فضای مساجد و امامزادگان مباحث چندرسانه‌ای را مطرح می‌کنند و امسال تمرکز روی این مسائل بیشتر شده است، بر اساس برنامه‌ریزی‌ها این طرح از ۲۸ اسفندماه سال گذشته آغاز و تا ۱۳ فروردین ماه سال ۱۴۰۱ ادامه دارد.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه مبلغان در شیفت‌های صبح و بعد از ظهر در بقاع شاخص استان حضور داشته و در خدمت مردم و زائران خواهند بود، تصریح کرد: این طرح سال‌ها است که توسط سازمان اوقاف؛ برنامه‌ریزی، طراحی و اجرا می‌شود و هدف از اجرای طرح این است که مسافران و زائران از خدمات مبلغان بهره‌مند شوند.

موسوی یادآور شد: در تعطیلات نوروزی بسیاری از مسافر و زائران در امامزاده‌ و بقاع متبرکه اسکان پیدا می‌کنند و یا برای ادای فریضه نماز و زیارت در این بقاع حضور می‌یابند؛ از این‌رو، طرح آرامش بهاری، فرصت خوبی است تا برای آن‌ها به ویژه نوجوانان و کودکان خاطره خوبی ایجاد شود. این طرح امسال در حسینیه و زینبیه اعظم و امامزاده سید ابراهیم (ع) و محمد بن ابراهیم (ع) حاج سیران شهرستان زنجان، امامزاده زیدالکبیر (ع) و امامزاده اسماعیل و امامزاده یعقوب(ع) شهرستان ابهر، امامزادگان هاشم و عوف شهرستان طارم و بقعه قیدار نبی (ع) و امامزاده سید ابراهیم (ع) سجاس شهرستان خدابنده برگزار می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه یکی از گروه‌ها و جامعه هدف طرح آرامش بهاری کودکان و نوجوانان هستند، خاطرنشان کرد: مبلغان با اهدای جوایزی مناسب که اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان پیش‌بینی کرده است، برای این گروه سنی لحظات خوبی را می‌سازند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری طرح آرامش بهاری زنجان نوروز 1401 سفر نوروزی 1401 طرح آرامش بهاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۲۹۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس‌هایی از آتش‌سوزی روستای امام‌زاده ابراهیم که پربازدید شد

به گزارش خبرآنلاین،‌ گستردگی آتش سوزی در شهرک چوبی امامزاده ابراهیم (ع) سبب شد تا قسمتی از بازار به صورت کامل در آتش سوخت. در این حادثه بیش از ۱۰۰ واحد مسکونی و تجاری به صورت کامل در آتش سوختند. خوشبختانه این حریق تلفات جانی نداشته و دلیل حادثه، آتش گرفتن یک سیم برق در مغازه نانوایی بوده است.

عکس‌هایی از آتش‌سوزی روستای امام‌زاده ابراهیم که پربازدید شد:

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1904112

دیگر خبرها

  • جزئیات اعزام زائران کردستانی به سالگرد ارتحال امام (ره)+فیلم
  • میزبانی حرم مطهر رضوی از زائران غیرایرانی در دهه کرامت
  • جزییات بیشتر قطع یک درخت خطرساز در روستای کیسم آستانه اشرفیه
  • عکس‌هایی از آتش‌سوزی روستای امام‌زاده ابراهیم که پربازدید شد
  • بازسازی امامزاده ابراهیم(ع) نیازمند استفاده از تمام ظرفیت ها است
  • ثبت‌نام ۳۵۰۰ زائر پیاده برای تشرف به مشهد در دهه کرامت
  • اخذ سند مالکیت امامزاده بی‌بی خدیجه خاتون(ع) شهرستان میبد
  • دستگاه‌های کردستان شرایط لازم را برای سفر زائران حرم امام خمینی(ره) فراهم کنند
  • ۴ هزار کردستانی به مراسم سالگرد ارتحال امام راحل اعزام می‌شوند
  • تخریب کامل ۳۸۹ واحد مسکونی و تجاری در آتش‌سوزی شفت