Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-02@12:10:55 GMT

طرز تهیه کوکو تن ماهی، ساده و خوشمزه

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۳۰۵۴۵

طرز تهیه کوکو تن ماهی، ساده و خوشمزه

فراروـ کوکو یکی از غذا‌های خوشمزه و محبوب ایرانی‌هاست که در برنامه غذایی ما جایگاه ویژه‌ای دارد. تهیه کوکو معمولاً آسان است و زمان کمی برای طبخ نیاز دارد؛ همچنین مواد تشکیل دهنده آن ساده و در دسترس است. کوکو‌ها انواع متفاوتی دارند و بسیار متنوع هستند. برای مثال می‌توان به کوکو سبزی، کوکو سیب زمینی، کوکو مرغ، کوکو لوبیا سبز، کوکوی سبزیجات، کوکوی بادمجان، کوکوی کدو و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. اشاره کرد که نشان دهنده تنوع این غذاست.

به گزارش فرارو، کوکو تن ماهی یکی از انواع خوشمزه و متنوع کوکوهاست که از ترکیب تن ماهی با پیاز، گوجه فرنگی، سبزی و تخم مرغ تهیه می‌شود که روش پخت بسیار ساده‌ای دارد. این کوکو به دلیل داشتن تن ماهی در ترکیباتش ارزش غذایی بالایی دارد و یک وعده غذایی کامل محسوب می‌شود. در ادامه این مطلب طرز تهیه کوکو تن ماهی در منزل با روشی بسیار آسان همراه با نکات مهم و فوت و فن‌های مربوط به تهیه این کوکو تقدیم به شما کاربران گرامی خواهد شد.

مواد لازم برای تهیه کوکو تن ماهی تن ماهی: ۱ قوطی
تخم مرغ: ۲ عدد
پیاز: ۱ عدد
گوجه فرنگی: ۱ عدد
آرد گندم: ۱ قاشق غذاخوری سرپر
سبزی معطر (گشنیز، جعفری، ترخون): ۲ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه و زردچوبه: به میزان لازم
پودر سیر: ۱ قاشق چای‌خوری نکات مربوط به مواد اولیه نکات مربوط به تن ماهی یکی از نکات بسیار مهم در مورد مصرف تن ماهی جوشاندن آن است. قوطی کنسرو را به مدت ۲۰ دقیقه در ظرف حاوی آب جوش قرار دهید، طوری که آب کاملاً قوطی را احاطه کند. جوشاندن تن ماهی پیش از مصرف موضوعی است که متخصصان علم تغذیه و پزشکان به آن تأکید دارند. زیرا ممکن است به دلیل یک سهل‌انگاری در هنگام تولید، شرایط نامناسب نگه‌داری و یا رد شدن تاریخ مصرف قوطی تن ماهی به نوعی باکتری خطرناک آلوده باشد. این باکتری عامل ایجاد نوعی مسمومیت کشنده به نام بوتولیسم است.   جوشاندن تن ماهی تنها راهی است که می‌تواند این باکتری‌های مضر را از بین ببرد. پس این مرحله را جدی بگیرید. اگر در انجام این کار سهل‌انگاری کنید، می‌تواند منجر به فاجعه‌ای غیرقابل جبران شود. بله دقیقا درست متوجه شدید. نجوشاندن تن ماهی پیش از مصرف می‌تواند تبعات غیرقابل باوری را برای شما به همراه داشته باشد؛ بنابراین با تصور این‌که مشکلی پیش نخواهد آمد، به دلیل تنبلی یا گرسنگی زیاد جوشاندن قوطی کنسرو را فراموش نکنید. نکات مربوط به پیاز اگر بخواهیم به طور مختصر در مورد کاربرد انواع پیاز‌ها توضیح بدهیم، باید از پیاز زرد که معروف‌ترین عضو خانواده پیازهاست، شروع کنیم. این پیاز بهترین گزینه برای پخت و پز است. پیاز سفید طعم ملایم‌تری نسبت به پیاز زرد دارد. از نظر کاربرد تقریباً مثل پیاز قرمز است و می‌شود آن را خام خورد و یا در سالاد‌ها و دیپ‌ها از آن استفاده کرد. این پیاز برای غذا‌های مکزیکی هم بهترین گزینه است. پیاز قرمز نسبت به پیاز سفید و زرد فیبر بیشتری دارد و به خاطر رنگ زیبایش می‌توان از آن برای تزئین بشقاب غذا هم استفاده کرد. علاوه‌بر این برای کبابی کردن، سالاد و ساندویچ‌ها هم انتخاب مناسبی است. پیاز‌های قرمز به اندازه کافی عطر و طعم به غذا نمی‌دهند؛ بنابراین برای پخت و پز مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. طرز تهیه مرحله به مرحله کوکو تن ماهی ۱ ـ برای شروع کار تخم مرغ‌ها را داخل یک کاسه بشکنید؛ سپس پیاز خرد شده نگینی را به آن اضافه کنید.
۲ ـ گوجه را پوست کنید و سپس به صورت نگینی خرد کنید و به مواد بالا اضافه کنید.
۳ ـ تن ماهی را بعد از جوشاندن و خنک شدن داخل یک صافی خالی کنید و با پشت قاشق فشار بدهید تا روغن اضافی آن خارج شود و بعد به مواد داخل کاسه اضافه کنید.
۴ ـ سبزی معطر را بعد از شستشو خرد کنید و به کاسه اضافه کنید. اگر سبزی تازه در دسترس نداشتید، می‌توانید از سبزی خشک معطر استفاده کنید.
۵ ـ آرد گندم + نمک + فلفل سیاه + زردچوبه + پودر سیر را به کاسه اضافه کنید و خوب هم بزنید تا همه مواد کاملا با هم مخلوط شوند.
۶ ـ در مرحله آخر داخل یک ماهی تابه مناسب کمی روغن بریزید و روی حرارت متوسط اجاق گاز بگذارید تا حسابی داغ شود؛ سپس مایه کوکو را داخل ماهی تابه بریزید و با کفگیر یا قاشق کاملا پخش کنید تا یکدست و صاف شود. درب ماهی تابه را ببندید و حرارت اجاق گاز را کم کنید تا کوکو بپزد و برشته شود. وقتی یک طرف کوکو پخت، آن را پشت و رو کنید تا طرف دیگر هم بپزد. کوکو تن ماهی خوشمزه شما آماده است که می‌توانید آن را همراه با نان و سبزی خوردن میل کنید. نوش جان.

منبع: فرارو

کلیدواژه: طرز تهیه کوکو تن ماهی کوکو مجلسی طرز تهیه دستور پخت کوکو تن ماهی اضافه کنید تهیه کوکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۳۰۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوت‌وفن تهیه دلمه برگ مو / ترکیب سبزی دلمه برگ مو؛ برای نرم و ترد شدن برگ‌های مو چه کنیم؟

حالا که فصل برگ مو است، بهترین فرصت است تا دلمه با برگ مو درست کنیم.

به گزارش ایرنا، پس تا برگ‌ها ترد و تازه هستند دست به کار شوید.

مواد لازم برای تهیه دلمه برگ مو

برگ مو: به مقدار لازم

گوشت چرخ‌کرده: ۳۰۰ گرم

برنج: یک پیمانه

سبزی دلمه (گشنیز، جعفری، نعنا و ترخون): ۳۰۰ گرم

پیاز: دو عدد

لپه: یک پیمانه

نمک: به مقدار لازم

مواد لازم برای چاشنی دلمه:

آب: یک پیمانه

سرکه: نصف پیمانه

شکر: یک فاشق غذاخوری

نمک: به مقدار کم

طرز تهیه و دستور پخت دلمه برگ مو

۱. لپه و برنج را جداگانه خیس کنید و بعد نیم پز کنید.

۲. تابه‌ای را روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن داخلش بریزید تا داغ شود. بعد پیاز را به همراه کمی زردچوبه به روغن اضافه کنید و تفت دهید.

۳. وقتی رنگ پیاز طلایی شد، گوشت را به آن اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند.

۴. برنج و لپه نیم پز شده را به گوشت درحال تفت خوردن اضافه کنید و هم بزنید. در آخر سبزی را اضافه کنید و تفت دهید. بعد از کمی پاشیدن نمک روی مواد، آن‌ها را از روی حرارت بردارید.

۵. مواد را داخل برگ‌ها به صورت بقچه‌ای بپیچید. اگر برگ‌هایی که استفاده می‌کنید تازه هستند باید دو سه دقیقه‌ای در آب جوش بجوشند تا نرم شوند و نشکنند.

۶. سپس دلمه‌ها را به صورت فشرده و از پشت داخل قابلمه بچینید و چاشنی را روی آن بریزید.

۷. در قابلمه را ببندید تا دلمه‌ها با حرارت کم و با بخار چاشنی بپزند.

۸. برای چاشنی دلمه از سرکه یا آبلیمو، آب، نمک و شکر استفاده کنید و به اندازه دلخواه از آن‌ها استفاده کنید.

۹. دقت کنید سرکه را هنگام دم گذاشتن دلمه‌ها اضافه نکنید.

چاشنی دلمه برگ مو چی بزنیم؟

معروف‌ترین چاشنی برای دلمه برگ مو «سکنجبین» است. می‌توانید در این چاشنی از شکر هم استفاده کنید تا ترشی دلمه‌ها را ملایم‌تر کند. اگر می‌خواهید طعم شیرینی دلمه شما بیشتر باشد می‌توانید به اندازه ۱ قاشق غذاخوری به مقدار شکر اضافه کنید.

یا اینکه اگر دوست دارید طعم دلمه شما ترش‌تر باشد می‌توانید مقدار سرکه را بیشتر در نظر بگیرید تا دلمه ترش‌تری داشته باشید. البته رب انار، رب آلوچه، آبغوره و آبلیمو هم از دیگر چاشنی‌های دلمه برگ مو هستند که در شهر‌های مختلف استفاده می‌شوند.

برای نرم و ترد شدن برگ‌های مو چه کنیم؟

اگر می‌خواهید برگ‌های انگور ترد و نرم شوند، پس از اینکه دلمه‌ها آماده شدند، آن‌ها را داخل یک ظرف مناسب مایکروویو قرار دهید. مایکروویو را روشن کنید و دلمه‌ها را به مدت یک تا ۲ دقیقه داخل آن قرار دهید، سپس به همان صورت دلمه‌ها را سرو کنید.

در صورت نبود مایکروویو می‌توانید از فر یا حتی آون توستر نیز استفاده کنید. ترد شدن دلمه‌ها علاوه بر این‌که باعث می‌شود موقع خوردن دلمه احساس بهتری داشته باشید، به مجلسی‌تر شدن دلمه هم کمک می‌کند.

ترکیب سبزی دلمه برگ مو چیست؟

برخی افراد برای تهیه دلمه خانگی تنها از جعفری یا ترکیب جعفری و پیازچه خرد شده استفاده می‌کنند. اما در اکثر شهر‌ها برای ترکیب سبزی دلمه برگ مو خوشمزه و مجلسی از سبزیجات معطر کوهی و همچنین جعفری، نعناع، مرزه، شوید، ترخون و پیازچه خرد شده استفاده می‌شود.

دیگر خبرها

  • طرز تهیه اکبر جوجه با رب انار در خانه + ویدئو | راز خوشمزه شدن اکبر جوجه به روش شمالی‌ها | سس ناردون چیست ؟
  • فواید باور نکردنی مصرف روزانه پیاز
  • (ویدیو) طرز تهیه کرپ سیب‌زمینی سوخاری؛ یک غذای متفاوت و ساده
  • فوت‌وفن تهیه دلمه برگ مو / ترکیب سبزی دلمه برگ مو؛ برای نرم و ترد شدن برگ‌های مو چه کنیم؟
  • ۸ نکته مهم برای تهیه یک زیتون پرورده گیلانی اصل + طرز تهیه
  • طرز تهیه اکبر جوجه با آب نمک به سبک رستورانی + راز خوشمزگی و نرم شدن گوشت جوجه
  • طرز تهیه یک غذای محلی خوشمزه با دم گاو (فیلم)
  • طرز تهیه بستنی در خانه + ویدئو | فوت و فن درست کردن بستنی ساده بدون ثعلب و دستگاه | فقط ۱۰ دقیقه وقتتان را می‌گیرد
  • یک شام خوشمزه و آسان برای علاقه‌مندان به بادمجان
  • طرز تهیه پاستای اسفناج و خامه ساده و خوشمزه