Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-05-07@17:14:50 GMT

آخرین رکورد بنزینی سال 1400

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۲۹۷۴۴

آمارهای وزارت نفت نشان می دهد ظرف یک روز 20 میلیون لیتر به عدد متوسط مصرف بنزین کشور اضافه شده است مقایسه رقم اعلام شده در هفته آخر با میزان متوسط مصرف در اسفند سال قبل حکایت از افزایش 53 درصدی دارد.

جواد اوجی، وزیر نفت در بازدید از مرکز دیسپچینگ (کنترل و پایش) سوخت کشور  گفت: مصرف بنزین کشور با ثبت رکوردی تازه در 28 اسفند 1400 به 131 میلیون لیتر رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وزیر نفت مصرف بنزین کشور در فاصله روزهای 25 تا 29 اسفند 1400 با میانگین روزانه 116 میلیون لیتر در مقایسه با روزهای ابتدایی اسفندماه با میانگین روزانه 95 میلیون لیتر، 23 درصد افزایش یافت.

روز 29 اسفند شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اعلام کرده بود: میانگین مصرف بنزین کشور در فاصله روزهای یکم تا روز 27 اسفندماه 1400، روزانه 96 میلیون لیتر بوده است که در مقایسه با اسفندماه سال 1399 با میانگین روزانه 81 میلیون لیتر، روزانه 15 میلیون لیتر افزایش نشان می‌دهد.

با این حساب ظرف یک روز 20 میلیون لیتر به عدد متوسط مصرف بنزین کشور اضافه شده است مقایسه رقم اعلام شده در هفته آخر با میزان متوسط مصرف در اسفند سال قبل حکایت از افزایش 53 درصدی دارد.

بنا بر اعلام شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از ابتدای سال قبل تا یک هفته مانده به پایان سال نیز به‌طور میانگین روزانه 87 میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف شده که این رقم در مقایسه با سال 1399 با 75.5 میلیون لیتر، 15 درصد افزایش یافته است.

اما وزیر نفت در آمار جدید اعلام کرده است: مصرف بنزین کشور در مقایسه با اسفندماه سال 99 حدود 19 درصد افزایش یافته است.این آمارها می تواند بیانگر افزایش سفرهای نوروزی پس از دو سال رکود ناشی از کرونا باشد. 

اکوایران/

برچسب ها: وزیر نفت ، بنزین ، مصرف بنزین لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000R02

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: وزیر نفت بنزین مصرف بنزین مصرف بنزین کشور میانگین روزانه میلیون لیتر متوسط مصرف وزیر نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۲۹۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت عجیب بنزین آنلاین

اگر در راه مانده باشید یا حوصله سر زدن به پمپ بنزین نداشته باشید برخی شرکت‌ها بنزین را به صورت آنلاین سفارش می‌گیرند و ارسال می‌کنند.

به گزارش روزگار خودرو، قیمت نهایی خرید بنزین آنلاین بالاتر از مبلغ بنزین آزاد تمام می‌شود.

به عنوان مثال قیمت ۱۰ لیتر بنزین با هزینه حمل حدود ۶۹ هزار تومان اعلام شده است.

قیمت‌ها بر حسب میزان سفارش تا حدودی کمتر می‌شود و برای ۱۰۰ لیتر بنزین به ۳۴۹ هزار تومان می‌رسد.

نکته قابل توجه اینجاست که به چه صورت قیمت بنزین برای سفارش آنلاین تعیین می‌شود.

دیگر خبرها

  • استان سمنان در فهرست شهرهای پر تنش آبی کشور
  • پرسپولیس با رکورد 17 گل در شهر قهرمانی به میدان می‌رود
  • تسهیل واردات خودروهای غیر بنزینی راه کار کاهش مصرف بنزین
  • پالایشگاه آبادان به سوددهی ۱۲هزار میلیارد تومانی رسید
  • هدر رفت ۲۵ میلیون دلاری بنزین در سال
  • ریشه ناترازی بنزین در مصرف بی‌رویه است
  • قیمت عجیب بنزین آنلاین
  • ماجرای سهمیه بنزین ۱۵ لیتری به هر خانوار چیست؟
  • قیمت عجیب بنزین آنلاین / ۱۰ لیتر ۶۹ هزار تومان
  • ماجرای سهمیه بنزین ۱۵ لیتری به هر خانوار چیست؟!