Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قم وضعیت اورژانسی فیلمی کوتاه است که تأثیر مخرب بحران‌های خانوادگی بر کودک را به خوبی نشان می‌دهد که چگونه این کودک در دنیای کودکانه خود به دنبال پدری مهربان و شوهری مناسب برای مادرش است.

تعطیلات عید نوروز یک فرصت استثنایی برای استراحت، فیلم دیدن و مطالعه است در این روزها می‌توانیم به بهترین شکل ممکن به کارهایی که همیشه دوست داشتیم انجام بدهیم اما فرصتش را نداشته ایم، بپردازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از کارهای لذت‌بخش در این زمان که اوقات فراغت افراد بیشتر است، تماشای فیلم و سریال در کنار یکدیگر است؛ اما طبق معمول آن‌قدر آثار مختلف برای تماشا کردن زیاد هستند که نمی‌دانیم از چه چیزی شروع کنیم؛ البته تماشای هر فیلمی هم نمی‌تواند مفید باشد.

 به همین خاطر تصمیم گرفتیم با مشورت اهل فن این حوزه، فیلم‌هایی که دیدن آن ها خالی از لطف نیست را معرفی کنیم.

«وضعیت اورژانسی»

فیلم کوتاه «وضعیت اورژانسی» که هفتمین فیلم کوتاه مریم اسمی خانی است یکی از فیلم هایی است که حتی با دیدن تیزر تبلیغاتی اش، جذب موضوع و بازی‌های آن می‌شوید.

فیلمی که در سی و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر موفق به کسب جایزه سیمرغ شد و در چهاردهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه رضوی نیز نازنین رمضانی برای بازیگری و مریم اسمی خانی و وحید حسن‌زاده برای فیلم‌نامه موفق به کسب لوح تقدیر شدند.

«وضعیت اورژانسی»، داستان نازنین، دختر بچه‌ای هفت ساله را روایت می‌کند که با موقعیتی اضطراری در زندگی­ مواجه شده است. او به واسطه بی‌هوش شدن مادر با اورژانس تماس می‌گیرد.

می‌ توان گفت که این فیلم بر محور شخصیت کودک داستان جریان دارد. وضعیت اورژانسی تأثیر مخرب بحران‌های خانوادگی بر کودک را به خوبی نشان می‌ دهد که چگونه این کودک در دنیای کودکانه خود به دنبال پدری مهربان و شوهری مناسب برای مادرش است.

در تیزر تبلیغاتی این فیلم می‌بینم که مأمور اورژانس از دختر بچه می‌پرسد: پدرت کجاست؟ و دختر می‌گوید: نمی‌دانم. در صورتی که می‌داند، اما پنهان می‌کند.

به خوبی در فیلم نشان داده شده است که نازنین از دروغ هایی که می‌گوید شرمگین است؛ اما در دنیای کودکانه خود به دنبال خانواده‌ای مهربان و منسجم می‌ گردد.

 وضعیت اورژانسی اگر چه کوتاه است؛ اما داستان و نحوه روایت آن همانند فیلم‌های بلند کشش دارد و مخاطب را به خوبی جذب می‌کند.

این فیلم به کارگردانی مریم اسمی ‌خانی و با بازی سعید چنگیزیان، نازنین رمضانی، میلاد میرزایی و الناز حسن‌پور تهیه شده است و توجه به جزئیات، به ویژه در دیالوگ نویسی و نشان دادن درماندگی و ترس ناشی از دروغ گویی در کودک و چهره و مهربان مامور اورژانس از ویژگی‌ های این فیلم است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری فيلم كوتاه وضعیت اورژانسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۳۰۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوستر جدید «نقش هیتلر در آلبوم خانوادگی» منتشر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، نمایش «نقش هیتلر در آلبوم خانوادگی» به نویسندگی دلارام موسوی و سروین کیانی با کارگردانی دلارام موسوی و تهیه‌کنندگی ژاله احمدی‌کبیر در دور دوم اجراهای خود از ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۸ در تئاتر هامون روی صحنه می‌رود.

همچنین همزمان با پیش‌فروش بلیت این اثر نمایشی در سایت تیوال، جدیدترین پوستر نمایش «نقش هیتلر در آلبوم خانوادگی» با طراحی مهرداد رضایی منتشر شد.

سیما غلامی، محمدعلی براتی، علی حدادی، نیلوفر جبارزارع، علیرضا ولی‌پور، فرزانه سیری و محمد جهانشاهی بازیگران این اثر نمایشی هستند.

«نقش هیتلر در آلبوم خانوادگی»، داستان زندگی ۲ خانواده است که در اثر جنگ جهانی دوم به هم گره می‌خورد.

کد خبر 6093889 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • اولین صحبت‌های کایت‌سواری که «یسنا» را زنده پیدا کرد + آخرین وضعیت سلامتی یسنا
  • جسدی بعد از ۲۵ روز در نی‌ریز کشف شد
  • روایت تکان‌دهنده یونیسف از گورستان‌های کودکان غزه
  • از وضعیت اورژانسی تا مهاجرت‌های اجباری
  • فیلم| آخرین وضعیت عملیات جستجوی یسنا، کودک مفقود شده در کلاله
  • پوستر جدید «نقش هیتلر در آلبوم خانوادگی» منتشر شد
  • پیاده روی خانوادگی در شهمیرزاد
  • بحران کودک‌همسری در آمریکا
  • نصب اِلمان نقشه ایران با محوریت روز کار و کارگر در کرمان
  • جشن خانوادگی «خداقوت کارگر» در مشهد