Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سال ۱۴۰۰ در شرایطی به اتمام رسید که تیم ملی فوتبال ایران بعد از یک سالِ تقریبا بدون اتفاق که آغشته به کرونا و تعطیلی متوالی مسابقات بود؛ از فروردین تا بهمن، درگیر دیدارهای مختلفی بود که البته به بهترین شکل آغاز شد و به اتمام رسید. در این گزارش به مرور عملکرد تیم ملی در این سال می‌پردازیم:

فروردین: آغاز سال با برد در یک بازی تدارکاتی

تیم ملی فوتبال ایران پیش از برگزاری بازی‌های دور دوم انتخابی جام جهانی تنها یک بازی تدارکاتی انجام داد و موفق شد حدود ۲ ماه پیش از اعزام به بحرین، سوریه را در ورزشگاه آزادی با سه گل شکست دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲ گل در نیمه اول و یک گل در ۴۵ دقیقه دوم به ثمر رسید.

خرداد: عبور درخشان از تونل وحشت‌ِ بحرین

بعد از نتایج ضعیف تیم ملی با مارک ویلموتس، ایران کار سختی برای صعود از دور دوم انتخابی جام جهانی داشت. از طرفی چهار بازی باقیمانده هم به خاطر ویروس کرونا به صورت مجتمع در بحرین برگزار شد. بحرینی که خودش یکی از رقبای ایران بود. با این وجود تیم تحت هدایت دراگان اسکوچیچ رقبای خود را یک به یک با شکست روبرو کرد و با ۱۲ امتیاز کامل از بحرین بیرون آمد و با سرگروهی به استقبال دور سوم و نهایی رفت.

شهریور: آغاز دور سوم با ۲ برد

دور سوم انتخابی جام جهانی در شهریورماه آغاز شد. ملی‌پوشان ابتدا سوریه را با تک گل علیرضا جهانبخش بردند و در گام دوم با ارائه بازی‌ای مناسب‌تر عراق را سه گله کردند تا به ۲ برد حیاتی در ابتدای راه دست پیدا کنند.

مهر: کره، تنها تیمی که به ایران نباخت

مهرماه نیز با یک برد ارزشمند خارج از خانه برای ملی‌پوشان همراه بود. زوج سردار و طارمی ایران را از امارات با برد به مصاف کره جنوبی فرستادند. مسابقه‌ای که ۲ گل داشت و سهم هر تیم یک گل بود. این تنها بازی‌ی ایران در سال ۱۴۰۰ و همچنین با سرمربیگری دراگان اسکوچیچ بود که به برد ما منجر نشد.

آبان: تثبیت موفقیت با ۲ برد دیگر

آبان‌ماه دوباره شرایط به وضعیت ایده‌آل بازگشت. ابتدا لبنان را به سختی و در غیاب طارمیِ مغضوب با نتیجه ۲ بر یک شکست دادیم. مسابقه‌ای که تا دقیقه ۹۱ بازنده آن بودیم ولی در چهار دقیقه تبدیل به برنده شدیم و از ورزشگاه صیدا سه امتیاز دشت کردیم. گام بعدی پیروزی سه بر صفر مقابل سوریه در آغاز دور برگشت بود.

بهمن: ایران، جهانی شد

ایران در حضور تماشاگران زن و مرد به مصاف عراق رفت و توانست حریف خود را با یک گل از پیش رو بردارد تا سریع‌ترین صعود خود به جام جهانی ۲۰۲۲ را تجربه کند و اولین تیم از قاره کهن باشد که  بعد از قطرِ میزبان به جام جهانی می‌رسد. ملی‌پوشان با گلزنی مجدد طارمی توانستند امارات را نیز از پیش رو بردارند تا سال ۱۴۰۰ را با یک برد دیگر به اتمام برسانند.

آمار کلی: ۱۳ بازی، ۱۲ برد، یک مساوی و صفر باخت

گل زده: ۳۳ زده(۲.۵۳)

گل خورده: ۳ خورده(۰.۲۳)

کلین‌شیت: ۱۰ کلین‌شیت(۷۶%)

گلزنان(۱۴+۱): محمدحسین کنعانی‌زادگان، سردار آزمون(۶)، کریم انصاری‌فرد(۳)، علی قلی‌زاده(۳)، وحید امیری، مهدی طارمی(۶)، علیرضا جهانبخش(۴)، شجاع خلیل‌زاده، گل به خودی، میلاد محمدی، مرتضی پورعلی‌گنجی، کاوه رضایی(۲)، مهدی قایدی، احمد نوراللهی، احسان حاج‌صفی

حریفان(۸): سوریه(۳)، هنگ‌کنگ، بحرین، کامبوج، عراق(۳)، لبنان، کره جنوبی، امارات(۲)

نکات:

*ایران در همه بازی‌های خود موفق به گلزنی شد.

* پنج بازی میزبان، پنج بازی در زمین بی‌طرف و سه بازی با میهمانی ایران به انجام رسید.

*آمار ایران در خانه چهار برد و یک تساوی، در زمین بی‌طرف پنج برد و در خانه حریف نیز سه پیروزی بوده است.

*به جز دیدار با سوریه در فروردین‌ماه که در چارچوب یک دیدار تدارکاتی بود الباقی رقابت‌های تیم دراگان اسکوچیچ در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ برگزار شد.

*مهدی طارمی و سردار آزمون با به ثمر رساندن ۶ گل، بهترین گلزنان تیم ملی ایران در سال ۱۴۰۰ بودند.

*سوریه و عراق سه بار در سال ۱۴۰۰ با ایران دیدار کردند و از این حیث رکورددار بودند.

*تیم ملی ایران در ۶ ماه از ۱۲ ماهِ سال به میدان رفت. خردادماه شلوغ‌ترین ماه بود که ملی‌پوشان در آن چهار مسابقه را انجام رساندند.

نتایج ایران به صورت لیستی به قرار زیر است:

ایران ۳-۰ سوریه(میزبان)

هنگ‌کنگ ۱-۳ ایران(بی‌طرف)

بحرین ۰-۳ ایران(میهمان)

کامبوج ۰-۱۰ ایران(بی‌طرف)

عراق ۰-۱ ایران(بی‌طرف)

ایران ۱-۰ سوریه(میزبان)

عراق ۰-۳ ایران(بی‌طرف)

امارات ۰-۱ ایران(میهمان)

ایران ۱-۱ کره جنوبی(میزبان)

لبنان ۱-۲ ایران(میهمان)

سوریه ۰-۳ ایران(بی‌طرف)

ایران ۱-۰ عراق(میزبان)

ایران ۱-۰ امارات(میزبان)

حالا باید به استقبال سال ۱۴۰۱ برویم. جایی که تیم ملی فوتبال ایران ابتدا باید ۲ دیدار پایانی در دور سوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ را برگزار کند و در گام بعد رقبای خود را برای حضور در جام بیست و دوم بشناسد. بازی‌های تدارکاتی از راه خواهند رسید و نهایتا ملی‌پوشان باید ششمین حضور خود در بزرگترین رویداد فوتبالی جهان را تجربه کنند.

برچسب‌ها محمدحسین کنعانی زادگان علیرضا جهانبخش میلاد محمدی مارک ویلموتس ورزشگاه آزادی احمد نوراللهی وحید امیری کریم انصاری فرد سردار آزمون مهدی قایدی شجاع خلیل زاده تیم ملی ایران دراگان اسکوچیچ کاوه رضایی علی قلی زاده مهدی طارمی مرتضی پورعلی گنجی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محمدحسین کنعانی زادگان علیرضا جهانبخش میلاد محمدی محمدحسین کنعانی زادگان علیرضا جهانبخش میلاد محمدی مارک ویلموتس ورزشگاه آزادی احمد نوراللهی وحید امیری کریم انصاری فرد سردار آزمون مهدی قایدی شجاع خلیل زاده تیم ملی ایران دراگان اسکوچیچ کاوه رضایی علی قلی زاده مهدی طارمی مرتضی پورعلی گنجی تیم ملی فوتبال ایران انتخابی جام جهانی دراگان اسکوچیچ ایران بی طرف سال ۱۴۰۰ ملی پوشان ۳ ایران ایران ۱ دور سوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۳۱۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم شکست بوکسورهای ایرانی در مسابقات قهرمانی امید و جوانان آسیا

به گزارش خبرگزاری مهر، رقابت‌های قهرمانی جوانان و امید آسیا از روز شنبه (هشتم اردیبهشت‌) آغاز شده و تا هجدهم همین ماه ادامه خواهد داشت. تیم‌های جوانان و امید ایران در مجموع با ۱۸ بوکسور راهی قزاقستان شده‌اند.

امروز پنجشنبه، رقابت‌های رده سنی امید برگزار شد و سه بوکسور کشورمان به میدان رفتند.

در وزن ۵۷ کیلوگرم، نیما بیاتی که پیش از این، جان پائول از فیلیپین را شکست داده با گانبولد از مغلوستان بالای رینگ رفت و شکست خورد.

در وزن ۶۳.۵ کیلوگرم، امیرحسین پیشرو که ابتدا ویمارشانا از سریلانکا را مغلوب کرده با مادامینوف ازبکستانی رقابت کرد و با قبول شکست، از دور مسابقات کنار رفت.

در وزن ۷۱ کیلوگرم، عیسی فردین که در مرحله قبلی، کرار اسماعیل از عراق را با شکست بدرقه کرد با آکالیکوف از قزاقستان روبه‌رو شد و با قبول شکست به کار خود در این رقابت‌ها پایان داد.

فردا جمعه مبارزات نیمه‌نهایی آغاز می‌شود، که سه نماینده تیم جوانان ایران با هدایت رضا مهدی‌پور به مصاف حریفان می‌روند.

در وزن ۵۴ کیلوگرم، مهدی سلطانی با آمانتور ژومایف از قرقیزستان، در وزن ۸۶ کیلوگرم، امیررضا ملک‌خطابی با اسرویلوف از ازبکستان و در وزن ۹۲+ کیلوگرم، امیر اسماعیلی با راتهیل از هند مبارزه خواهند کرد.

کد خبر 6095238

دیگر خبرها

  • والیبال ساحلی زیر 19 ساله‌ ایران سهمیه جهانی گرفت
  • والیبال ساحلی زیر ۱۹ سال آسیا؛ ایران سهمیه جهانی گرفت
  • والیبال ساحلی زیر ۱۹ ساله‌ ایران سهمیه جهانی گرفت
  • داوری بی‌نقص یک ایرانی در بازی ژاپن و ازبکستان
  • اولین فینالیست ایرانی در آسیا بعد از فغانی!
  • داوران ایرانی دیدار فینال جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا را سوت زدند
  • شگفت‌انگیز: 2 ستاره ایرانی در فینال لیگ قهرمانان
  • اولین حرف های آتیلا حجازی درباره استقلال | من خارج از کشور بودم اما ...|‌ با این شرایط قهرمانی آسیا صد درصد شدنی است
  • تداوم شکست بوکسورهای ایرانی در مسابقات قهرمانی امید و جوانان آسیا
  • ۷ تاثیر شگفت انگیز و باورنکردنی سفیده و زرده تخم مرغ برای پوست و مو