Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس هیأت عامل صندوق توسعه ملی با بیان اینکه صندوق توسعه ملی امروز در بزنگاهی تاریخی ایستاده است، گفت: تردیدی نیست بستن راه برای ورود منابع صندوق به دریای هزینه‌های جاری کشور و هدایت آن به طرح‌های مولد، فردای کودکان سرزمین‌مان را می‌سازد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مهدی غضنفری، رئیس هیأت عامل صندوق توسعه ملی در پیامی به مناسبت آغاز سال 1401 نوشت: «تجمیع درآمدهای نفتی به منظور تبدیل آنها به ثروت‌های ماندگار، دارائیهای مولد و سرمایه‌های زاینده اقتصادی»؛ این شاید جامع‌ترین تعریفی است که می‌توان از صندوق توسعه ملی ارائه داد؛ تعریفی که عنصر راهبردی و خمیرمایه آن آینده‌نگری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صندوق توسعه ملی با هدفی چنین سترگ، امروز در بزنگاهی تاریخی ایستاده است. بزنگاه تغییر رویکرد برای ساختن آینده این بوم پرگهر؛ تردیدی نیست بستن راه برای ورود منابع صندوق به دریای هزینه‌های جاری و یومیه کشور و هدایت آن به طرح‌های مولد و ماندگار و رشد دارائیهای صندوق همزمان با رشد اقتصادی کشور، فردای کودکان سرزمین‌مان را می‌سازد روشن و روشن تر و دِین تک تک ما را به فردای ایران ادا می‌کند.

تبیین مفهوم و کارکرد صندوق توسعه ملی به عنوان ثروت برای نسل‌های آینده، نخستین گام در این مسیر اندکی صعب اما سودمند و آینده‌ساز است.

سال 1401 را در صندوق توسعه ملی با چنین رویکری آغاز می‌کنیم؛ باشد که نقطه عطف و تحولی شگرف در هزینه‌کرد و هدایت منابع ملی کشور برای آبادانی ایران فردا باشد.

جایگزینی روشهای مشارکتی به جای اعطای تسهیلات در صندوق توسعه ملیتفاهمنامه صندوق توسعه ملی و مناطق آزاد امضا شد

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: صندوق توسعه ملی صندوق توسعه ملی صندوق توسعه ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۳۲۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود صندوق ملی مسکن به خرید سیمان/ واسطه‌ها حذف می‌شوند

مدیرعامل صندوق ملی مسکن از ورود به بازار خرید سیمان از طریق بورس با هدف کاهش قیمت مصالح و حذف واسطه‌ها خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محمدرضا مهدیار اسماعیلی اظهار کرد: در ادامه حمایت های این صندوق از سازندگان مسکن، پس از اجرایی شدن خرید فولاد در سال گذشته، امسال خرید سیمان به منظور تزریق به پروژه های مسکن کشور در برنامه صندوق ملی مسکن قرار دارد.

وی کاهش قیمت مصالح برای سازندگان با حذف واسطه‌ها و افزایش سرعت پیشرفت پروژه های طرح نهضت ملی مسکن را دستاوردهای مهم ورود این صندوق به عرصه خرید مصالح ساختمانی عنوان کرد و افزود: علاوه بر این با خریدهایی که به صورت عمده، با حجم بالا و به صورت نقد از طریق بورس صورت می‌گیرد، از تولیدکنندگان داخلی مصالح ساختمانی حمایت می شود.

وی یادآور شد: فولاد خریداری شده به‌زودی به پروژه های مسکن در نقاط مختلف کشور تزریق خواهد شد.

بر اساس مصوبه هیئت امنای صندوق ملی مسکن در اجرا تبصره های 1 و 2 ماده 13 قانون جهش تولید مسکن به این صندوق اجازه داده شده تا نسبت به خرید سیمان و فولاد از طریق بورس کالا یا سایر روش‌های مصوب در شورای عالی مسکن اقدام کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • التهابات بازار خودرو، ارز و مسکن کاهش می‌یابد
  • ورود صندوق ملی مسکن به بازار خرید سیمان از طریق بورس
  • طرح‌های اقتصادی در سواحل توسعه می‌یابد/ ایجاد شهرهای مولد کشاورزی
  • ورود صندوق ملی مسکن به خرید سیمان/ واسطه‌ها حذف می‌شوند
  • راهکار‌های هدایت منابع تسهیلات به سمت تولید چیست؟
  • ۳ هزار میلیارد تومان برای رفع نقاط حادثه خیز اختصاص یابد
  • ورود ۸۵۳ میلیارد تومان نقدینگی به صندوق‌های با درآمد ثابت در هفته‌ای که گذشت
  • ورود سامانه بارشی به غرب کشور | افزایش نسبی دما در غالب مناطق تا اواسط هفته آتی
  • علیرضابیگی: دولت مشکلاتش را به سفره مردم منتقل کرد
  • اجرای برنامه ملی بازآفرینی/ مردم مشارکت کنند