Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ابتدای هر سال مقام معظم رهبری شعاری را برای هدف‌دهی به فعالیت‌های پیش‌رو انتخاب می‌کنند که امسال هم «سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» انتخاب شده است.

در این رابطه عضو  هیأت رئیسه فراکسیون دانش‌بنیان مجلس در جمع خبرنگاران در این رابطه اظهار کرد: ابتدا باید پرسید چرا شعار سال انتخاب می‌شود؟ علت اینکه هر سال حضرت آقا شعاری را برای آن سال انتخاب می‌کنند چیست؟ با اینکه برنامه پنج ساله و همچنین برنامه یک ساله تدوین می‌شود چرا شعار سال نیز انتخاب‌ می‌شود؟ آیا شعار سال تاثیر مثبت دارد یا خیر؟ آیا برنامه خاصی برای آن تدوین شده است؟

مصطفی طاهری در پاسخ به این سوالات گفت: بخش زیادی از برنامه‌هایی که وجود دارد کلی است و نمونه آن تبصره ۱۸ است که در ارتباط با اشتغال برنامه‌ریزی شده و یک بحث کلی است اما با شعار سال می‌توان جهت دهی برای آن داشت؛ به عبارتی شعار سال اولویت آن سال و سال‌های بعدی را بازگو می‌کند و صرفا مختص یک سال نیست، بنابراین با اتمام سال نمی‌توان گفت شعار سال تمام شد بلکه این شعارها روزنه‌ای است که باید برای کشور باز شود، به عبارتی باید حداقل‌ها و مبانی کار انجام شود و بخش عمده‌ای از کار برای سال‌های بعدی برنامه‌ریزی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: با این وجود سال بعدی که برنامه پنج ساله هفتم نوشته خواهد شد یقینا شعار امسال کمک کننده در نوشتن این برنامه خواهد بود از سویی دیگر در برنامه بودجه نیز بخش‌هایی همانند اشتغال و بحث مربوط به دانش بنیان دیده شده است.

اصل و ریشه سیاست‌های کلان، اقتصاد مقاومتی است

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس با بیان اینکه وضعیت دنیا، کشور و تحریم‌ها سبب شده تا حضرت آقا اولویت را به مسائل اقتصادی بدهند، تصریح کرد: در خصوص مسائل اقتصادی اصل و ریشه سیاست‌های کلان، اقتصاد مقاومتی است و شعاری که رهبر معظم انقلاب هر ساله در ارتباط با اقتصاد مقاومتی فرموده‌اند دارای ۱۰ مولفه از جمله مردم بنیاد، عدالت محور، دورن‌زا، برون‌گرا، پیشرو، فرصت ساز، مولد، جهادی، انعطاف‌پذیر و دانش‌بنیان است با این مولفه‌ها مشخص است که حضرت آقا از همان سال‌های گذشته نیز بر روی اقتصادی که بر پایه دانش بنیان بنا شده باشد تاکید داشته‌اند، بنابراین این امر در سیاست‌های کلان دیده شده است و باید تا حال حاضر بخشی از کار انجام می‌شد.

وی ادامه داد: چند نکته در خصوص شعار سال وجود دارد که اهمیت و حکیمانه بودن این شعار را نشان می‌دهد، نکته اول؛ زمانی که یک کشوری همچون کشور ما تحریم می‌شود این تحریم چه با توافق و چه بدون توافق، برای آمریکا یک راهبرد است و دشمنان سعی می‌کنند همواره با ابزار تحریم برای دور نگه داشتن کشور ما از منافع اقتصادی استفاده کنند، بنابراین یکی از بهترین روش‌هایی که برای خنثی و بی‌اثر کردن تحریم‌ها وجود دارد بحث اقتصاد دانش‌بنیان است یعنی شرکت‌های دانش‌بنیان به عنوان یک راهبرد اثر گذار برای مقابله با تحریم‌ها کاربرد جدی دارند.

طاهری با تاکید بر اینکه در سال ۱۴۰۱ بخش زیادی از رشد اقتصادی از طریق بهره‌وری حاصل خواهد شد، افزود: برای اینکه بتوانیم از طریق بهره‌وری رشد ۳.۵ درصدی برای کشور داشته باشیم باید بهره‌وری از طریق دانش بنیان را تقویت کنیم چرا که رابطه قوی، نمایی و مثبت بین دانش بنیان و بهره‌وری وجود دارد بنابراین اگر بتوانیم تولیداتمان را به سمت دانش‌بنیان سوق دهیم با هزینه کم، نیروی انسانی کم بهره وری را بالاتر خواهیم برد.

نقش مهم شرکت‌های دانش‌بنیان در افزایش بهره‌وری

عضو  هیأت رئیسه فراکسیون دانش‌بنیان مجلس ادامه داد: رسیدن به بهره‌وری ۳.۵ درصدی با روش‌هایی همچون صادرات و استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان میسر خواهد بود و شرکت‌های دانش‌بنیان به شدت می‌تواند در افزایش بهره‌وری موثر باشد.

وی با بیان اینکه در قوانین بالا دستی، اقتصاد دانش‌بنیان یکی از مولفه‌های اقتصاد مقاومتی است، تصریح کرد: در کشور ما برای دست یابی به این امر چندین نقاط ضعف و قوت وجود دارد، اما مهم‌ترین نقطه قوتی که می‌تواند شعار سال انتخاب شده توسط حضرت آقا را محقق سازد بحث منابع انسانی و آموزش‌های کافی است. چراکه از نظر دانشگا‌ها، دانشجویان تحصیلات تکمیلی، ارشد و دکتری برای تولید دانش‌بنیان قطعا سرآمد و جزو کشورهای پیشرو هستیم.

طاهری تاکید کرد: دومین نقطه قوت کشور ما در بحث نوآوری، اختراع و ابداع است چراکه تعداد اختراعات در ایران نسبت به میانگین جمعیت کشور و البته در مقایسه با میانگین‌های دنیا، رقم بالایی است. اما متاسفانه به دلیل بحث‌های سیاسی، نبود مشوق‌های لازم، نبود رژیم نهادی(چهارچوب سیستمی که از نقاط قوت استفاده کند) دچار عقب ماندگی جدی هستیم اما اگر از نقاط قوت استفاده کنیم و نقاط ضعف را برطرف کنیم می‌توانیم بخش زیادی از کار را پیش ببریم‌.

ابلاغ قوانین مریوط به جهش تولید

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس با تاکید بر اینکه قوانین خوبی در سال ۱۴۰۰ در مجلس در ارتباط با جهش تولید با دانش‌بنیان‌ها مطرح شده و به تازگی قوانین آن ابلاغ شده است، تصریح کرد:  ضعف‌ها و خلاءهایی در این زمینه‌ها وجود دارد که از نظر قانونی رفع شده، با این حال تشویق به نوآوری و اختراع در قانون مجلس وجود دارد و امیدواریم در آئین‌نامه‌های اجرایی مسیری که دولت در پیش گرفته، این امر از شعار و قانون خارج شده و عملیاتی شود.

وی با اشاره به اینکه بودجه‌ای که در کشور به تحقیق و پژوهش ارائه داده می‌شود نسبت به کل بودجه کشور عدد بسیار ناچیز و کوچکی است که حتی گاها همین مبلغ کم نیز تخصیص نمی‌یابد، افزود:  بنابراین سرمایه‌گذار جدی تحقیق و پژوهش در کشور وجود ندارد که لازمه بهبود اوضاع اصلاح روند موجود است.

حرکت در مسیر دانش‌بنیان منجر به کاهش وابستگی به نفت می‌شود

طاهری تاکید کرد:  هرچه به سمت دانش‌بنیان حرکت کنیم و تولید دانش‌بنیان داشته باشیم وابستگی به نفت را کاهش خواهیم داد که نتیجه آن کاهش مشکلات ناشی از تولید تک محصولی که همان تحریم می‌شود، است.

عضو  هیأت رئیسه فراکسیون دانش‌بنیان مجلس با بیان اینکه در پایان‌نامه‌های دانشجویان گا‌ها اعم از کارشناسی ارشد و دکتری کارهای فوق‌العاده‌ای در حوزه دانش‌بنیان انجام گرفته است، ادامه داد: منتهی باید متوجه بود که تا زمانی که دانش به فناوری و فناوری به تولید صنعتی نرسد و فقط در حد ایده و تئوری دانشگاه‌ها بماند منفعتی برای مردم نخواهد داشت، بنابراین حتما باید بحث کاربردی کردن این موارد به واسطه ارتباط بین صنعت، معدن، کشاورزی، حوزه‌ها مختلف تقویت شود و تاثیر این امور بر روی صادرات غیر نفتی دیده شود.

وی با بیان اینکه بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، باید در انتهای سال سهم شرکت‌های دانش‌بنیان از سهم صادرات غیر نفتی حداقل ۵ درصد رشد باشد، تصریح کرد: دستیابی به این عدد دور از انتظار نیست بنابراین باید سهم صادرات مواد خام و نیمه خام را به حداقل برسانیم و به سراغ تولید کالاهایی با ارزش افزوده بالا برویم.

وابستگی در فناوری اطلاعات و ارتباطات تهدید محسوب می‌شود

طاهری یکی از تهدیدات جدی کشور در حوزه ICT و فناوری اطلاعات و ارتباط دانست و افزود: در تامین محصولاتی همچون مودم‌ها، گوش‌های هوشمند، سویچ و .... وابستگی شدیدی به کشور‌های بیگانه داریم، این در حالی است که کل داده‌ها از طریق حوزه تبادل می‌شود پس با این شرایط تبادل داده  از مسیری که امن نیست، هم قابل بهره‌برداری برای دشمنان است و هم قابل ضربه زدن به کشور است.

نماینده مردم زنجان و طارم در زنجان ادامه داد: برای اینکه شعار انتخاب شده امسال از حالت شعار، بنر و مصاحبه خارج شود باید اهمیت‌دادن به پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد در سال ۱۴۰۱ پررنگ شده و صندوق‌هایی مثل صندوق‌های نوآوری و شکوفایی تقویت شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تقسیم‌بندی در دنیا برای کشور‌هایی با فعالیت دانش بنیان وجود دارد، ادامه داد: این کشور‌ها به چهار دسته پیشرو، میانه‌رو، دنباله رو نوپا تقسیم بندی می‌شوند و کشور ایران جزو کشورهای دنباله‌رو است با این شرایط باید برنامه‌ریزی شود تا در انتهای سال ۱۴۰۱ ایران با عبور از مرحله دنباله‌رو به میانه‌رو برسد.

طاهری تصریح کرد: با این وجود برای برنامه پنج ساله هفتم نیز هدفگذاری‌های خوبی انجام خواهد شد تا در پنج سال آینده کشور ایران نیز در بحث دانش بنیان جزو کشورهای پیشرو شود.

انتهای پیام/73004

منبع: فارس

کلیدواژه: مصطفی طاهری شعار سال اولویت شرکت های دانش بنیان اقتصاد مقاومتی جزو کشورهای برنامه ریزی دنباله رو شعار سال حضرت آقا بهره وری کشور ما پنج سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۲۹۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی اپراتور اختصاصی هوش مصنوعی در کشور

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی روز شنبه در نخستین نشست خبری با خبرنگاران در سال ۱۴۰۳ افزود: «توسعه فناوری در کشور وظیفه اصلی معاونت علمی ریاست جمهوری است و در این راستا برنامه ستاد توسعه هوش مصنوعی این معاونت کمک به دانشگاه ها، محققان و شرکت‌های دانش بنیان برای توسعه فناوری‌ها و کاربست هوش مصنوعی در ایران با استفاده از ابزار اپراتور است.»

به گزارش ایرنا، وی ادامه داد: پیش بینی می‌شود امسال جریان اکوسیستمی هوش مصنوعی در کشور راه می‌افتد و به صد‌ها جی پی یو (GPU واحد‌های پردازش گرافیک) دست پیدا می‌کنیم.

رئیس بنیاد ملی نخبگان به رایزنی با رییس جمهور و بسیاری دستگاه‌ها از جمله سازمان برنامه و بودجه برای راه اندازی مرکز توسعه هوش مصنوعی در کشور و در کنار آن شورای راهبری هوش مصنوعی اشاره کرد و و یادآور شد: برای این کار مدل‌های مختلف در بسیاری کشور‌ها بررسی شد.

دهقانی فیروزآبادی خاطرنشان کرد: بررسی‌ها نشان داد که بعضا برخی کشور‌ها وزارتخانه و برخی هم شورای راهبری برای هوش مصنوعی ذیل ریاست جمهوری ایجاد کرده اند.

وی افزود: با ساعت‌ها رایزنی و مشورت با متخصصان و صاحب‌نظران هوش مصنوعی و شبکه‌ها به این جمع بندی رسیدیم که در کشور باید یک مرکز تحت عنوان مرکز ملی هوش مصنوعی داشته باشیم تا وظیفه کلانی را در این حوزه از جمله نظارت و تنظیم گری و همچنین توسعه زیرساخت‌های کلان عهده دار شود و شورایی هم به عنوان راهبر و هیات امنا بالا سر این مجموعه شکل بگیرد.

معاون علمی رییس جمهور یادآور شد: اسفندماه ۱۴۰۲ مرکز ملی هوش مصنوعی تاسیس شد و حکم ریاست آن نیز توسط رییس جمهور صادر شد و اعضای شورای راهبری این مرکز نیز معرفی شدند، اساسنامه مرکز ملی هوش مصنوعی د رحال حاضر در شورای عالی انقلاب فرهنگی در حال تنظیم آست.

دهقانی فیروزآبادی تاکید کرد: این مرکز در حوزه هوش مصنوعی فراتر از معاونت علمی ریاست جمهوری است و همه دستگاه‌ها در قبال این مرکز از یک ماموریت اختصاصی برخوردار هستند.

وی از برگزاری جلسات مختلف با طرف‌های تاثیرگذار در حوزه هوش مصنوعی همچون سرمایه گذاران مختلف، بخش‌های دولتی و صندوق‌ها خبر داد و تصریح کرد: در این راستا صندوق پژوهش و فناوری توسعه هوش مصنوعی نیز تصویب و دایر شد.

رییس بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه این صندوق با سرمایه ۱۰ هزار میلیارد تومانی برای فعالیت برنامه ریزی شده است، افزود: بخش خوبی از این سرمایه را نهاد‌هایی مثل صندوق توسعه ملی و چندین مودی مالیاتی بزرگ در حوزه اپراتور‌ها تقبل کرده اند که پرداخت کنند بنابراین اقدامات عملیاتی بسیار خوب پیش رفته است و برنامه ریزی‌ها این است که مرکز ملی هوش مصنوعی در اولین گام یک کاربر هوش مصنوعی یا اصطلاحا یک اپراتور هوش مصنوعی در کشور راه اندازی کند.

دهقانی فیروزآبادی ادامه داد: طبق برنامه ریزی انجام شده این اپراتور هوش مصنوعی سه خدمت اصلی را عرضه می‌کند، یعنی یک مزرعه پردازشی بزرگ که چگونگی ابعاد و اندازه آن در حال بحث است. یک مرکز داده یا دیتا سنتر بزرگ برای تولید داده‌ها و همچنین کتابخانه بزرگ زبانی و تصویری که این‌ها مجموعه‌هایی هستند که قرار است در اپراتور اصلی مدیریت شوند.

رییس جمهور آذرماه ۱۴۰۲ ماموریت تشکیل «شورای ملی راهبری و مرکز ملی هوش مصنوعی» را به معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور محول کرد.

بر اساس حکم آیت الله رئیسی، هدف از تشکیل این شورا، ایجاد هماهنگی و هم‌افزایی دستگاه‌های ذی ربط و کنشگران پیشران در حوزه هوش مصنوعی است.

۱۰۰۰ مجموعه نوپا مستقر در پارک‌ها به شرکت‌های دانش بنیان نوپا ارتقا می‌یابند

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور در بخش دیگری از این نشست خبری در پاسخ به این سوال که تدوین و اجرای نظام ارزیابی دانش بنیان‌ها چه تغییری در اکوسیستم و زیست بوم حوزه دانش بنیان‌های کشور ایجاد کرده است، گفت: در نظام جدید ارزیابی دانش بنیان ها، علاوه بر سطح فناوری، میزان اشتغال تخصصی و گردش مالی شرکت‌ها مورد سنجش قرار می‌گیرد و شرکت‌های فناور بر این اساس به شرکت‌های نوپا، نوآور و فناور تقسیم می‌شوند.

دهقانی فیروزآبادی در مورد اینکه گفته می‌شود این همان سیستم دسته بندی نوع یک، دو و سه سابق است، تاکید کرد: مطلقا این صحبت اشتباهی است، چراکه قبل از این مجموعه‌های فناور تنها براساس فناوری دسته بندی می‌شدند.

وی اظهار داشت: نظام ارزیابی جدید مجموعه‌های فناور در حال حاضر به یک ابزار جدی برنامه ریزی و مدیریت تسهیلات برای ساز و کار‌های حمایتی برای معاونت علمی تبدیل شده است و اینکه می‌گوییم هفت هزار از مجموعه‌های فناور ما شرکت نوپا و قریب به ۸۰۰ تا هزار فناور هستند و ۲ هزار نوآور هستند، یک دید واقعی به ما می‌گوید که حجم اقتصاد و حجم صادراتی کشور در چه مرحله و شرایطی است برای یک برنامه ریزی جدی از سوی معاونت علمی ریاست جمهوری است.

رییس بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه در سه ماه آینده بحث ارزیابی مجموعه‌های فناور به شکل اساسی به روز رسانی می‌شود و ارزیابی‌ها توسط پارک‌ها انجام و آسان گیرانه‌تر و بعضا غیرحضوری خواهد بود، افزود: هم اکنون ۱۰ پارک علم و فناوری در کشور کارگزار معاونت علمی ریاست جمهوری در شرکت‌های نوپا فعالیت می‌کنند.

دهقانی فیروزآبادی در عین حال تاکید کرد: تمرکز ارزیابی‌های جدی و حضوری بر روی شرکت‌های نوآور و فناوری خواهد بود که بازی اصلی دست آن‌ها است.

وی پیش بینی کرد امسال علاوه بر متوازن شدن نظام حمایت از مجموعه‌های فناور و واقعی شدن ارزیابی ها، حداقل یک هزار شرکت جدیدی از شرکت‌هایی که قبلا در پارک‌ها بوده اند به شرکت‌های دانش بنیان نوپا تبدیل می‌شوند.

مشارکت با روس‌ها در قالب یک کنسرسیوم برای ساخت یک هواپیمای جدید

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهور در پاسخ به سوالی در خصوص آخرین وضعیت ساخت هواپیمای مسافربری ٧٢ نفره که به عنوان یک پروژه دانشگاهی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر پیگیری می‌شود، تاکید کرد: هواپیمای مسافربری ۷۲ نفره در حوزه فنی فاقد زیرساخت است.

دهقانی فیروزآبادی به بازدید خود از این پروژه اشاره کرد و اظهار داشت: این پروژه در جلسات متعددی مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد با اینکه پروژخ هواپیمای مسافربری ۷۲ نفره پروژه مناسبی است، اما جوابگوی صنعت هواپیمایی نیست.

وی افزود: بر همین اساس مقرر شد که شرکت‌های دانش‌بنیان توانمند و فعال در این حوزه فعالیت خود را به سمت ساخت و طراحی بخش‌های دیگری از جمله سیم‌های کنترل، ناوبری هدایت و تجهیزات موتوری سوق دهند.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور با بیان اینکه یکی از برنامه‌های ما تشکیل کنسرسیوم در صنعت هوایی با کشور‌های دوست است، از مشارکت با روس‌ها در قالب یک کنسرسیوم برای ساخت یک هواپیمای جدید خبر داد.

۱۰۸ شرکت دانش‌بنیان در بورس حضور دارند؛ امیدواریم تا آخر سال حداقل رشد ۱۰۰ درصدی را تجربه کند

دهقانی فیروزآبادی در ادامه نشست خبری از حضور ۱۰۸ شرکت دانش‌بنیان در بورس خبر داد و گفت: امیدواریم تا آخر سال حداقل رشد ۱۰۰ درصدی را تجربه کنند.

وی افزود: یکی از مراحل بلوغ بعضی از شرکت‌های دانش‌بنیان عرضه شدن آن‌ها در بازار سرمایه و مشارکت آن‌ها توسط سرمایه مردم است. لزومی ندارد یک شرکت دانش بنیان برای ورود به بورس به معاونت علمی ریاست جمهوری مراجعه کند.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور ادامه داد: وقتی بحث کلان داده‌ها مطرح می‌شود یا بحث داده‌های مرتبط با مردم یا امنیت مردم مرتبط می‌شود، صلاحیت شرکت‌ها برای ورود به بورس در یک کارگروهی که در معاونت علمی ریاست جمهوری تشکیل شده، مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد.

ایجاد دفتر «فراجا» در بنیاد ملی نخبگان با هدف دسترسی به آمار مهاجرت نخبگان

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص چرایی ایجاد دفتر فراجا در بنیاد ملی نخبگان، گفت: ایجاد دفتر فراجا در این بنیاد برای رصد نخبگان است.

دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه رصد ورود و خروج نخبگان مقیم خارج از ایران به کشور در تمام دنیا مرسوم است افزود: همه مجموعه‌هایی که آمار مهاجرت‌ها را ارائه می‌کنند، بدون دسترسی صحیح به آمار و ارقام است، این درحالی است که بهترین مرجع ارائه آمار مهاجرت در کشور پلیس گذرنامه است.

وی اظهار داشت: فراجا اطلاعات لازم از مهاجرت را که اطلاعاتی محرمانه محسوب می‌شود را در اختیار دارد و کمک می‌کند تا بنیاد ملی نخبگان به صورت دقیق به آمار مهاجرت نخبگان دسترسی داشته باشد.

رییس بنیاد ملی نخبگان درادامه وطن‌پرستی را شاخص اصلی شهروندان هر کشوری دانست و گفت: بخش بسیاری از توفیقات کشور‌هایی همچون هند و چین به لطف محققانی است که در سایر کشور‌ها به تحقیق و پژوهش اشتغال دارند.

دهقانی فیروزآبادی تصریح کرد:بازگشت محققان ایرانی در قالب عضو هیات علمی و ... به کشور ۲ برابر شده است.

عملیات وعده صادق برخوردار از دو بال «علم و فناوری» و «شجاعت»

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهوری همچنین در ادامه عملیات وعده صادق توسط نیرو‌های مسلح کشور را مزین به دو بال علم و فناوری و همچنین شجاعت توصیف کرد.

دهقانی فیروزآبادی تاکید کرد: هر انسان آزاده با مشاهده عملیات صادق دریافت که ایران در ساخت تجهیزات دفاعی، پدافندی و آفندی بسیار توانمند است.

دیگر خبرها

  • روستای «بن بید» به شبکه ملی اطلاعات متصل شد
  • افزایش اشتغالزایی و رونق تولید از آثار و برکات وقف محسوب می‌شود
  • راه‌اندازی اپراتور اختصاصی هوش مصنوعی در کشور
  • جزییات بودجه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
  • شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور کرمانشاه توسعه می‌یابند
  • وعده تأمین اینترنت برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور
  • هموارسازی مسیر تعامل و آشنایی اجتماع نخبگان با توانمندی‌های فناورانه و نوآورانه کشور
  • موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر
  • موتور شش سیلندر بنزینی ایران‌ساخت رونمایی شد