Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-06@03:54:28 GMT

هشدار به مسافران ترکیه و ارمنستان

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۲۹۴۲۸

هشدار به مسافران ترکیه و ارمنستان

جواد هدایتی اظهار داشت:به دنبال فعالیت موج بارشی که در یکی دو روز گذشته در شمال‌غرب کشور و کشور‌های همسایه ما در آن مناطق، رخ داد افت شدید دما و بارش به صورت برف در این مناطق داشتیم و در برخی نقاط این نواحی بارش برف به ۴۰ سانتی‌متر هم رسید.

به گزارش فارس، وی ادامه داد: در مسیر‌هایی جاده‌ای که جزو هدف گردشگری هموطنان ما در ایام نوروز است، یکی کشور ترکیه و دیگری کشور ارمنستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسافران جاده‌ای ارمنستان فعلاً به مرز نوردوز مراجعه نکنند

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی سازمان راهداری گفت: در مسیر ارمنستان از مرز نوردوز تا منطقه ایروان که مسیری کوهستانی است، در گردنه‌های مسیر بیش از ۱.۲ متر برف باریده است و در حال حاضر جاده نردوز به ایروان مسدود است و حتی کامیون‌های ما که در آن مسیر تردد می‌کردند در حال حاضر امکان تردد ندارند و متوقف هستند که از طریق سفارت ایران در ایروان پیگیر هستیم هر چه زودتر امدادرسانی انجام و مسیر باز شود.

هدایتی گفت: از مسافران نوروزی که به صورت تور گردشگری یا سفر شخصیِ زمینی قصد سفر به ارمنستان دارند می‌خواهیم با توجه به مسدود بودن مسیر، به مرز خروج ما در نوردوز مراجعه نکنند تا دچار مشکل نشوند، فعلا تا زمانی که مسیر بازگشایی نشود امکان خروج مسافران وجود ندارد و در مرز معطل می‌شوند.

امکان انتظار چندساعته مسافران زمینی ترکیه به دلیل شرایط جوی‌

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی سازمان راهداری افزود: مورد مرز‌های ما با کشور ترکیه هم متأثر از همین موج بارشی و بارش برف در دو روز گذشته است، البته مسیر امروز برف‌روبی شده است، اما تردد مقداری با کندی صورت می‌گیرد ضمن آنکه در آن منطقه در مرز دما حدود ۱۰ درجه زیر صفر است و این شرایط را برای بانوان و بچه‌ها بسیار سخت می‌کند.

وی افزود: بنابراین خواهش می‌کنیم هموطنانی که قصد سفر از طریق زمینی به کشور ترکیه دارند، متوجه باشند که در آن منطقه شرایط جوی چگونه است، در شهر‌هایی مانند وان که عمده تردد به صورت زمینی انجام می‌شود همین شرایط جوی حاکم است؛ مسافران بدانند که در این منطقه هوا بسیار سرد است و حتما لباس گرم با خود داشته باشند و پیش‌بینی توقف چندی ساعته را داشته باشند و اگر با ماشین شخصی تردد می‌کنند به سالم بودن سیستم گرمایشی خودروی خود مطمئن باشند و پیش‌بینی موادغذایی داشته باشند تا دچار مشکل نشوند.

امکان سفر زمینی به عراق نوروز امسال فراهم نیست

وی بیان کرد: با وجود تلاش‌هایی که قبل از ایام نوروز صورت گرفت تا لغو روادید برای سفر زمینی به عراق انجام شود و هموطنان بتوانند به زیارت عتبات بروند، این امکان فراهم نشد، همچنین در مورد کشور‌های دیگر نظیر آذربایجان با توجه به شرایط کرونا، فعلا بازگشایی مسیر نداریم.

هدایتی افزود: عمده کشور‌هایی که در حال حاضر ما سفر زمینی به صورت گردشگری داریم، ترکیه و ارمنستان است.

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی سازمان راهداری گفت:‌در ایام نوروز ترانزیت مسافری بسیار کم داریم و تعدادی اتباع پاکستانی شاید وجود داشته باشد که برای زیارت به مشهد و قم می‌آیند.

ترانزیت بار از کشورمان در ایام نوروز برقرار است

وی درباره ترانزیت بار در ایام نوروز گفت: نمی‌توانیم ترانزیت را ۱۵ روز معطل کنیم و مناسبات تجاری را تحت تأثیر قرار دهیم، بنابراین در ایام نوروز ترانزیت بار در حال انجام است، اما ساعت تردد کنترل شده است و در ساعاتی تردد ترانزیت بار انجام می‌شود که تداخلی با تردد سفر‌های نوروزی نداشته باشد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: نوروز عراق ترکیه ارمنستان ایام نوروز ترانزیت بار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۲۹۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار پلیس نسبت به احتمال ریزش سنگ در جاده کرج

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، سرهنگ سیاوش محبی روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اتوبان شمال شب گذشته در محدوده تونل شماره ۱۲ از ساعت ۱۰ و ۲۲ دقیقه تا ساعت پنج امروز به دلیل ریزش سنگ مسدود بود که پس از پاکسازی، بازگشایی شد.

وی با اشاره به وضعیت ترافیک جاده های کشور به ویژه جاده‌های شمالی،خاطر نشان کرد: ترافیک در همه محورهای مواصلاتی به ویژه مسیر برگشت از استان های شمالی به طرف تهران با پایان یافتن تعطیلات سنگین و پر حجم است.

جانشین پلیس راه کشور گفت: د محور چالوس بدلیل ترافیک پرحجم از ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه صبح امروز شمال به جنوب یکطرفه شده است.

محبی ادامه داد:درمحور هراز از ساعت ۱۵ امروز تردد وسایل نقلیه از آبعلی به سمت آمل ممنوع شد و از آمل به سمت رودهن یا آبعلی مسیر یکطرفه است تا زمانی که بار ترافیکی تخلیه شود.

وی ادامه داد: در محدوده پاسگاه لاریجان و قبل از شهر مرزن آباد شاهد پس زدگی ترافیک هستیم و در سایر محورهای مواصلاتی ترافیک پر حجم و روان است.

جانشین پلیس راه کشور گفت: به رانندگانی که هنوز مسیر بازگشت را آغاز نکردند توصیه می شود که بازگشت خود را به فردا موکول کنند تا ترافیک کمتری را در جاده ها تجربه کنند.

محبی ادامه داد: اگر رانندگان در این ساعات سفر بازگشت خود را آغاز کنند با تاریکی شب و پیک ترافیک مواجه می شوند و ممکن است ساعت ها پشت ترافیک بمانند.

شهرستان پردیس با جمعیتی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

دیگر خبرها

  • گمرک پرویزخان رتبه نخست ترانزیت خارجی از مسیر ایران را کسب کرد
  • هشدار پلیس نسبت به احتمال ریزش سنگ در جاده کرج
  • محدودیت تردد در هراز و چالوس/ ترافیک سنگین در محورهای شمالی
  • رشد ۴۷ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین
  • رشد ۴۷ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین ۱۴۰۳
  • تداوم افزایش ترانزیت خارجی از مسیر ایران
  • رشد ۴۷ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین‌ ماه
  • تداوم افزایش ترانزیت خارجی از مسیر ایران/ رشد ۴۷ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین
  • رشد ۴۷ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین‌ماه
  • رشد ۴۷ درصدی ترانزیت از مسیر ایران در فروردین ۱۴۰۳