Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@12:54:37 GMT

ازبکستان صدور ویزای آی.تی را اجرایی می‌کند

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۳۱۹۴۷

ازبکستان صدور ویزای آی.تی را اجرایی می‌کند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، از اول ماه آوریل ازبکستان برنامه‌ریزی کرده برای سرمایه‌گذاران، شرکت‌های فناوری‌ اطلاعات و متخصصان زمینه فناوری‌های اطلاع رسانی و اعضای خانواده‌ آنان صدور «روادید- IT» را اجرایی کند.

برنامه اجرایی IT-Visa  از نیمه دوم سال 2022 میلادی با هدف جلب متخصصان خارجی دارای تخصص عالی در نشست هیئت وزارت توسعه فناوری‌های اطلاع رسانی و مخابرات در پایان سال  2021 میلادی اعلام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برنامه ریزی شده IT-Visa برای اشخاص حقیقی صادر شود. مدت اعتبار IT-Visa  سه سال است.

دارندگان چنین روادیدی می‌توانند در طول مدت اعتبار روادید بلامانع وارد ازبکستان شده و از آن خارج شوند، بدون لزوم ثبت نام مجدد در هر منطقه‌ای ازبکستان اقامت کنند و همچنین تحصیل و خدمات پزشکی را با شرایط پیش بینی شده برای شهروندان ازبکستان دریافت کنند.

علاوه بر این، دارندگان روادید می‌توانند با خرید املاک مسکونی با هر ارزشی به صورت تسهیلی اجازه اقامت در ازبکستان را دریافت کنند. شهروندان خارجی ضمن خرید اموال غیر منقول به ارزش حداقل 400 هزار دلار در شهر «تاشکند» و از 100 هزار تا 200 هزار دلار در مناطق دیگر ازبکستان می‌توانند مجوز اقامت دریافت کنند.

IT-Visa بنا به توصیه‌های پارک علم و فناوری‌های اطلاع رسانی صادر می‌شود. شرایط دریافت روادید در ارتباط با اهداف اقامت در ازبکستان متفاوت است. درخواست برای دریافت توصیه‌های پارک علم و فن آوری‌های اطلاع رسانی از طریق سایت itvisa.uz ارسال می‌شود.

تاکنون در ازبکستان روادیدهای مانند Vatandosh ، Student visa ، Academic visa ، Medical visa ، Piligrim visa از این به بعد Investment visa نیز اجرایی شده است.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: ازبکستان برای سرمایه گذاران اطلاع رسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۳۱۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوشمند شدن خدمات دولت برای کسب وکار واحد‌های صنفی در اردبیل

سید محمد اعتماد بیان کرد:خدمت رسانی به واحد‌های صنفی براساس تبصره ۷ ماده یک قانون تسهیل صدور مجوز انجام می‌شود وآخرین مهلت صدور مجوز الکترونیگی تا ۲۵ اردیبهشت ماه در نظر گرفته شده است.

او افزود: کلیه واحد‌هایی صنفی که تاکنون به اخد مجوز الکترونیکی نشده اند می‌تواننددرفرصت باقی مانده با مراجعه به سامانه درگاه ملی مجوز نسبت به دریافت مجوز اقدام کنند.

فرماندار اردبیل بیان کرد: این امر به صورت غیر حضوری و رایگان بوده که واحد‌های صنفی می‌توانند به دریافت شناسه یکتا اقدام کنند.

اعتماد اعجازی بیان کرد: در استان تاکنون ۲۱/۶ درصد مجوز کاعذی به پروانه کسب کار الکترونیکی تبدیل شده است که در این راستا رتبه استان در کشور دهم است.

او افزود: باتوجه به هوشمند شدن خدمات دولت در آینده ارایه خدمات اداری به صاحبان کسب و کار‌هایی خواهد بود که دارای مجوز الکترونیکی بوده و عنوانشان در بانک اطلاعات کسب وکار کشور ثبت شده باشد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • سازمان اداری و استخدامی : کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند
  • دریافت هرگونه هدیه از سوی کارمندان دولت ممنوع شد
  •  کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند
  • فرآیند صدور گواهی پایان کار ساختمان تسریع شد
  • هوشمند شدن خدمات دولت برای کسب وکار واحد‌های صنفی در اردبیل
  • شرایط اخذ ویزای دبی برای کودکان
  • بیشترین متقاضی دریافت گواهینامه موتورسیکلت در این شهر
  • تهران، بیشترین متقاضی دریافت گواهینامه موتورسیکلت را داشته است
  • تهران بیشترین متقاضی دریافت گواهینامه موتورسیکلت را داشته است
  • آمریکا روادیدِ نماینده روسیه را صادر نکرد