Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-08@02:29:54 GMT

روزانه ۷۰۰ تا ۱۳۰۰ مزاحمت تلفنی برای اورژانس تهران

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۳۰۶۶۱

روزانه ۷۰۰ تا ۱۳۰۰ مزاحمت تلفنی برای اورژانس تهران

سرپرست مرکز اورژانس تهران با بیان اینکه مزاحمت‌های تلفنی در تهران وجود دارد گفت: روزانه بین ۱۰ تا ۲۰ درصد یعنی روزانه ۷۰۰ تا ۱۳۰۰ مزاحمت تلفنی در اورژانس تهران داریم. دکتر یحیی صالح طبری در نشست خبری صبح روز جاری که در مرکز اورژانس تهران برگزار شد اظهار کرد: در سالی که گذشت تعداد انتقال بیماران و مصدومان به بیمارستان ۱۲درصد و ماموریت‌های موتورلانس حدود ۲ درصد افزایش یافته است و تا اسفند ماه بیش از یک میلیون ماموریت در تهران انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مزاحمت‌های تلفنی در اورژانس تهران وجود دارد و روزانه بین ۱۰ تا ۲۰ درصد یعنی ۷۰۰ تا ۱۳۰۰ مزاحمت تلفنی در اورژانس تهران داریم.

وی با بیان اینکه کد بیماران مغزی در حدود ۲۸ درصد در سال جاری افزایش داشته است گفت: آمار در خصوص مسمومیت با گاز منوکسید کربن در حدود ۱۲ درصد کاهش داشته است.

صالح طبری در خصوص تماس‌های گرفته شده با اورژانس تهران گفت: بیش از دو میلیون تماس با اورژانس تهران گرفته شده و بین ۲۳ تا ۲۵ درصد کل ماموریت‌های کشور مربوط به تهران است.

رئیس اورژانس تهران با اشاره به کمبود نیروی انسانی در مرکز اورژانس تهران گفت: دچار کمبود نیروی انسانی هستیم. شرایط کاری در تهران سخت است و از افرادی در رشته‌های بیهوشی و پرستاری و فوریت‌های پزشکی برای همکاری دعوت می‌کنیم.

طبری با بیان اینکه که ماموریت‌های امداد هوایی نسبت به سال گذشته ۵۸ درصد رشد داشته است گفت: حوادث ترافیکی نیز شش درصد رشد داشته است.

سرپرست مرکز اورژانس تهران در خصوص فعالیت اورژانس در امر واکسیناسیون نیز گفت: بالغ بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از مردم تهران توسط تیم اورژانس در برابر کرونا واکسینه شده‌اند و روزانه هزار ماموریت ویژه بیماران کرونایی در تهران انجام شده است.

رئیس اورژانس تهران گفت: در استان تهران در خصوص چهارشنبه سوری، ۱۹ و در شهر تهران ۱۱ ماموریت تا به امروز انجام شده است. اورژانس تهران در مراکز آموزشی و تجمعی در آماده باش کامل قرار دارد و در میان نیرو‌های ستادی تا پایان ۱۸ فروردین ماه این آمادگی برقرار شده است. اورژانس تهران ۲۳ میلیون جمعیت ثابت و سه میلیون جمعیت شناور را با ۲۲۵ پایگاه آمبولانس و ۱۴۵ پایگاه موتور لانس را تحت پوشش دارد.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: اورژانس کشور اورژانس تهران مزاحمت تلفنی واکسیناسیون کرونا مرکز اورژانس تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۳۰۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حوادث هفته گذشته کشور ۱۶۹ کشته و ۳۰۰۰ مصدوم داشت

جعفر میعادفر با اشاره به حوادث مهمی که در هفته گذشته در کشور رخ داده است، گفت: از هشتم تا چهاردهم اردیبهشت امسال، ۶۴۵ حادثه ویژه به اورژانس کشور ارجاع داده شد که نسبت به هفته گذشته، افزایش ۱۱ درصدی را شاهد هستیم. از این تعداد حوادث، ۲۳۳حادثه ترافیکی و ۴۱۲ حادثه غیرترافیکی داشتیم که به ترتیب افزایش ۴۸ درصدی و کاهش دو درصدی را شاهد بودیم.

رئیس سازمان اورژانس کشور ادامه داد: در این بازه زمانی، ۲۹۳۶ نفر نیز مصدوم شدند. همچنین متاسفانه ۱۶۹ نفر نیز در حوادث رخ داده جان خود را از دست دادند.

میعادفر با اشاره به جزییات حوادث ترافیکی گفت: در مجموع ۳۶ درصد حوادث اعلام شده به اورژانس از نوع ترافیکی بودند اما ۴۵ درصد زخمی‌ها مربوط به همین ۲۷ درصد حوادث ترافیکی بود.

وی درباره مصدومانی که به مراکز درمانی منتقل شدند نیز گفت: ۲۶۵۶ نفر به مراکز درمانی منتقل شدند که ۴۲ درصد از مصدومان انتقالی را مصدومان تصادفات تشکیل داده‌اند.

رئیس سازمان اورژانس کشور ادامه داد: همچنین۲۸۰ نفر در محل خدمات درمانی دریافت کردند که ۷۱ درصد از آن ها مجروحان تصادفی بودند که در مجموع ۱۴۳ نفر هستند.

میعادفر گفت: طی هفته گذشته، ۳۲ مورد زمین لرزه نیز در کشور رخ داد که بزرگترین آن ها در دوازدهم و سیزدهم اردیبهشت در حوالی کرمان و رفسنجان بود که به بزرگی ۴.۶ ریشتر رخ داد و خوشبختانه خسارت جانی و مالی در پی نداشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • مسمومیت ۵ عضو یک خانواده بر اثر گاز گرفتگی
  • انحراف پراید از جاده در محور نطنز ۲ کشته و ۴ مصدوم داشت
  • واژگونی دو خودرو در تبریز ۲ کشته و مصدوم برجای گذاشت
  • ۱۳۰۰ هنرمند صنایع دستی مشهد بیمه شدند‌
  • ماجرای استفاده بلاگر شیرازی از آمبولانس اورژانس در حال پیگیری است
  • ۵ مصدوم در سانحه رانندگی در خواف
  • سوانح رانندگی در خراسان رضوی ۱۱ نفر را راهی بیمارستان کرد
  • ثبت ۱۵ هزار و ۹۴۹ ماموریت اورژانسی در هفته گذشته
  • استفاده از آمبولانس برای کلیپ اینستاگرامی
  • حوادث هفته گذشته کشور ۱۶۹ کشته و ۳۰۰۰ مصدوم داشت