Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس اصفهان؛ عید نوروز و آغاز بهار بهانه خوبی است تا به گپ و گفت خودمانی با برخی از مسؤولان قدیم و جدید اصفهان بپردازیم، کسی نیست که تعریف دانشگاه صنعتی اصفهان را نشنیده باشد و اولویت اول خیلی‌ها تحصیل در این دانشگاه پرافتخار است.

انتخاب اول من هم برای مصاحبه سید‌ علی‌محمد میر‌محمدی میبدی، سرپرست دانشگاه صنعتی اصفهان است، شماره را پیدا می‌کنم و با او تماس می‌گیرم تا موضوع مصاحبه و زمان را هماهنگ کنم، می‌گوید ساعت ۵ تا ۷ صبح برای مصاحبه تلفنی آماده‌ام، اولین بار است که کسی می‌گوید این ساعت با من تماس بگیر، به هر حال تماس می‌گیرم اما تلفن مشغول است ظاهرا جز من با افراد دیگری هم آقای دکتر وعده کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجدد تماس می‌گیرم، اول می‌گوید دو سه تا سوال بپرس بعد از آن اما استقبال می‌کند که مصاحبه را ادامه دهم، سید علی‌محمد میرمحمدی میبدی متولد سال ۱۳۴۱ در میبد است؛ او هم‌زمان با پیروزی انقلاب اسلامی در رشته مهندسی کشاورزی دانشگاه صنعتی پذیرفته شده، در سال ۱۳۶۴ برای مقطع کارشناسی ارشد در رشته اصلاح نباتات دانشگاه تربیت مدرس پذیرفته شد و در سال ۱۳۷۲ برای اخذ مدرک دکتری به لندن رفت.

وی در سال‌‌های ۱۳۸۵ الی ۱۳۹۲ ریاست دانشگاه یزد را به عهده داشت و در تاریخ ۱۲ آبان ۱۴۰۰ به‌عنوان با حکم محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم،‌ به‌عنوان سرپرست جدید دانشگاه صنعتی اصفهان منصوب شد؛ آنچه در ادامه می‌خوانید، حاصل گفت‌وگوی خبرنگار فارس با رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان است.

فارس: در چه سالی، کجا و چه خانواده‌ای متولد شدید؟

میبدی: در سال ۱۳۴۱ در میبد به دنیا آمدم؛ پدرم روحانیت را دوست داشت و به صله رحم اعتقاد زیادی داشت و اهل نماز شب بود.

**دبیر ریاضی که درس سیاست می‌داد

فارس: پس دوران نوجوانی شما با ایام پیروزی انقلاب هم‌زمان بوده است؛ در آن سال‌ها شخص خاصی حضور داشت که تحت تأثیر او قرار گرفته باشید؟

میبدی: شهید کلاهدوزان در دوران دبیرستان معلم درس ریاضی جدید ما بود؛ در آن زمان از رژیم غاصب صهیونیستی و... چیز زیادی نمی‌دانستیم اما او قصد داشت هم‌زمان با تدریس ریاضی دانش‌آموزان را با مسائل سیاسی هم آشنا کند.

شهید کلاهدوزان سر کلاس از «اشتراک» و «اجتماع» می‌گفت و اینگونه بیان می‌کرد که اشتراک مسلمانان و صهیونیست‌ها تهی است، در آن روزها (حدود سال ۵۴)  نمی‌دانستیم صهیونیست یعنی چه و زمانی که از او می‌پرسیدیم پاسخ می‌داد که بعدا متوجه می‌شوید ولی فقط بدانید هیچ اشتراکی وجود ندارد؛ زمانی که بزرگ‌تر شدیم و پیروزی انقلاب اسلامی رقم خورد متوجه شدم صهیونیست و چرا اشتراک آن با اسلام تهی است.

شهید مجتبی کلاهدوزان

فارس: چند فرزند دارید و هرکدام در چه جایگاهی هستند؟

میبدی: ۲ فرزند دارم که یکی از آن‌ها دانشجوی دکتری و دیگری مهندس صنایع و آماده رفتن به سربازی است.

فارس: خودتان در چه رشته‌ و دانشگاه‌هایی تحصیل کرده‌اید؟

میبدی: رشته‌ام اصلاح نباتات است؛ مدرک کارشناسی‌ام را در دانشگاه صنعتی، کارشناسی ارشدم را در دانشگاه تربیت مدرس و دکتری‌ام را در لندن اخذ کردم.

فارس: چطور و چرا تصمیم گرفتید به لندن بروید؟

میبدی: در آن زمان مربی و استخدام دانشگاه صنعتی بودم که دانشگاه اعلام کرد بورس می‌دهد؛ در امتحان اعزام به خارج انتخاب شدم و باید چند کشور را مشخص می‌کردیم و به‌صورت اتفاقی لندن تایید شد و انتخاب این دانشگاه دلیل خاصی نداشت.

**دانشجویی که ۲ روز پس از اتمام درسش به کشور بازگشت

فارس: چرا در لندن نماندید؟

میبدی: نان این کشور را خورده بودم و با خود گفتم باید برگردم؛ چرا برنگردم؟ هیچگاه به فکر ماندن نبودم و ۲ روز بعد از اتمام درسم بازگشتم.

فارس: خودتان را تا چه حد آدم سیاسی می‌دانید؟

میبدی: چیز سیاسی بلد نیستم و اینکه بگویم جریان شناسی سیاسی بلدم و علوم سیاسی خواندم به این صورت نیست اما به نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه معتقدم و دوست دارم انقلاب باعث بهبود رفاه مردم، دفاع از شانیت مردم و کمک به قشر مستضعف شود.

اگر بیان شود تا چه حد به مبانی انقلاب اعتقاد دارم باید بگویم برای صیانت از ارزش‌ها نیاز است که فداکاری کنیم امام(ره) نیز بیان می‌کنند که وصیت‌نامه شهدا را بخوانید و ببینید چه می‌گویند؟؛ شهدا با جان، مال و زندگیشان از انقلاب دفاع کردند و حالا ما مانده‌ایم که از سمتی نیاز است شهید شویم تا انقلاب نرود و از سمتی باید بمانیم تا انقلاب بماند و در حدی که بتوانیم در مسیر دفاع از انقلاب، مبانی آن، آرمانی که شهدا برای آن جان دادند حرکت کنیم و امیدوارم خداوند هم به ما کمک کند و مسیر را ادامه بدهیم.

در این مسیر بسیاری از افراد بی‌مهری‌های زیادی داشته‌اند، برخی از مسؤولان وظایشان را به‌طور شایسته انجام ندادند و تنها رهبران انقلاب در تراز خاص، مسیر خود را ادامه دادند و عملیاتی کردند اما ما و بسیاری از مسؤولان نتواستیم آنطور که اماممان گفته است در جهت مردم حرکت کنیم؛ شاهدیم در مسائل اقتصادی همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند نمر‌ه‌مان نمره خوبی نیست اما در بسیاری از موارد می‌توان نمره خوبی داد.

**سرباز انقلاب هستم و هرکجا نیاز باشد سربازی می‌کنم

فارس: اصولگرا هستید یا اصلاح‌طلب؟

میبدی: سرباز انقلاب هستم و هر کجا که انقلاب نیاز داشته باشد همانجا سربازی می‌کنم.

فارس: پیش از ریاست دانشگاه صنعتی اصفهان، در چه جایگاه‌هایی حضور داشتید؟

میبدی: در دوره انقلاب فرهنگی در جهاد سازندگی میبد و کردستان، پس از آن مدتی در سپاه، دانشگاه و مدتی کمی در جبهه حضور داشتم.

فارس: پیشنهاد ریاست دانشگاه صنعتی چگونه با شما مطرح شد؟

میبدی: هشت سالی که ریاست دانشگاه یزد را به عهده داشتم آقای زلفی‌گل رئیس دانشگاه بوعلی همدان بود و در جلسات متعدد همدیگر را می‌دیدیم، باهم آشنا بودیم و حتی خانواده‌هایمان باهم آشنا بودند، به‌واسطه این آشنایی پیشنهاد ریاست دانشگاه صنعتی مطرح شد.

**با هدف سربازی انقلاب مسؤولیت داشنگاه صنعتی را پذیرفتم

فارس: با چه هدفی این مسؤولیت را قبول کردید؟

میبدی: با هدف سربازی انقلاب این مسؤولیت را قبول کردم تا به اقشار مختلف دانشگاه خدمت کنم و شأنیت اعضای هیأت علمی و دانشجویان را صیانت کنم و با خودم گفتم شاید بتوان در جهت ارتقا اقتدار کشور کاری کرد.

فارس: فکر می‌کنید در این چند ماه تا چه میزان به اهداف مد نظرتان رسیدید؟

میبدی: دراین ۴ ماه به‌دلیل بدهی‌های سنگینی که دانشگاه داشت (حدود ۱۴۷ میلیارد تومان) دغدغه‌مان این بود که حق و حقوق کارگران، اعضای هیأت علمی و دانشجویان دکتری به موقع پرداخت شود و در این جهت تلاش‌های زیادی صورت گرفت همچنین دنبال بودیم ساختارهای دانشگاه را مرتب کنیم تا در این مسیر در حد امکان انضباط مالی و تشکیلاتی محقق شود، جلسات متعددی با مدیران صنایع و اقشار مختلف برقرار کردیم تا تولیدات خوبی به دانشگاه بیاوریم.

با تشکل‌ها و گروه‌های سیاسی داخل دانشگاه جلساتی داشتیم تا بتوانیم مسائل فرهنگی داخل دانشگاه را به جلو هدایت کنیم و در کنار آن با اقشار مختلف دانشگاهی نیز جلساتی را داشتیم تا ارتباط ریاست و مرئوسی را به حداقل برسانیم و نشان دهیم خادم مردم هستیم.

همچنین در ابتدای کار برنامه مدونی را اعلام و دنبال کردیم، به دنبال تجهیزات فرسوده دانشگاه بودیم و موفقیت‌هایی حاصل شد، ۲ پروژه مهم که متوقف شده بود با کمک دوستان فعال شد.

فارس: در پایان اگر نکته‌ای مد نظرتان هست بفرمایید.

میبدی: نکات زیادی در دانشگاه مطرح است خصوصا بحث کرونا که همه دنبال هستند چطور می‌توان دانشگاه را با حضور دانشجویان فعال نگه داشت؛‌در شرایط کرونا دانشگاه با تمهیدات ستاد کرونا مسیر آموزشی را به‌صورت مجازی و حضوری در حال پیشبرد است.

در گذشته ظرفیت خوابگاه حدود ۵ هزار نفر بود اما در شرایط فعلی این عدد به هزار و ۲۰۰ نفر رسیده و امیدواریم پس از نوروز شرایط کرونا شرایط مناسبی باشد و بتوانیم بازگشایی بیش‌تری داشته باشیم.

انتهای پیام/۶۳۱۲۵/آ/

منبع: فارس

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان اصفهان مهندسی کشاورزی دانشگاه صنعتی اصفهان ریاست دانشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۳۱۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجتماع دانشگاهیان دانشگاه یزد در حمایت از خیزش دانشجویان جهان

به گزارش خبرنگار مهر، تجمع بزرگ دانشگاهیان دانشگاه یزد همزمان با دیگر دانشگاه‌های کشور، برای حمایت از اعتراضات دانشجویان، استادان و کارکنان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا در پی جنایت‌های اخیر رژیم صهیونیستی در غزه برگزار شد.

در این تجمع دانشگاهیان با سر دادن شعارهای «دانشجو بیدار است از نسل کشی بیزار است»، «استاد ما بیدار است از نسل کشی بیزار است»، «دانشجوی حق طلب حمایتت می‌کنیم»، «اسرائیل بی‌حیا بترس از خشم ما»، «دانشجوی آزاده حمایتت می‌کنیم»، «وجدان ما بیدار است از اسرائیل بیزار است»، «مثلث شوم و پلید و ابلیس، آمریکا و اسرائیل و انگلیس» حمایت خود را از دانشجویان آزادیخواه جهان اعلام کردند.

دانشجویان و کارکنان و اساتید دانشگاه یزد همچنین با سر دادن شعارهای «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا»، برخورد خشن پلیس با اعتراض این دانشجویان را محکوم کردند.

کد خبر 6091468

دیگر خبرها

  • دومین اجتماع بزرگ مردمی منطقه ۲۲ برگزار می‌شود
  • تصویب سند اجرایی تحول بنیادین آموزش‌وپرورش در شورای عالی انقلاب فرهنگی
  • محسن رضایی: جبهه انقلاب اختلافات جزیی را کنار بگذارد
  • کام شیرینی فروش میبدی تلخ شد
  • ۳ عنوان نشریه دانشگاه قم به ISC ورود پیدا کرد
  • اجتماع همبستگی با دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین +عکس
  • اجتماع همبستگی با دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین
  • اجتماع دانشگاهیان دانشگاه یزد در حمایت از خیزش دانشجویان جهان
  • اجتماع بزرگ دانشگاهیان کرمانشاه برگزار شد
  • معرفی اعضای شورای سیاست‌گذاری و دبیر جشنواره فیلم کوثر