Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-28@08:00:24 GMT

پیام تسلیت قالیباف به درگذشت آیت الله ری شهری

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۳۲۳۳۵

پیام تسلیت قالیباف به درگذشت آیت الله ری شهری

به گزارش صدای ایران محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی با صدور پیامی، درگذشت آیت‌الله محمد محمدی ری‌شهری را تسلیت گفت و بیان کرد: سوابق موفق ایشان در سمت‌های متعدد از جمله نمایندگی ولی‌فقیه و سرپرست حجاج ایرانی، عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام، نمایندگی مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) که با توسعه چشمگیر این بارگاه ربانی همراه بود، بیانگر توانایی و شایستگی ایشان در خدمت‌گزاری به نظام جمهوری اسلامی و ملت شریف ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



متن کامل این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ

ارتحال عالم مجاهد و روحانی با اخلاص، حضرت آیت‌الله حاج شیخ محمد محمدی ری‌شهری یار صدیق و امین حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری موجب تأسف و تاثر فراوان گردید.

آیت‌الله محمدی‌ری‌شهری در طول عمر خویش با تعهد و تقوا در ترویج و نشر علوم اسلامی و معارف قرآن و حدیث و شعائر مذهبی اهتمام بسیار داشتند که راه‌اندازی و مدیریت موسسه دارالحدیث به‌عنوان یکی از مراکز بااهمیت در زمینه پژوهش‌های دینی و کلام اهل‌بیت (ع) و تالیف آثار ارزشمند و دانشنامه‌های متعدد اسلامی از جمله اثر ارزشمند و ماندگار میزان الحکمه از جمله این اقدامات است.

این عالم وارسته که از سجایای علمی، اخلاقی و انقلابی برجسته‌ای بهره‌مند بود به‌عنوان یاوری ثابت‌قدم در مسیر انقلاب اسلامی، متعهدانه در سال‌های پیش از انقلاب در راه مبارزه با رژیم ستم‌شاهی کوشش کرد و پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی نیز در مسئولیت‌های متعدد و خطیر به انجام خدمات صادقانه مبادرت ورزید که سوابق موفق ایشان در سمت‌های متعدد از جمله نمایندگی ولی‌فقیه و سرپرست حجاج ایرانی، عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام، نمایندگی مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) که با توسعه چشمگیر این بارگاه ربانی همراه بود، بیانگر توانایی و شایستگی ایشان در خدمت‌گزاری به نظام جمهوری اسلامی و ملت شریف ایران است.

این روحانی انقلابی همچنین سال‌ها در مناصب قضایی از جمله حاکم شرع دادگاه‌های انقلاب اسلامی و دادستان کل کشور و همچنین به عنوان اولین وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی در مبارزه قاطع با گروه‌های ضدانقلاب، عوامل تروریستی و خرابکاری در کشور مجاهدت بسیار کرد که نتایج آن در قوام و امنیت کشور تاثیر بسزایی داشت.

اینجانب ضمن عرض تسلیت به مقام معظم رهبری، روحانیت معزز و حوزه‌های محترم علمیه، مجاوران و خدمتگزاران آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع)، مردم بزرگوار ایران، شاگردان و ارادتمندان و بیت مکرم ایشان، برای این عالم مهذب رحمت واسعه و علو درجات و برای بازماندگان صبر و سلامتی از درگاه خداوند متعال مسالت می‌کنم.

محمدباقر قالیباف

رئیس‌مجلس‌شورای‌اسلامی

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: پیام تسلیت محمد باقر قالیباف درگذشت آیت الله ری شهری آیت الله ری شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۳۲۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام رئیسی در پی درگذشت عروس امام خمینی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سیدابراهیم رئیسی رئیس دولت سیزدهم، در پیامی درگذشت معصومه حائری، فرزند آیت‌الله شیخ مرتضی حائری و همسر سیدمصطفی خمینی را تسلیت گفت.

بنبر گزارش ایسنا، متن پیام وی به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت مرحومه حاجیه خانم معصومه حائری، فرزند گرامی آیت‌الله شیخ مرتضی حائری و همسر بزرگوار شهید گرانقدر آیت‌الله سیدمصطفی خمینی، موجب تاثر و اندوه خاطر شد.

اینجانب با ابراز همدردی، این ضایعه را به بیت محترم امام (ره) و خاندان معزز این بانوی مومنه تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال برای ایشان که تا آخر عمر با صبوری و اخلاص آرمان‌های والای همسر شهیدش را پاس داشت، علو درجات و همجواری با اولیای الهی و برای عموم بازماندگان صبر و سلامتی مسئلت دارم.

سید ابراهیم رئیسی
رئیس جمهوری اسلامی ایران»

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899596

دیگر خبرها

  • پیام تسلیت مدیر حوزه های علمیه درپی درگذشت همسر آیت الله سیدمصطفی خمینی
  • تسلیت دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به مناسبت درگذشت ماموستا ملااحمد فخری
  • پیام تسلیت مجمع روحانیون مبارز به مناسبت درگذشت همسر آیت الله شهید سید مصطفی خمینی
  • پیام تسلیت حجت الاسلام سید موسی موسوی در پی درگذشت ماموستا فخری
  • پیام تسلیت آیت الله نریمانی در پی درگذشت ماموستا ملااحمد فخری
  • پیام های تسلیت در پی درگذشت همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی
  • تسلیت سید محمد خاتمی به سید حسین خمینی در پی درگذشت همسر شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی
  • پیام رئیسی در پی درگذشت عروس امام خمینی
  • پیام تسلیت رئیس جمهور در پی درگذشت مرحومه معصومه حائری
  • تسلیت اخوان انصاری در پی درگذشت همسر شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی