Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@22:56:31 GMT

فیلم/ جنگل نرگسی بندرگز تفرجگاه طبیعی و دست نخورده گلستان

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۳۱۱۹۴

‍‍‍‍‍‍

دریافت 16 MB برچسب‌ها جنگل گلستان جنگل های هیرکانی

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جنگل گلستان جنگل های هیرکانی جنگل گلستان جنگل های هیرکانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۳۱۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در این جنگل، چوب ها تبدیل به سنگ شدند! /درباره یکی از جالب ترین مکان های روی زمین (+تصاویر)

عصر ایران - پارک ملی جنگل سنگی (Petrified Forest National Park) یک پارک ملی آمریکایی در شهرستان های ناواهو و آپاچی در شمال شرقی آریزونا است. این پارک با مساحت 900 کیلومتر مربع نام خود را از ذخایر بزرگ چوب سنگ شده اش گرفته است. پارک ملی جنگل سنگی شامل استپ های بوته ای نیمه بیابانی و همچنین زمین های بایر فرسوده و رنگارنگ است.

این پارک با ارتفاع متوسط حدود 1600 متر دارای آب و هوای بادی خشک با دمایی تا 38 درجه سلسیوس در تابستان و زیر صفر در زمستان است. بیش از 400 گونه گیاهی که بیشتر آنها علف هایی مانند بانچ گراس، گراما آبی و ساکاتون هستند، در این پارک یافت می شوند.

گونه های جانوری پارک ملی جنگل سنگی آریزونا شامل جانوران بزرگی مانند شاخ چنگالی ها، کایوت ها و گربه های دم کوتاه (بابکت) و حیوانات کوچک تر مانند موش آهویی، مارها، مارمولک ها و چند نوع از دوزیستان می شوند. بیش از 200 گونه پرنده که برخی از آنها ساکن دائمی و بسیاری از آنها مهاجر هستند نیز در این پارک زندگی می کنند.

پارک ملی جنگل سنگی به واسطه فسیل هایش، به ویژه درختان فرو افتاده که حدود 225 میلیون سال پیش در اواخر دوره تریاس، می زیسته اند، مشهور است.

افزون بر کنده های چوب سنگ شده، فسیل های یافت شده در این پارک شامل سرخس های تریاس پسین، سیکاد، کهن دار، و بسیاری دیگر از گیاهان و همچنین جانواران از جمله خزندگان غول پیکر به نام فیتوسورها، دوزیستان بزرگ و دایناسورهای اولیه است. دیرینه شناسان از اوایل قرن بیستم در حال کشف و مطالعه فسیل های این پارک بوده اند.

 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: پارک ملی لینسوز ماراینسیز ؛ یکی از خاص ترین نقاط جهان! (+عکس)

دیگر خبرها

  • فیلم/ گشت و گذار پلنگ در جنگل‌ ساری
  • گشت وگذار شبانه پلنگ در جنگل ساری
  • رزمایش اطفای حریق در جنگل‌های تمام استان‌ها اجرا می‌شود
  • کشف فسیل دست نخورده یک گونه کانگوروی عجیب
  • در این جنگل، چوب ها تبدیل به سنگ شدند! /درباره یکی از جالب ترین مکان های روی زمین (+تصاویر)
  • ضرورت بروزرسانی تجهیزات منابع طبیعی
  • ضوابط صادراتی جدید محصولات جنگلی اعلام شد
  • احشام اهالی ۲۴ روستای گلستان از جنگل خارج شد
  • « از خزر تا خلیج فارس»، ویژه برنامه کانون پرورش فکری بندرگز
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان