Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-03@02:52:03 GMT

میلیون‌ها ایرانی منتظر احیای برجام هستند

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۳۰۰۱۹

میلیون‌ها ایرانی منتظر احیای برجام هستند

آفتاب‌‌نیوز :

مسعود خوانساری در این پیام به مشکلات و محدودیت‌هایی که اقتصاد ایران در ماه‌های گذشته با آن مواجه بوده، اشاره کرده و از امید برای بهبود اوضاع در سال ۱۴۰۱ خبر داده است.

او در بخشی از این پیام نوشته: «نوروز» نماد شروع فصلی دوباره و الهام‌بخش پایان روزهای زمستان و یخبندان است و ایران و ایرانیان در حالی نوروز ۱۴۰۱ و آغاز قرن جدید را جشن می‌گیرند که بیش از هر زمان دیگر به پیام آمدن بهار نیازمندند؛ فصل تازه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی و واگذاری کارها به مردم و بخش خصوصی و بهبود معیشت و شرایط زندگی مطالبه و خواسته اصلی در سال جدید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایرانیان در شرایطی به استقبال قرن جدید می‌روند که مرور سده اخیر می‌تواند درس‌های بسیاری برای سیاستگذاران داشته باشد؛ ۱۰۰ سالی که کشور از پس فراز و نشیب‌هایی همچون جنگ، اشتغال، کودتا، قحطی و... با اتکا به سرمایه اجتماعی (مردم، فعالان اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی و...) مشکلات را پشت سر گذاشت و حالا نیازمند برنامه‌ریزی دقیق برای آینده‌ای همراه با چشم‌انداز توسعه همه‌جانبه است.

رئیس اتاق تهران ادامه داده: آینده ایران نه با تکیه بر «نفت» و «اقتصاد دولتی» که با بهره گرفتن از آخرین تکنولوژی و فناوری، جذب سرمایه‌گذاری (خارجی و داخلی) و کمک گرفتن از نیروهای خلاق و توانمندی که متاسفانه شاهد مهاجرت گسترده آنها هستیم، رقم خواهد خورد و هرگونه برنامه‌ریزی، قانونگذاری و سیاستگذاری که بدون نگاه باز به این نیازسنجی‌ها باشد، محکوم به شکست خواهد بود و حاصلی جز عقب‌افتادگی بیشتر ایران از کشورهای هم‌رده خود همچون کره‌جنوبی، ترکیه، مالزی، ژاپن، امارات متحده عربی و... نخواهد داشت؛ نوروز امسال باید فصل تغییر ریل‌گذاری‌ها، سیاستگذاری‌های مدیریتی و حکمرانی در کشور باشد.

خوانساری با اشاره به مشکلاتی که کرونا برای اقتصاد ایران به وجود آورده، بیان کرد: ایران قرن ۱۴ را با همه‌گیری وبا و حصبه شروع کرد و حالا با فروکش کردن پاندمی کرونا به پایان می‌رساند؛ سال ۱۴۰۰ در حالی شروع شد که بزرگترین نگرانی کشور به مرگ هم‌وطنان بر اثر کرونا اختصاص داشت و هیچ چشم‌اندازی نسبت به فروکش کردن بیماری و واکسیناسیون وجود نداشت اما دیدیم که با برنامه‌ریزی، کمک گرفتن از تجربه جهانی، فداکاری کادر درمان، واردات میلیون‌ها دوز واکسن و واکسیناسیون گسترده؛ شرایط به کلی عوض شد و همین تجربه می‌تواند الگویی برای تحولات در دیگر سطوح باشد. خوشحالم سال جدید را در حالی شروع می‌کنیم که می‌توان گفت شیوع کرونا در ایران و جهان تقریبا کنترل شده است و همین موضوع می‌تواند ظرفیت‌های بسیار زیادی از نظر اقتصادی، اجتماعی و... در سال آینده برای کشور به وجود آورد.

او با اشاره به تداوم مذاکرات هسته‌ای برای کنار رفتن تحریم‌ها، تصریح کرد: در این بین البته می‌توانستیم نوروز ۱۴۰۱ را همزمان با توافق هسته‌ای با قدرت‌های جهانی جشن بگیریم؛ اتفاقی که حتما کام مردم را که با سخت‌ترین تحریم‌های ظالمانه در سال‌های گذشته روبه‌رو بوده‌اند شیرین‌تر می‌کرد اما حالا با «توقف موقت مذاکرات» میلیون‌ها ایرانی چشم‌انتظار نتیجه نهایی مذاکرات هستند و امیدوارم تیم مذاکره‌ کننده ایران با همراهی دیگر نهادها در هفته‌های آغازین ۱۴۰۱ خبرهای خوبی را برای مردم داشته باشند.

توافق هسته‌ای و برداشته شدن تحریم‌ها حتما به گشایش‌های اقتصادی، جذب سرمایه‌گذاری و بهبود معیشت مردم منجر خواهد شد و امید تازه و فرصت‌های جدیدی را به وجود می‌آورد. علاوه بر اینها جنگ روسیه و اوکراین و چالش‌هایی که برای امنیت غذایی، انرژی و... به وجود آمده است؛ شرایط جهان را بسیار پیچیده‌تر از قبل کرده و در این میانه ایران باید تامین منافع ملی را در تصمیمات استراتژیک خود مورد توجه قرار دهد و با دیپلماسی قوی بکوشد تا هوشمندانه بازیگری بی‌طرف باشد و بیشترین بهره را از فرصت‌های احتمالی کسب کند.

منبع: خبرگزاری ایلنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: مسعود خوانساری احیای برجام اتاق بازرگانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۳۰۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم غزه مقاومت را از ایرانی ها آموخته‌اند

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌اسلام‌والمسلمین احمدرضا پورخاقان نماینده رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح در بندر جاسک حاضر شد.

حجت الاسلام والمسلمین پورخاقان گفت: وحدت بین شیعه و اهل سنت در پایتخت مکران لذت بخش است و دشمن در خدشه دار کردن اتحاد و وحدت میان امت اسلامی ناکام خواهد ماند.

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح در جمع مسئولان اداری، قضائی، فرماندهان نظامی، انتظامی، امنیتی و ائمه جمعه شیعه و اهل سنت شهرستان جاسک گفت: خدا را شکر می‌کنم که امروز در سایه سار انقلاب اسلامی و تدابیر رهبری‌های امام راحل و رهنمودهای مقام معظم رهبری شاهد اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران نه تنها در منطقه بلکه در جهان هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین پورخاقان به حضور مقتدرانه ایران اسلامی در آب‌های جهانی اشاره کرد و افزود: ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش برای اولین‌بار توانست رکوردهای مهمی را به ثبت برساند که ارزش مأموریت آن را چند برابر کرده است.

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح ضمن گرامیداشت شهدای گرانقدر خلیج فارس گفت: دفاع از آب‌های ایران اسلامی ریشه تاریخی دارد، ما سالگرد خروج نیروهای استعمارگر از خلیج فارس توسط امام قلی‌خان را دو روز پیش جشن گرفتیم.

مردمان غزه، مقاومت را از مردم ایران آموخته‌اند

حجت‌الاسلام والمسلمین پورخاقان تأکید کرد: امروز در سایه سار اقتدار ایران اسلامی شاهد پیروزی‌های مداومی که نصیب ما می‌شود هستیم، مردمان غزه، مقاومت را از مردم ایران آموخته‌اند، بیش از ۷ ماه است که مردم مظلوم، اما مقاوم غزه در برابر تهاجم رژیم کودک‌کش صهیونیستی واقع شده‌اند، اما مردانه ایستاده‌اند و این جنگ بدون هیچ دستاوردی برای رژیم منحوس صهیونیستی ادامه دارد.

وی بیان کرد: دشمن پس از حمله به کنسولگری ایران در دمشق، ضرب شصتی دریافت کرد که تا ابد فراموش نخواهد کرد، صهیونیستی سرزمینی ندارد و از غاصبان سرزمین مردمان غزه هستند.

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح کشور افزود: عملیات وعده صادق، نتیجه هماهنگی موفق بین نیروهای مسلح و دیپلماسی بود که با پرتاب موشک و پهپاد، سبب شد جهانیان انگشت حیرت به دهان بگیرند که ایران اسلامی چگونه توانست به رژیم کودک‌کش صهیونیستی حمله کند.

حجت‌اسلام‌والمسلمین پورخاقان بیان داشت: وحدت بین شیعه و اهل سنت لذت‌بخش و زییا است و دشمن این را برنمی‌تابد، باید مواظب توطئه‌های دشمنان باشیم، چراکه دشمن برای خدشه‌دار کردن اتحاد و وحدت بین امت اسلامی تلاش می‌کند، اما ناکام خواهد ماند.

نیروی مسلح پشتوانه امن مردم است

وی ادامه داد: نیروی مسلح مقتدر است و بنا بر گفته حضرت علی (ع)، نیروی مسلح پشتوانه امن برای مردم و جامعه و زینت کشور است.

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح با بیان اینکه این سازمان با هدف خدمتگزاری به مردم و نیروهای مسلح تأسیس شده و از نیروهای مسلح صیانت می‌کند، گفت: پیشگیری از وقوع جرم را سرلوحه کار خود قرار داده است، اجازه ندهیم کسی در نیروهای مسلح مرتکب جرمی شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورخاقان تأکید کرد: با هر کسی که قصد خدشه‌دار کردن اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را داشته باشد به جد برخورد خواهد شد، امروز به خدمتگزاری به مردم افتخار می‌کنیم، لذا دادسرای نظامی شهرستان جاسک را افتتاح خواهیم کرد تا گامی مؤثر در ارائه خدمات به نیروهای مسلح برداشته باشیم.

وی همچنین گفت: قرار بر افتتاح اداره ثبت اسناد شد، اما به دلیل برخی مشکلات محقق نشد، با رفع مشکلات موجود در این خصوص، افتتاح و به مردمان شهرستان جاسک خدمات‌رسانی خواهد کرد.

کد خبر 6095211

دیگر خبرها

  • مردم غزه مقاومت را از ایرانی ها آموخته‌اند
  • توصیه تاریخی پادشاه عربستان به صدام حسین درباره ایرانی‌ها
  • ببینید| نظر وزیر اسبق بهداشت درباره برجام و محمدجواد ظریف/ «هر روز که از خواب بیدار می‌شویم وضعیت عوض شده»
  • مردم این کشورها کُشته مُرده بستنی ایرانی هستند
  • ظریف: یکی از دلایل موافقت آمریکا با برجام، کاستن از حضور خود در منطقه بود / اعراب منطقه و اسرائیل به همین دلیل با برجام مخالف بودند؛ نمی‌خواستند شاهد کاهش حضور آمریکا در منطقه باشند / خیال می‌کنیم اگر در روندی شرکت نکنیم شکل نمی‌گیرد / در کاسپین این اشتبا
  • روایت ظریف از دلایل موافقت آمریکا و مخالفت اعراب و اسرائیل با برجام
  • احیای بخشی از تالاب بین المللی هامون و شور وصف ناپذیر مردم سیستان
  • روحانی: برجام بازدارندگی‌مان را افزایش داد | امروز دعوا بر سر ساخت مسجد است | ساکت ننشینیم، مردم را به پشتیبانی از نظام تشویق کنیم | مگر در انقلاب با زور مردم را باحجاب کردیم؟
  • روحانی: پاسخ من به شورای نگهبان به زودی منتشر می‌شود تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند!
  • افشاگری روحانی درباره دلایل ردصلاحیتش