Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-30@09:20:20 GMT

مصرف منظم گوشت قرمز و مرغ خطرناک است

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۳۰۵۶۷

مصرف منظم گوشت قرمز و مرغ خطرناک است

آفتاب‌‌نیوز :

بر اساس تحقیقات تازه‌ای که از سوی محققان آمریکایی به انجام رسیده، خوردن فراوان غذا‌هایی که حاوی «اسید‌های آمینه گوگرد دار» هستند و عمدتا در پروتئین‌هایی مانند «گوشت گاو»، «مرغ» و «لبنیات» یافت می‌شوند، می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی و نیز مرگ را افزایش دهد.

اسید‌های آمینه گوگرددار برای متابولیسم (سوخت و ساز) و سلامت کلی بدن ضروری است؛ اما در آمریکا به طور میانگین، یک فرد بسیار بیش از نیاز از این ماده مصرف می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استادیار «همه‌گیرشناسی» در کالج پزشکی دانشگاه پنسیلوانیا با اشاره به این مسئله می‌گوید: افراد دارای رژیم غذایی گیاهی، در مقایسه با افرادی که میزان زیادی گوشت و لبنیات مصرف می‌کنند، کمتر به بیماری‌های قلبی عروقی مبتلا می‌شوند.

محققان در یک پژوهش اطلاعات ۱۲۰ هزار و ۶۹۹ نفر را در پژوهشی بلند مدت مورد بررسی قرار دادند. شرکت کنندگان هر۲ الی ۴ سال یکبار، پرسشنامه‌هایی را در خصوص رژیم غذایی شان تکمیل می‌کردند.

در این پژوهش مشخص شد شرکت کنندگان بیش از دو برابر مقدار توصیه شده روزانه، اسید‌های آمینه گوگرد دار مصرف می‌کنند که بیشتر آن نیز از مصرف «گوشت گاو»، «مرغ» و «شیر» بوده است.

پس از تعدیل سایر خطرات قلبی، محققان دریافتند افرادی که بیشترین مصرف «اسید‌های آمینه گوگرددار» را دارند، سالانه ۱۲ درصد بیشتر با خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی و ۲۸ درصد خطر بیشتر مرگ بر اثر این بیماری‌ها مواجه هستند.

منبع: خبرگزاری آمریکایی «یونایتد پرس اینترنشنال»/ترجمه: باشگاه خبرنگاران

منبع: آفتاب

کلیدواژه: گوشت قرمز گوشت مرغ سلامت بدن اسید های آمینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۳۰۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع گوشت قرمز در بازارهای روز کرج + قیمت

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرج از توزیع روزانه چهار تن گوشت گرم گوسفند و گوساله در بازار روزهای زیرپوشش خبر داد. - اخبار استانها -

حسین علی‌زینلی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در کرج اظهار داشت: با توجه به افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار و به منظور کنترل نوسانات قیمت و تنظیم بازار و هماهنگی با همکاران محترم در سازمان جهاد کشاورزی استان البرز، سهمیه‌ای به بازارهای سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرج اختصاص یافته است.

وی افزود: توزیع گوشت نیم شقه ران گوسفندی به قیمت 297 هزار تومان، نیم شقه سر دست گوسفندی 292 هزار تومان، گوشت مخلوط گوساله وارداتی به مبلغ 299 هزار تومان، سردست گوساله 298 هزار تومان، گردن گوساله 290 هزار تومان، ران گوساله 303 هزار تومان، قلوه گاه گوساله 285 هزار تومان در بازارها آغاز شده و تا تعدیل قیمت‌ها این توزیع ادامه خواهد داشت.

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرج بیان داشت: شهروندان برای خرید محصولات مورد نظر و سایر مایحتاج مورد نیاز خود می‌توانند همه روزه در ساعت فعالیت بازارها به غرفه‌های عرضه‌کننده بازارها مراجعه کنند.

زینلی‌زاده تأکید کرد: این توزیع با هدف تأمین نیاز متعارف خانوارها برنامه‌ریزی شده و به تقاضای خرید عمده پاسخ داده نمی‌شود.

رشد 43 درصدی تولید مرغ در استان البرز دستور ویژه استاندار البرز در راستای نظارت و تنظیم بازار

وی اضافه کرد: در حال حاضر قیمت گوشت قرمز و مرغ در واحدهای صنفی سطح شهر رو به کاهش است و این امر به منظور ایجاد تعادل هر چه بیشتر و مهار قیمت در بازار و برای اینکه همه شهروندان بتوانند بخشی از سبد پروتئینی مورد نیاز خود را تأمین کنند.

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرج با بیان اینکه در صورت تخصیص سهمیه جدید، اطلاع‌رسانی لازم انجام خواهد شد، گفت: این توزیع تا زمان تنظیم بازار و کاهش بیشتر قیمت‌ها همچنان ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مصرف این ۴ ماده غذایی برای مردان ضروری است
  • توزیع گوشت قرمز در بازارهای روز کرج + قیمت
  • مو روی لاله گوش نشانه چیست؟
  • گوشت قرمز از مراکز معتبر و موردتایید دامپزشکی تهیه شود
  • پزشکان می‌گویند آسانسورسواری عمر را کوتاه می‌کند؛ جایگزین استفاده از راه‌پله!
  • رابطه استفاده از آسانسور با کاهش عمر
  • استفاده از آسانسور عمر شما را کوتاه می‌کند!
  • محققان هشدار دادند؛ افزایش خطر میگرن با مصرف داروهای سوزش معده
  • گوشت دوباره گران می‌‌شود؟
  • پله‌نوردان بیشتر عمر می‌کنند | متخصصان از تاثیرات شگرف این فعالیت ورزشی بر سلامت می‌گویند