Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مهرشاد افقری شناگر جوان و آینده‌دار اصفهانی تیم ملی است که در سال گذشته دست به کار‌های بزرگی زد و علاوه بر جابجا کردن رکورد‌های ملی سهمیه المپیک را نیز کسب کرد.

افقری در جریان مسابقات کسب سهمیه شنای بلغارستان موفق به کسب سهمیه شد، این اتفاق برای دومین‌بار در تاریخ ورزش کشورمان رخ ‌داد اما به دلایل عجیبی نتوانست در المپیک حضور داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از همین رو گفت‌وگویی را با این شناگر موفق اصفهان انجام داده‌ایم که در ادامه می‌توانید آن را بخوانید.

فارس: در سال گذشته در چه مسابقاتی شرکت کردید؟

افقری: در مسابقات بلغارستان که انتخابی المپیک بود، جام جهانی قطر و مسابقه جهانی ابوظبی شرکت کردم.

فارس: چه موفقیت‌هایی را کسب کردید؟

افقری: در مسابقات بلغارستان موفق شدم ورودی المپیک را کسب کنم و ۲ رکورد ملی ۵۰ و ۱۰۰ متر پروانه را به نام خودمم ثبت کنم، در مسابقات مسافت کوتاه ابوظبی موفق شدم رکورد ۵۰ و ۱۰۰ متر پروانه را به نام خودم ثبت کنم و در پایان سال در لیگ کشوری در ماده ۴ در ۱۰۰ متر مختلط تیمی بعد از ۱۲ سال رکورد این ماده را ارتقا دادیم.

فارس: چه میزان از عملکرد خود راضی هستید؟

افقری: از عملکرد خودم راضی بودم، بعد از ۱۴ سال در شرایطی متفاوت ورودی المپیک را کسب کردم و مربی من گامر دیلانچیان یک مربی ایرانی است، بیماری کرونا نیز کار را سخت‌تر کرد، امیدوارم در سال آینده با توجه به مسابقات پیش رو در جام جهانی و بازی‌های آسیایی موفقیت کسب کنم و برای اولین‌بار در بازی‌های مدال کسب کنم.

فارس: چه اهدافی برای سال جدید دارید؟ 

افقری: سال آینده مسابقات متعددی داریم، مسابقات جهانی، بازی‌های آسیایی و کشورهای اسلامی را داریم؛ سال سختی به نظر می‌رسد و تلاشم را برای بازی‌های آسیایی انجام می‌دهم.

فارس: از موفق‌ترین ورزشکاران اصفهانی در سال گذشته بودید، در این مورد صحبت کنید.

افقری: در سال ۱۴۰۰ با توجه به کسب ورودی المپیک و ارتقا رکورد‌های ملی از موفق‌ترین ورزشکاران اصفهانی نام گرفتم، در مسابقات ابوظبی ۲ رکورد ملی را ثبت کردم و بعد از آن نیز دوباره رکورد ۵۰ متر پروانه که به نام خودم بود را ارتقا دهم، در یک هفته سه رکورد ملی را جابجا کردم.

فارس: وضعیت شنای اصفهانی چگونه است؟

افقری: روند رشد شنای اصفهان بسیار خوب است و الان ۳ شناگر تیم ملی اصفهانی هستند که زیر نظر گامر دیلانچیان و عضو باشگاه اریس هستند، یعنی اصفهان بیشترین نماینده را در تیم ملی شنا دارد.

فارس: برای نوروز چه برنامه‌ای دارید؟

افقری: در نوروز به مناطق زیبای جنوب کشور سفر خواهم کرد.

فارس: دعایتان در زمان تحویل سال چیست؟

افقری: هر سال موقع سال تحویل برای مردم ایران و خانواده خودم آرزوی سلامتی می‌کنم.

فارس: کدام سین از هفت‌سین را بیشتر دوست دارید؟

افقری: در بین سین‌های هفت‌سین بیشتر به سیب علاقمند هستم زیراتوسط پزشکان تأکید شده که مصرف روزانه سیب باعث سلامتی می‌شود.

انتهای پیام/۶۳۰۹۰/آ/

منبع: فارس

کلیدواژه: مهرشاد افقری شنا تیم ملی شنا ورزش اصفهان شنای اصفهان المپیک رکوردشکنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۲۹۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هت‌تریک رکوردشکنی سامیار در آلمان

به گزارش "ورزش سه"، سامیار عبدلی که در روزهای گذشته دو بار در مسابقات مسافت بلند شنا قهرمانی کشور آلمان موفق به جابجابی رکورد ۱۰۰ متر آزاد شده بود امروز بار دیگر رکوردشکنی کرد.

عبدلی در ماده ۵۰ متر آزاد این مسابقات با ثبت زمان ۰۰:۲۲.۷۴ رکورد این ماده که پیش از این به نام خود ثبت بود را بهبود بخشید.

سامیار عبدلی پیش از این در مسابقات شنا بازی‌های آسیایی در مهر ماه سال ۱۴۰۲ با زمان ۰۰:۲۲.۸۰ رکورد این ماده را به نام خود ثبت کرده بود و سریع‌ترین شناگر ایران شناخته می‌شد.

ماده ۵۰ متر آزاد مسافت بلند:

رکورد پیشین :
سامیار عبدلی – بازی‌های آسیایی هانگژو / مهر ۱۴۰۲/ ثبت زمان ۰۰:۲۲.۸۰
رکورد جدید:
سامیار عبدلی – مسافت بلند شنا قهرمانی کشور آلمان/ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ثبت زمان ۰۰:۲۲.۷۴

دیگر خبرها

  • ۲ مدال برنز؛ دستاورد ساواته ایران در بلغارستان
  • رکوردشکنی سامیار عبدلی در شنا
  • هت‌تریک رکوردشکنی سامیار در آلمان
  • تیراندازی با کمان کاپ جهانی| رکورد تیمی ریکرو بانوان ایران شکسته شد
  • پایان کار دونده های ایران با دو مدال و کسب نخستین طلای جوانان
  • فرازبام به دنبال بقا/ دربی اصفهان در نقش‌جهان
  • واکنش سخنگوی دولت به رکوردشکنی دونده زن ایرانی در آسیا
  • در سال ۱۴۰۲ در ورزش خراسان رضوی چه گذشت؟
  • مسابقات قهرمانی شنا آلمان| تکرار رکوردشکنی عبدلی در ۱۰۰ متر آزاد
  • در 23 سالگی: وینی به رکورد گرت بیل رسید!