Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری تسنیم، مصاحبه‌ای عیدانه با فرناندز سرمربی سابق تیم ملی هندبال گرفته که خواندن آن خالی از لطف نیست. - اخبار ورزشی -

محیا شهسواری- به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، پروفسور «مانوئل مونتایا فرناندز» اسپانیانی 28 تیر ماه سال 1400 هدایت تیم ملی هندبال کشورمان تا پایان رقابت‌های قهرمانی آسیا را برعهده گرفت و ملی‌پوشان کشورمان با هدایت این سرمربی برای دومین بار سهمیه حضور در مسابقات قهرمانی جهان را کسب کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی 13 بهمن 1400 به همکاری‌اش با ایران پایان داد. فرناندز رابطه بسیار خوبی با بازیکنان داشت و نتایج هندبال کشورمان را دنبال می‌کند.

وی متولد سال 1959 در بارسلون اسپانیا، دارای مدرک دکترای علوم ورزشی از دانشگاه بارسلونا، استاد تمام دانشگاه بارسلون و بالاترین درجه مربیگری کشور اسپانیا و مستر کوچ اروپا است.

خبرگزاری تسنیم، با فرناندز، سرمربی سابق تیم ملی هندبال مصاحبه نوروزی گرفته که خواندن آن خالی از لطف نیست.

تسنیم: امروز سال نو ایرانی است پیام خاصی برای ایرانیان دارید؟

روز اول فروردین 1401 آغاز سال جدید در ایران است و می‌خواهم بهترین آرزوها را برای همه مردم ایران بفرستم. دوست دارم این سال جدید پایان کرونا را برای ایران و تمام دنیا باشد و همه مردم بتوانند در کنار خانواده و دوستانشان از این سال جدید لذت ببرند.

تسنیم: بهترین خاطره شما از دورانی که در ایران حضور داشتید، چه بود؟

بهترین خاطراتی که من در ایران دارم به رابطه من با بازیکنانم در این کشور باز می‌گردد. من با آنها صادق بودم و آنها تمام تلاش خود را برای تیم ملی انجام دادند. من از اینکه در کنار آنها بودم لذت می‌بردم و  آنها کیفیت ویژه خود را به من نشان دادند. امروز آنها دیگر بازیکنان من نیستند، اما همیشه در قلب من مانند دوستانم خواهند بود.

تسنیم: اگر بخواهید ایران و ایرانی را توصیف کنید چه می‌گویید؟

باید بگویم مردم ایران مردمی صمیمی، صادق و خوب مانند همه کشورها هستند. من در ایران احساس خوبی داشتم. درباره کشوری که دوست دارم مانند یک توریست به آن نگاه کنم باید بگویم کشور شما منبع بزرگ فرهنگ جهانی است و بازدید از آن بسیار جالب است.

تسنیم: اگر این شانس را داشته باشید که دوباره به ایران سفر کنید، این کار را انجام خواهید داد؟ آیا غذاهای ایرانی و سنتی را دوست دارید؟

بله حتما دوباره به ایران سفر می‌کنم. جوجه‌ کباب را دوست داشتم و از خوردن آن لذت بردم. از آبگوشت هم خوشم آمد و مزه‌اش خوب بود. فقط من "دوغ" (ماست مایع) را دوست نداشتم.

تسنیم: حضور شما نقش ارزنده‌ای در موفقیت تیم ملی هندبال داشت، دیدگاه شما در مورد این رشته ورزشی خاص در ایران چیست؟

من به ایران آمدم تا به این تیم کمک کنم تا رشد کند. موفقیت تیم ملی به این دلیل حاصل شد که همه می‌دانند ما یک گروه از مردان بودیم و نه یک گروه از نام‌ها. امیدوارم این گروه از مردان و برخی از بازیکنان جوان به مبارزه برای پیشرفت ادامه دهند، آنها شایسته آن هستند، اما این در دست من نیست. من از موفقیت این گروه خیلی خوشحال شدم. مدال برنز قهرمانی آسیا را از دست دادیم اما ایران در مسابقات جهانی بازی خواهد کرد که هدف اصلی ما همین بود. بازیکنان قهرمانان این موفقیت هستندو  من فقط سعی کردم به آنها کمک کنم. از صمیم قلب آرزوی بهترین‌ها را برای هندبال ایران دارم، باور کنید من عاشق بازیکنانم هستم.

تسنیم: شما همیشه از هندبال بانوان حمایت کرده‌اید و اخیراً تیم هندبال جوانان و نوجوانان دختر ایران نیز برای اولین بار جواز حضور در مسابقات جهانی را کسب کردند. پیام شما برای دختران هندبال ایران چیست؟

 برای تیم بانوان بهترین‌ها را آرزو می‌کنم و از آنها بهترین‌ها را یاد گرفتم، آقای عزت رزمگر و خانم قانع ظرفیت 60 دقیقه مبارزه را به من نشان دادند. دختران جوان ایران هم باید به مسابقات قهرمانی جهان بروند تا از حضور در این مسابقات لذت ببرند و چیزهای زیادی یاد بگیرند. مبارزه با تیم‌های اروپایی سخت است اما مطمئن هستم  هندبال بانوان ایران قدم به قدم رشد خواهد کرد.

تسنیم: سخن پایانی

انجام دادن این گفت‌وگو برای من لذت‌بخش بود. گفته بودم همیشه در کنار رسانه‌های ایرانی خواهم بود و همیشه سعی می‌کنم به قولم عمل کنم.

مربی سرشناس دنیای هندبال؛ سکان‌دار تیم ملی ایرانمجمع فوق‌العاده فدراسیون هندبال برگزار شد

 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: هندبال هندبال تیم ملی هندبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۳۰۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مانوئل لوکاتلی و جانلوکا اسکاماکا، دو غایب بزرگ فینال کوپا ایتالیا در فصل 2023/24

دیدار برگشت آتالانتا و فیورنتینا در مرحله نیمه نهایی کوپا ایتالیا ۲۰۲۳/۲۴ با برتری ۴-۱ شاگردان گاسپرینی خاتمه یافت. آتالانتا در فینالی که تقریبا سه هفته دیگر در ورزشگاه المپیکو برگزار می شود، به مصاف یوونتوس خواهد رفت. جانلوکا اسکاماکا مهاجم آماده آتالانتا و مانوئل لوکاتلی هافبک یوونتوس، دو غایب بزرگ بازی فینال هستند.

به نقل از فوتبال ایتالیا؛ مانوئل لوکاتلی و جانلوکا اسکاماکا به دلیل محرومیت نمی توانند تیم های خود را در دیدار فینال همراهی کنند. طبق قانون کوپا ایتالیا، هر بازیکن با دریافت دو کارت زرد، از بازی بعدی محروم می شود. گفتنی است آتالانتا برای سومین بار طی سالیان اخیر تحت هدایت گاسپرینی به فینال این رقابت ها می رسد. آنها در فصل 2018/19 مغلوب لاتزیو شدند و در فصل 2020/21 مقابل همین یوونتوس در فینال شکست خوردند.

از دست ندهید ????????????????????????

درخواست دروسی: سردار را در رم حفظ کنید اختلاف علنی رئیس فدراسیون با مجری تلویزیون اعتراض هوادار بارسلونا: ژاوی، مرد سر حرفش می‌ماند! رد پای آرتتا؛ اورتون بعد از 14 سال لیورپول را در خانه شکست داد!

دیگر خبرها

  • کری پدیده جوان رئال: لیگ قهرمانان مال ماست!
  • پیروزی نوجوانان هندبال ایران در دومین دیدار تدارکاتی اردوی ترکیه
  • با ۲٫۵ ساعت انتظار، الماس خودتان را بسازید
  • یک حقوق‌دان: احتمالا حکم اعدام توماج صالحی لغو شود
  • دانشمندان تنها در ۱۵۰ دقیقه الماس ساختند
  • مانوئل لوکاتلی و جانلوکا اسکاماکا، دو غایب بزرگ فینال کوپا ایتالیا در فصل 2023/24
  • جمال موسیالا یا مانوئل نویر؟ واکنش زیبای ستاره جوان آلمانی در تمرینات بایرن مونیخ / فیلم
  • آذربایجان به ایران الحاق نمی‌شود، چون اسرائیل کنار ماست!
  • غذای خیابانی در افغانستان؛ سرو آبگوشت پاچه گاو (فیلم)
  • نوروزی‌نژاد، بهترین بازیکن هفته ۲۹ لیگ هندبال آلمان شد