Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

در گذشته روز اول سال خورشیدی، جشن نوروز بود و دوم حمل به‌عنوان «روز دهقان» تجلیل می‌شد. طالبان اما جشن نوروز را از تقویم افغانستان حذف کرده است.

به گزارش خبرگزاری دولتی باختر به نقل از وزارت کار و امور اجتماعی طالبان، این وزارت، پنجم فروردین را «روز دهقان» اعلام کرده است. در گذشته روز اول سال خورشیدی، جشن نوروز بود و دوم حمل به‌عنوان «روز دهقان» تجلیل می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طالبان اما جشن نوروز را از تقویم افغانستان حذف کرده است.

ذبیح‌الله مجاهد، سخن‌گوی طالبان به رسانه‌ها گفته است که حکومت این گروه از نوروز تجلیل نمی‌کند؛ اما مانع برگزاری مراسم نوروز هم نمی‌شود.

به‌نظر می‌رسد امسال نوروز توسط شهروندان کشور هم تجلیل نشده است. در گذشته شهروندان کشور به‌گونه‌ی گسترده در مراسم جهنده بالا در روضه سخی، آرمگاه منسوب به «حضرت علی» در مزار شریف در مرکز ولایت بلخ و زیارت سخی در کابل شرکت می‌کردند.

نوروز از جشن‌های باستانی به‌شمار می‌آید که در حوزه‌ی تمدنی مشترک در کشورهای ایران، افغانستان، تاجیکستان، آذربایجان و دیگر نقاط جهان گرامی داشته می‌شود.

منبع: شفقنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: جشن نوروز عید نوروز طالبان افغانستان روز دهقان روز دهقان جشن نوروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۳۰۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه چالش‌های مواد مخدر برای افغانستان

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛  در چند روز گذشته چند شهرستان استان بدخشان افغانستان شاهد تجمع و اعتراضات مردمی بود اعتراضاتی که به دنبال تخریب مزارع کشت شده خشخاش آغاز شد نا آرامی‌ها تا جایی پیش رفت که حکومت سرپرست افغانستان هیاتی برای رسیدگی به این موضوع تشکیل داد و گفت: از تصمیم خود برای مقابله با کشت خشخاش کوتاه نخواهد آمد در همین حال مبارزه طالبان با کشف مواد مخدر و انهدام آن نیز در افغانستان ادامه دارد مسئولان حکومت سرپرست افغانستان می‌گویند: هیچ همکاری از ناحیه جامعه جهانی و کشور‌های منطقه و همسایه برای کشت جایگزین خشخاش در افغانستان انجام نشده است از سویی دیگر به نظر می‌رسد هنوز برخی کشور‌ها به جدیت طالبان برای مقابله با خشخاش با دیده شک و تردید نگاه می‌کنند آمار‌ها از افزایش کشفیات مواد مخدر به ویژه صنعتی از مبدا افغانستان در کشور‌های همسایه و منطقه حکایت دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 


شات لیست
-مولوی حمدالله (معاون فرماندهی پلیس شهرستان غورک استان قندهار)
- عبدالمتین قانع (سخنگوی وزارت کشور افغانستان)
-----

دیگر خبرها

  • پاکستان: حمله به مهندسان چینی در افغانستان طراحی شده بود
  • دیپلمات‌های طالبان در تهران میزبان تیم ملی فوتسال افغانستان
  • کمک جامعه بین‌المللی به بخش صحت افغانستان
  • تعامل سازمان همکاری اسلامی با طالبان
  • حمله گازانبری طالبان به تعهدات آبی با ایران
  • وقوع انفجار در کابل
  • ادامه چالش‌های مواد مخدر برای افغانستان
  • شرکت هیئت طالبان در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی
  • رایزنی طالبان با ترکیه در کابل
  • یک ماجرا و هزار داستان؛ در بدخشان افغانستان چه خبر است؟