Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، در پی ارتحال آیت‌الله ری شهری عضو مجلس خبرگان رهبری آیت الله علیرضا اعرافی پیام تسلیتی صادر کرد.

متن پیام مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

مدیر حوزه‌های علمیه با صدور پیامی ارتحال آیت‌الله ری شهری رییس موسسه دارالحدیث را تسلیت گفت که متن آن به این شرح است:.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسم‌الله الرحمن الرحیم انا لله و انا الیه راجعون

در آغاز سال نو خبر درگذشت مرحوم آیت الله حاج شیخ محمد محمدی ری‌شهری قدس سره مایه اندوه و تألم شدید گشت، چهره برجسته ای که خدمات گوناگون و ارزشمند ایشان فراموش نخواهد شد از یک سو کارهای ماندگار علمی و تلاش ستودنی در احیای احادیث پیامبر اعظم (ص) و خاندان پاک وی (ع) با رویکردی نوین و ناظر به روزگار جدید و خلق و تدوین آثار و موسوعه های حدیثی ماندگار و نیز پایه ریزی موسسات علمی و حدیثی و تربیت و بکارگیری جمع کثیری از محققان وپژوهشگران علوم الهی و حوزوی از حسنات ایشان بشمار می‌رود.

از سوی دیگر فعالیت‌های گوناگون اجتماعی و فرهنگی و سیاسی و نقش آفرینی در صحنه‌های یاری به انقلاب اسلامی و مردم شریف ایران در جایگاه‌های وزارت اطلاعات، مناصب قضایی، وکالت مردم شریف تهران در مجلس خبرگان رهبری، نمایندگی رهبری در بعثه و حج و زیارت و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) و نیز همراهی با امامین انقلاب اسلامی نشانه‌های توفیقات زائد الوصف ایشان است.

افزون بر اینها صفای نفس، طهارت روح، وارستگی، پارسایی، حسن خلق، معاشرت نیکو و دیگر فضیلت ایشان زبانزد و نیز روشنگری و تبیین وی در دفاع از ارزش‌های اسلام و انقلاب اسلامی در نقطه‌های عطف و حساس شایسته تحسین است.

فقدان آن عالم فرزانه و مجاهد را به رهبری معظم انقلاب اسلامی، ملت شریف ایران، مردم عزیز تهران، روحانیت محترم، حوزه‌های علمیه، خانواده‌های وابسته و بیت شریف ایشان تسلیت گفته، رفعت مقام و مغفرت بی پایان الهی را برای آن فقید سعید و شکیبایی و پاداش نیکوی الهی را برای بازماندگان محترم از خداوند ودود و رحیم خواستارم.

کد خبر 5451807

منبع: مهر

کلیدواژه: آیت الله محمدی ری شهری علیرضا اعرافی قم بوشهر نوروز ویروس کرونا کرمانشاه نیمه شعبان نوروز 1401 مسافران نوروزی بارش برف آمار کرونا عید نوروز خطبه های نماز جمعه اردوهای راهیان نور گردشگری سفرهای نوروزی انقلاب اسلامی آیت الله ری شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۳۲۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تربیت فضلای دین توسط ماموستا فخری از حسنات ماندگار دفتر زرین زندگانی آن عالم فقید است

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، محسن مسچی؛ معاون امور ایران و مشاور عالی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با صدور پیامی درگذشت عالم برجسته اهل سنت؛ ماموستا ملااحمد فخری؛ امام جمعه سابق شهرستان جوانرود را تسلیت گفت.

در متن این پیام آمده است:
 
انالله و انا الیه راجعون
 
با کمال تأسف و تأثر رحلت عالم ربانی و فقیه ارجمند، مدرس عملی اخلاق و فضیلت، مجاهد متعهد، انقلابی و طلایه دار تقریب و وحدت امت اسلامی، علامه فرزانه حاج ماموستا ملااحمد فخری جوانرودی رضوان الله تعالی علیه را به مردم قهرمان پرور استان کرمانشاه و منطقه اورامانات و خصوصا اهالی شریف شهر جوانرود، علما اعلام، شاگردان و مستفیدان از محضر ایشان و بازماندگان آن روحانی خدوم، علی الخصوص به بیت شریف ایشان و آقازادگان مکرم شان تسلیت عرض می نمایم.
 
خدمات بیشمار آن فقید سعید در سنگر امامت جمعه و مدیریت و تدریس در حوزه های علمیه و تربیت و ارشاد چند نسل از مردم و خاصه علما و فضلا در آن خطه و فعالیتهای اجتماعی بیشمار دیگر ،از جمله حسنات ماندگار دفتر زرین زندگانی آن عالم راحل است که فراموش ناشدنی است و ذخیره شایسته ای برای جهان آخرت و عالم عقبای اوست. عاش سعیدا و مات سعیدا.
                               
از خداوند متعال خواهانم که روح پاک آن عالم متدین را با ارواح مطهر معصومین سلام الله علیهم اجمعین محشور گرداند و به خاندان و بازماندگان معزز ایشان صبر جمیل و اجر جزیل عنایت فرماید.
 
والسلام علیکم و علی عبادالله الصالحین         
 
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پرداختن به خاطرات مقام معظم رهبری؛ گام اول فصلنامه «ماجرا»
  • پرداختن به خاطرات مقام معظم رهبری؛ گام اول «ماجرا»
  • حج تجلی وحدت و اقتدار امت اسلامی است
  • باقری:‌ گذر موفق ایران از نشیب وفرازها مرهون حکمت رهبر معظم انقلاب است
  • عملیات تادیب صهیونیست‌هاموجب تحکیم وحدت ملی وارتقای همدلی ملی شد
  • چالش‌های جدی «وعده صادق» برای سامانه تدبیر آمریکا در منطقه
  • زن و خانواده مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است
  • تربیت فضلای دین توسط ماموستا فخری از حسنات ماندگار دفتر زرین زندگانی آن عالم فقید است
  • سپاه نزدیکترین نهاد به مواضع رهبری است
  • دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند