Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-27@15:17:17 GMT

انصارالله: امارات در تیررس است

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۳۳۰۶۱

انصارالله: امارات در تیررس است

عضو ارشد شورای سیاسی انصارالله گفت تداوم تجاوزگری علیه یمن برای آمریکا و انگلیس خطرناک است.

به گزارش ایمنا، محمد البخیتی شامگاه دوشنبه، در گفت وگو با «المیادین» اظهار کرد: زمانی که رژیم سعودی و امارات در خطر قرار می‌گیرند، توقف جنگ علیه یمن به نفع آمریکا و انگلیس می‌شود.

عضو شورای سیاسی انصارالله در این گفت وگو با اشاره به عملیات‌های اخیر ارتش یمن تاکید کرد: «این اولین بار است که عملیات ما "شکستن محاصره" خوانده می‌شود».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد البخیتی اضافه کرد: «یمن در کشاورزی خود متکی به سوخت دیزل است» و ائتلاف سعودی «می‌داند که جلوگیری از ورود این فرآورده‌ای نفتی جلوگیری از زندگی در یمن است».

این عضو ارشد انصارالله همچنین گفت که صنعاء گزینه‌ای جز «تنش و هدف قرار دادن تأسیسات نفتی عربستان سعودی در عمق این کشور» نداشت و این عملیات‌ها «به شکلی صعودی ادامه خواهد یافت». محمد البخیتی همچنین با اشاره به اینکه ارتش یمن مقادیر زیادی موشک بالستیک، کروز و پهپاد در اختیار دارد، تأکید کرد: «ما در تشدید عملیات علیه تأسیسات نفتی آن‌ها جدی هستیم».

تداوم تجاوزها علیه یمن خطری برای آمریکا و انگلیس

البخیتی در این گفت‌وگو همچنین خاطرنشان کرد: «تجاوز به یمن شاهد چند مرحله بوده است. مرحله نخست زمانی بود که یمن توانمندی هوایی نداشت و در آن زمان عربستان در حاشیه امن قرار گرفته بود. اما در مرحله دوم، متوقف سازی جنگ به نفع هم طرف سعودی و هم طرف یمنی شد. در مرحله جدید، تداوم تجاوز علیه یمن برای آمریکا و انگلیس یک خطر محسوب می‌شود».

عضو شورای سیاسی انصارالله افزود زمانی که آمریکا احساس می‌کند رژیم‌های آل سعود و بن زاید دیگر امن نیستند، مرحله جدید آغاز می‌شود». او یادآور شد: «کسی که تصمیم جنگ را اتخاذ کرده است، فردی است که تجربه ندارد مانند تجربه ملک عبدالعزیز زمانی که عربستان سعودی وارد یک جنگ سه‌ماهه شد و عقب‌نشینی کرد».

محمد البخیتی در ادامه اظهاراتش با بیان اینکه «سرانی مانند محمد بن سلمان بر اساس منطق اخلاق نمی‌اندیشند»، اشاره کرد: «این یک چالش بزرگ است که ما با آن مواجه شدیم». البخیتی به اعمال فشار علیه امارات برای خروج از جنگ یمن پرداخت و افزود: «ما در آستانه مرحله جدیدی قرار گرفته‌ایم که در این مرحله آمریکا و انگلیس به این اطمینان رسیده‌اند که تسلط آن‌ها بر منطقه برایشان خطرناک است».

اراده و قدرت صنعاء برای تشدید حملات

عضو ارشد انصارالله گفت: «سران سعودی و امارات می‌دانند منظورمان از اهداف حساس و دور چیست». وی ادامه داد: «افشای بانک اهداف حساسمان به مصلحت ما نیست». البخیتی تأکید کرد: «افزایش حملات صورت خواهد گرفت. یمن اراده و قدرت تشدید حملات را دارد و این حملات برای عربستان دردناک خواهد بود».

محمد البخیتی در بخش دیگری از اظهاراتش تاکید کرد: «وجدان محمد سلمان و محمد بن زاید بیدار نخواهد شد بنابراین ما قصد تشدید حملات را داریم. قدرت نظامی، زبانی است که ائتلاف سعودی آن را می‌فهمد. رویدادهای اخیر یک عامل کمکی برای افزایش تأثیر حملات ما در عمق خاک عربستان است. تشدید حملات ما بحران جهانی نفت را دو چندان خواهد کرد».

عضو شورای سیاسی انصارالله همچنین خاطرنشان کرد: «موضع بین‌المللی در قبال عملیات روسیه در اوکراین تصویر جنایتکارانه جامع جهانی را نمایان کرد. آنچه در یمن در حال رخ دادن است در مقایسه با آنچه در اوکراین روی می‌دهد برای نمایان کردن [چهره واقعی] همه کافی است».

نقش یمن در کاهش و افزایش تولیدات نفتی جهان

محمد البخیتی بر این باور است: «اشتباه است که از اهمیت حملات ما در این شرایط بکاهیم». او در ادامه در این خصوص اشاره کرد: «در شرایطی که جهان با آن مواجه است، یمن نقش بسزایی دارد».

این عضو ارشد انصارالله همچنین احتمال داد که عربستان سعودی به خواسته‌های آمریکا برای افزایش سطح تولیدات نفتی پاسخ مثبت دهد و در عین حال تأکید کرد: «افزایش تولیدات نفتی در عربستان سعودی و امارات دیگر تنها در دستان آمریکا، عربستان سعودی و امارات نیست بلکه در دستان یمن نیز هست».

البخیتی همچنین اشاره کرد که امارات همچنان در تیررس یمن قرار دارد و «کسی که زمان عملیات آتی را مشخص می‌کند، رهبری [یمن] است». محمد البخیتی در ادامه با اشاره به برخی گزارش‌ها درباره مسدود کردن حساب‌های بانکی اعضای انصارالله، خبر داد که این جنبش هیچ حسابی در داخل خاک یمن و خارج از آن ندارد.

محمد البخیتی در ادامه بیان کرد که پس از تشدید محاصره علیه یمن، هر گونه تصمیم سازمان‌های بین‌المللی در خصوص یمن دیگر بی‌تأثیر است و هیچ اثری بر یمن ندارد.

نگاه مثبت انصارالله به همگرایی کشورهای عربی و اسلامی

این عضو ارشد انصارالله همچنین به سفر اخیر «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه به ابوظبی پرداخت و در این خصوص گفت: «سیاست ما همسو با امت عربی و اسلامی است و هر گونه همگرایی میان کشورهای عربی و اسلامی را ما مثبت می‌دانیم».

وی در ادامه با اشاره به اینکه همگرایی کشورهای عربی باعث برآشفتن صنعاء نمی‌شود، اضافه کرد: «به منظور از سرگیری روابط با مقاومت فلسطین، دعوتی برای دولت سوریه فرستاده بودم». البخیتی در این خصوص گفت: «پیشتر درباره مثبت بودن ازسرگیری روابط عربستان و ایران گفته بودم چراکه کشورهای عربی و اسلامی باید موضعی یکپارچه داشته باشند و باید رویکرد ما برای مواجهه با اسرائیل یکسان شود».

کشتی‌ربایی و باج‌گیری ائتلاف سعودی

«عصام المتوکل» سخنگوی رسمی شرکت نفت یمن نیز شامگاه دوشنبه در گفت‌وگو با المیادین به توقیف کشتی نفتی «سی ادور» توسط ائتلاف سعودی پرداخت و در این خصوص با اشاره به اینکه کشتی‌های نفتی یمن توقیف شده‌اند و مردم این کشور تحت محاصره شدید قرار دارند، گفت: «نمی‌توان به نام شرکت نفت یمن نفت وارد کرد؛ بنابراین ما به بازرگانان پناه بردیم تا آن‌ها این مأموریت را انجام دهند. ما مجبوریم نفت را از امارات بخریم و هزینه‌ها را پیش پرداخت کنیم و آن را به یک سری بانک‌های خارجی واریز کنیم».

المتوکل ادامه داد: «کشتی‌های نفتی از مبدأ امارات به سمت جیبوتی حرکت می‌کنند و چند روز توقف می‌کنند و پس از آن به سمت دریای یمن حرکت کنند. پیش از ورود کشتی‌ها به آب‌های منطقه‌ای یمن، کشتی‌ها ربوده می‌شوند به سواحل جیزان برده می‌شوند».

سخنگوی رسمی شرکت نفت یمن تاکید کرد: «دولت [مستعفی] یمن ماهانه حدود ۱۶۵ میلیون دلار از درآمدهای نفتی را سرقت می‌کند. نیروهای ائتلاف با عبور هر محموله نفتی حدود ۸۰۰۰ دلار رشوه می‌گیرند. بندر الحدیده یک بندر [برای امور] بشردوستانه است و بازگشایی آن منجر به کاهش قیمت‌ها خواهد شد».

کد خبر 563320

منبع: ایمنا

کلیدواژه: جنبش انصارالله يمن انصارالله انصارالله یمن حملات انصارالله به عربستان رهبر انصارالله شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شورای سیاسی انصارالله عضو ارشد انصارالله آمریکا و انگلیس محمد البخیتی سعودی و امارات عربستان سعودی عربی و اسلامی کشورهای عربی ائتلاف سعودی تشدید حملات علیه یمن کشتی ها گفت وگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۳۳۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد

به گزارش جام جم آنلاین، این شبکه گزارش داد لیندسی گراهام، سناتور جمهوری خواه به عنوان یک کانال دیپلماتیک اصلی بین بن سلمان و دولت جو بایدن، رئیس جمهور کنونی ظاهر شده است؛ کانالی که تلاش‌هایی را که در دوره ترامپ برای دستیابی به توافق عادی سازی روابط بین عربستان و رژیم صهیونیستی آغاز شد، افزایش داد.

این شبکه آمریکایی افزود که در آخرین سفر گراهام به عربستان سعودی در اواخر ماه گذشته میلادی، او و بن سلمان با ترامپ تماس گرفتند. طبق این گزارش، این تماس تقریباً پنج دقیقه طول کشید.

دو فرد آگاه از این تماس به این شبکه گفتند: «مکالمه دوستانه و بیشتر شامل تبادل نظر و گفت‌وگوهای غیررسمی درباره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بود.»

یکی از این منابع گفت: «در مقطعی ترامپ آمار و ارقام نظرسنجی‌های خود را اعلام کرد»، در حالی که این ۲ منبع گزارش دادند که «توافق عادی‌سازی روابط حتی یک بار هم در آن تماس مطرح نشد».

این تماس خلاصه شد به اینکه چگونه ترامپ در خصوص دستیابی به توافقی که مقامات آمریکایی، اسرائیلی و سعودی آن را برای دستیابی به «ثبات پایدار در خاورمیانه» حیاتی می‌دانند، «در افق ظاهر می‌شود».

افراد مطلع از این موضوع به سی ان ان گفتند در حالی که رئیس جمهور سابق از مذاکرات مربوط به سازش آگاه است، اما «در این مذاکرات دخالتی ندارد».

این شبکه اشاره کرد نگرانی واقعی در میان برخی از شرکت کنندگان در مذاکرات جاری وجود دارد که «ترامپ ممکن است تلاش کند هر گونه توافقی مربوط به دولت بایدن را خنثی کند، نظیر آنچه در اوایل سال جاری انجام داد و از جمهوری خواهان در کنگره خواست تا از توافقنامه مهاجرتی بین ۲ حزب حمایت نکنند.

افراد نزدیک به ترامپ می‌گویند که رئیس‌جمهور سابق معتقد است که اگر بتواند به کاخ سفید بازگردد، می‌تواند در مورد توافق بهتری با سعودی‌ها مذاکره کند و همچنین به دنبال مشارکت یا کار فعالانه برای خنثی کردن هر نوع توافق عادی سازی روابط در دوران بایدن نیست».

۲ مقام آمریکایی گفتند که تماس ترامپ با محمد بن سلمان «در کاخ سفید به مذاقشان خوش نیامد» اگرچه آنها به صراحت گفتند که هیچ مدرکی دال بر تأثیر آن بر مذاکرات بین نمایندگان بایدن و همتایان سعودی آنها وجود ندارد».

گراهام مقامات بایدن را از آن تماس مطلع کرد و گفت که آنها «درک می‌کنند که چرا او می‌خواهد ترامپ را در جریان قرار دهد».

سناتور گراهام به سی‌ان‌ان گفت که «همه کار انجام می‌دهد تا اطمینان حاصل شود که توافق در زمان بایدن منعقد می‌شود، تا حدی به این دلیل که معتقد است بایدن شانس بیشتری برای بسیج حمایت دموکرات‌ها در کنگره خواهد داشت».

دیگر خبرها

  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • ببینید | لحظه انهدام پهپاد MQ9 آمریکا توسط انصارالله یمن
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی | ماموریت صهیونیست ها در سفر به عربستان چیست؟
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • چالش‌های میزبانی جام‌جهانی ۲۰۳۴ / دلار‌های نفتی عربستان قرار است چگونه هزینه شوند؟
  • جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان
  • چلسی پذیرای پیشنهاد سعودی‌ها برای رحیم استرلینگ