Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا به نقل از هیل، ژنرال جان سی آکیلینو، فرمانده هند و اقیانوس آرام نیروی دریایی آمریکا گفت که این اقدامات کاملاً در تضاد با تضمین های گذشته رئیس جمهور چین شی جینپینگ است که پکن جزایر مصنوعی در آب های مورد مناقشه را به پایگاه های نظامی تبدیل نخواهد کرد.

او گفت که این تلاش ها بخشی از قدرت نظامی چین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آکیلینو در مصاحبه‌ای با آسوشیتدپرس گفت: «من فکر می‌کنم در ۲۰ سال گذشته ما شاهد بزرگ‌ترین افزایش نظامی از زمان جنگ جهانی دوم توسط جمهوری خلق چین بوده‌ایم. آن‌ها تمام توانایی‌های خود را ارتقا داده‌اند و این افزایش تسلیحات برای منطقه بی‌ثبات‌کننده است.»

پکن می گوید که تقویت نظامی کاملاً دفاعی است و برای حفاظت از حقوق حاکمیتی کشور تنظیم شده است. چین اکنون پس از ایالات متحده دومین بودجه دفاعی بزرگ جهان را دارد. و به سرعت در حال مدرن سازی نیروی خود با سیستم های تسلیحاتی از جمله جنگنده رادارگریز J-۲۰، موشک های مافوق صوت و دو ناو هواپیمابر است که سومین آن در دست ساخت است.

آکیلینو گفت که ساخت زرادخانه‌های موشکی، آشیانه‌های هواپیما، سیستم‌های راداری و سایر تأسیسات نظامی در ریف Mischief، Subi Reef و Fiery Cross به نظر می‌رسد تکمیل شده است، اما باید دید که آیا چین ساخت زیرساخت‌های نظامی را در مناطق دیگر دنبال خواهد کرد یا خیر. او گفت: وظیفه این جزایر گسترش قابلیت تهاجمی جمهوری خلق چین در فراسوی سواحل قاره‌ای آنهاست. آنها می توانند جنگنده ها، بمب افکن ها و تمام آن قابلیت های تهاجمی سیستم های موشکی را به پرواز درآورند.

وی گفت که هر هواپیمای نظامی و غیرنظامی که بر فراز آبراه مورد مناقشه پرواز کند، می تواند به راحتی در محدوده سامانه موشکی جزایر چین قرار گیرد. او گفت: بنابراین این تهدیدی است که وجود دارد، به همین دلیل است که نظامی کردن این جزایر بسیار نگران کننده است. آنها تمامی کشورهایی را که در مجاورت و تمامی حریم دریایی و هوایی بین المللی فعالیت می کنند، تهدید می کنند. 

آکیلینو گفت که هدف اصلی واشنگتن در منطقه مورد مناقشه «جلوگیری از جنگ» از طریق بازدارندگی و ارتقای صلح و ثبات است، از جمله با مشارکت دادن متحدان و شرکای آمریکایی در پروژه هایی با این هدف.

این ژنرال آمریکایی که بزرگترین فرماندهی رزمی با ۳۸۰۰۰۰ پرسنل نظامی و غیرنظامی که ۳۶ کشور و منطقه را پوشش می دهد، برعهده دارد، گفت: اگر بازدارندگی شکست بخورد، ماموریت دوم من این است که برای جنگیدن و پیروزی آماده شوم.

منبع: الف

کلیدواژه: مورد مناقشه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۲۹۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ژنرال صهیونیست: حمله به رفح هم کمکی به ما نمی‌کند/ جنگ را باختیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری شهاب، اسحاق بریک ژنرال احتیاظ ارتش رژیم صهیونیستی، حمله به رفح را بی نتیجه دانست.

وی افزود: اسرائیل باید پایان جنگ غزه را اعلام کند. ما نیروهایمان را از آنجا خارج کرده ایم و نیرویی که بتواند آنها به شکل نهایی از بین ببرد، وجود ندارد.

این ژنرال صهیونیست دربار حمله به رفح نیز بیان کرد: حمله به رفح هم کمکی به ما نمی کند ما جنگ را باخته ایم.

از سوی دیگر رسانه صهیونیست یدیعوت آحارنوت اعلام کرد: احتمال می رود که حدود هشت نفر از مقامات ارشد در ارتش و نهادهای امنیتی از مناصب خود کنار بروند که در میان آنها رونین بار رئیس شاباک نیز وجود دارد.

کد خبر 6089915

دیگر خبرها

  • نیرو‌های مسلح یمن: ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی را هدف قرار دادیم
  • بورل: تنها راه‌حل مناقشه اسرائیل و فلسطین تقسیم زمین است
  • عملیات «فتح موعود» و تحقیر نیروی دریایی آمریکا
  • تفرقه در وزارت خارجه آمریکا/ اختلاف بر سر حمایت تسلیحاتی از اسرائیل است
  • پاسخ به بازدارندگی ایران با بازنویسی سناریوی ناکام «تحریم»
  • حمله به رفح هم کمکی به ما نمی‌کند | جنگ را باختیم
  • ژنرال صهیونیست: حمله به رفح هم کمکی به ما نمی‌کند/ جنگ را باختیم
  • سلیمانی عملیات‌هایی داشته که هیچ ژنرال آمریکایی نداشته!
  • فیلیپین توافق بر سر آبهای مورد مناقشه با چین را رد کرد
  • ۲ ژنرال صهیونیست: حمله به رفح خطرناک‌تر از تمام عملیات‌های ارتش در نوار غزه است