Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهم‌ترین حوادث روز دوشنبه یکم فروردین سال ۱۴۰۱ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف نخستین محموله تریاک در سال جدید با همکاری پلیس یزد و فارس

فرمانده انتظامی استان فارس از توقیف سواری پژو و کشف نخستین محموله ۳۹۲ کیلویی تریاک در عملیات مشترک پلیس مبارزه با مواد مخدر استان یزد و فارس در سال جدید خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار رهام‌بخش حبیبی گفت: به منظور اجرای طرح مبارزه با سوداگران مرگ، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان خاتم با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی با سواری پژو ۴۰۵ در محور یزد-شیراز در حال انتقال یک محموله تریاک است که موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فارس قرار گرفت.

او گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان سرچهان با همکاری پلیس خاتم با برپایی تور ایست و بازرسی و گشت‌زنی‌های محسوس و نامحسوس سواری پژو حامل تریاک را شناسایی و دستور ایست صادر کردند.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه پس از طی مسافتی تعقیب و گریز با توجه به تاریکی هوا و موقعیت جغرافیایی منطقه راننده خودرو را رها و متواری شد، گفت: در بازرسی از این سواری ۳۹۲ کیلو تریاک کشف شد.

سردار حبیبی با اشاره به اینکه تلاش برای دستگیری راننده قاچاقچی متواری با جدیت ادامه دارد، از مردم خواست هرگونه موارد مشکوک را سریعا به سامانه فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع و پلیس را در مبارزه با سوداگران مرگ یاری رسانند.

کامیون ۴۰ میلیاردی قاچاق روانه پارکینگ شد

فرمانده انتظامی استان فارس از کشف یک دستگاه کامیون قاچاق به ارزش ۴۰ میلیارد ریال در شهرستان فسا خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبیبی گفت: ماموران پلیس آگاهی با اقدامات فنی و تخصصی از نگهداری یک دستگاه کامیون قاچاق در پارکینگ یک منزل مسکونی در یکی از روستا‌های شهرستان فسا مطلع و رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او گفت: ماموران سریعا ضمن هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن منزل موفق شدند یک دستگاه کامیون کشنده قاچاق و بدون هرگونه مدارک گمرکی را کشف کنند.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه در استعلام از سامانه پلیس مشخص شد پلاک اصلی خودرو جعلی و متعلق به یکی از کشور‌های همسایه است، گفت: برابر نظر کارشناسان ارزش کامیون مکشوفه ۴۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

سردار حبیبی با اشاره به اینکه در این خصوص مالک پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد، گفت: در سال جدید برخورد با هرگونه قاچاق به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی است..

مصالحه ۷۴ درصدی پرونده‌های ارجاعی به دوایر اجتماعی کلانتری‌های فارس

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس از مصالحه ۷۴ درصدی پرونده‌‎های ارجاعی به دوایر مشاوره و مددکاری کلانتری‌ها در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

سرهنگ کاووس محمدی گفت: پارسال حدود ۴۱ هزار نفر برای دریافت خدمات مشاوره‌ای به مرکز دوایر مشاوره و مددکاری کلانتری‌های استان فارس مراجعه کرده و به صورت تخصصی از خدمات مشاوره فردی بهره‌مند شده اند.

او گفت: از تعداد پرونده‌های ارجاعی به مشاوران و مددکاران اجتماعی کلانتری ها، ۷۴ درصد منجر به سازش شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس گفت: پارسال به منظور ارتقای سطح دانش مشاوران، یک عنوان کتاب با موضوع «مخدرها، آسیب‌ها و چالش‌ها» توسط کارشناسان مرکز مشاوره معاونت فرهنگی و اجتماعی پلیس فارس تهیه و تالیف شده است.

سرهنگ محمدی گفت: مرکز مشاوره پلیس فارس در سال‌های اخیر توانسته است با تعامل سازنده با سازمان‌ها به خوبی در حوزه روان شناسی و مشاوره، رشد و توسعه اثرگذاری داشته باشد؛ به گونه‌ای که امروزه مرکز مشاوره پلیس فارس نزد مراکز علمی و دانشگاه‌ها شناخته شده است.

این مقام انتظامی گفت: مرکز مشاوره آرامش پلیس فارس در طول هفته به صورت صبح و عصر آماده ارائه خدمات مشاوره به شهروندان در زمینه‌های روانشناسی، خانوادگی، حقوقی، فردی، شغلی، تربیتی و ازدواج است و شهروندان می‌توانند به آدرس میدان حر، روبروی کلانتری ۱۱ زند مراجعه و یا با شماره تلفن ۳۲۲۲۷۰۰۶ تماس و نسبت به گرفتن نوبت مشاوره فردی اقدام کنند.

او گفت: در راستای تحقق شعار پلیس هوشمند، سامانه پاسخگوی تلفنی صدای مشاور، آماده ارائه خدمات مشاوره‌ای به شهروندان عزیز می‌باشد؛ لذا مردم می‌توانند در ساعات اداری با شماره ۰۹۶۵۸۰ تماس بگیرند و از خدمات مشاوره فردی توسط کارشناسان مرکز مشاوره پلیس فارس بهره‌مند شوند.

طرح برخورد با موتورسواران متخلف در شهرستان اوز

فرمانده انتظامی اوز گفت: طرح انضباط بخشی به تردد موتورسیکلت‌ها و برخورد با راکبان متخلف توسط پلیس این شهرستان اجرا شد.

سرهنگ هادی محمدیان گفت: به منظور ارتقای نظم و امنیت عمومی، طرح برخورد با راکبان موتورسیکلت‌سوار متخلف طی هفته گذشته در شهرستان اوز اجرا شد.

او گفت: ماموران انتظامی پس از هماهنگی با مقام قضائی موفق شدند در اجرای این طرح ۱۹ دستگاه موتورسیکلت متخلف که اقدام به حرکت خلاف در معابر، تردد در پیاده‌روها، مخدوش و پوشاندن پلاک و ایجاد آلودگی صوتی کرده بودند را توقیف کنند.

سرهنگ محمدیان با اشاره به اینکه در این طرح ۳ دستگاه موتورسیکلت مسروقه نیز کشف شد، گفت: امنیت شهروندان خط قرمز پلیس است و هرکس به هر دلیلی بخواهد آسایش مردم را بر هم بزند با برخورد قاطع مواجه خواهد شد و این طرح به صورت مستمر اجرا خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مواد مخدر حوادث و انتظامی قاچاق کالا فرمانده انتظامی استان فارس خدمات مشاوره مرکز مشاوره سال جدید کلانتری ها پلیس فارس او گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۲۹۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف وانت حامل ۲۰۲ کیلو تریاک در خاتم

به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد، سردار عباسعلی بهدانی فرد اظهارداشت: ماموران پلیس شهرستان خاتم با انجام کار اطلاعاتی از تردد یک دستگاه خودروی وانت مزدا حامل موادافیونی در محور هرات-مروستمطلع شدند. 
وی افزود: ماموران در یک عملیات ضربتی خودرو را متوقف و در بازرسی انجام شده؛ ۲۰۲ کیلوگرم تریاک کشف و یک قاچاقچی را دستگیر و به مقامات قضائی معرفی کردند. 
فرمانده انتظامی استان یزد در پایان اظهارکرد: این محموله از جنوب شرق کشور به مقصد پایتخت بارگیری شده بود که با تیزهوشی ماموران پلیس متوقف شد.

دیگر خبرها

  • کشف محموله ۵ میلیارد ریالی قاچاق در خشکبیجار
  • مصالحه ۷۸ درصدی پرونده‌های مرکز مشاوره پلیس ایلام
  • مصالحه ۷۸ درصدی پرونده‌ها در مراکز مشاوره پلیس ایلام
  • کشف ۲۲۷ کیلوگرم تریاک در یزد
  • ۳۸۵ کیلوگرم تریاک در قاین کشف شد
  • از چاقوی پسر درون سینه پدر تا توقیف کامیون حامل بیش از ۱۳۲ کیلو تریاک
  • ۱۴ کیلوگرم تریاک در بردسکن کشف شد
  • توقیف وانت حامل ۲۰۲ کیلو تریاک در خاتم
  • کشف محموله ۴ میلیاردی قاچاق دخانیات در قشم
  • دستگیری قاچاقچی با ۲ کیلو و ۳۰۰ گرم تریاک و حشیش در تفت