Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-07@00:10:32 GMT

هواشناسی ایران / بارش برف در برخی استان‌ها

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۲۹۵۵۴

هواشناسی ایران / بارش برف در برخی استان‌ها

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار نارنجی رنگ با اشاره به تشدید فعالیت سامانه بارشی که از صبح سه‌شنبه (۲ فروردین) تا اواخر وقت ادامه دارد، آورده است: بارش باران، در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف، وزش باد شدید در اردبیل، گیلان و غرب مازندران پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید

هواشناسی ایران / هشدار بارش تگرگ در برخی مناطق

در این شرایط بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، جاری شدن روان‌آب در مسیل‌ها، پدیده مه، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها، اختلال در تردد، کولاک برف در ارتفاعات، تاخیر و احتمال لغو پرواز دور از انتظار نیست بنابراین سازمان هواشناسی اجتناب از سفرهای غیر ضروری، تجهیز خودروها به وسایل ایمنی و گرمایشی و همراه داشتن تجهیزات زمستانی از جمله زنجیر چرخ در جاده‌های برفگیر، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی به‌ویژه در مسیرهای کوهستانی را توصیه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در هشدار نارنجی ‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

انتهای پیام

کد خبر: 1134261 برچسب‌ها هواشناسی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۲۹۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید بارش‌ها و احتمال سیلاب در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل هواشناسی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به هشدار هواشناسی سطح نارنجی، از تقویت و تشدید سامانه بارشی برای استان از امروز تا فردا و احتمال وقوع سیلاب خبر داد. - اخبار استانها -

مهران چراغ‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد، با اشاره به صدور هشدار هواشناسی سطح نارنجی برای استان، اظهار داشت: تقویت و تشدید سامانه بارشی و وزش باد به نسبت شدید تا شدید از امروز تا فردا برای استان پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به رعد و برق و احتمال رخداد تگرگ و مه، عنوان کرد: سامانه بارشی برای اکثر مناطق استان به ویژه در کوهرنگ، اردل، فارسان، لردگان، خانمیرزا، فلارد و کیار فعال است و تشدید می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، بیان داشت: همچنین بالا آمدن ناگهانی آب رودخانه‌ها، آبگرفتگی معابر و جاری شدن رواناب برای استان نیز پیش بینی می‌شود.

چراغ‌پور با اشاره به احتمال ریزش سنگ در جاده‌های کوهستانی، خاطرنشان کرد: لازم است در این مدت از چرای دام در مناطق مرتفع و تردد و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها پرهیز و اجتناب شود.

انتهای پیام/7540

 

دیگر خبرها

  • بارش شدید باران در پایتخت
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای تهران
  • تهرانی‌ها هشدار امروز هواشناسی را جدی بگیرند
  • هشدار سطح نارنجی هواشناسی کرمانشاه
  • تشدید بارش‌ها و احتمال سیلاب در چهارمحال و بختیاری
  • هواشناسی قزوین هشدار نارنجی صادر کرد
  • هشدار هواشناسی برای ۱۸ استان/ تشدید بارش و احتمال وقوع سیلاب
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای لرستان
  • هشدار نارنجی هواشناسی به کشاورزان و دامداران
  • هشدار نارنجی هواشناسی به کشاورزان