Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر نیرو که امروز برای پیگیری پیشرفت طرح‌های توسعه‌ای چهار نیروگاه برق در کرمان و یزد به این دو استان سفر کرده، اعلام کرد: ۲۱ واحد نیروگاهی تولید برق تا دوماه آینده وارد مدار می‌شوند.

خبرگزاری میزان - به نقل از پاون، علی‌اکبر محرابیان صبح امروز در جریان بازدید از نیروگاه‌های تولید برق در کرمان با بیان اینکه صنعت آب و برق تعطیلی ندارد، اظهار کرد: در حال حاضر ۷ واحد نیروگاهی جدید وارد مدار شده و با ۳۳۶ مگاوات ارتقای توان واحد‌های نیروگاهی تاکنون جمعا ۱۴۹۰ مگاوات افزایش ظرفیت تولید داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

​وی افزود: علاوه بر واحد‌های فوق تا دوره اوج بار سال جاری در دو ماه پیش رو، بیش از ۲۱ واحد نیروگاهی با بیش از ۲۷۰۰ مگاوات وارد مدار می‌شوند و بیش از ۷۷۷ مگاوات هم ارتقای توان واحد‌های نیروگاهی خواهیم داشت.

وزیر نیرو که برای آمادگی و ارزیابی مستمر صنعت آب و برق برای رفاه مردم در اوج مصرف تابستان پیش رو از هرمزگان وارد کرمان شده، گفت: برای تامین برق مورد نیاز در تابستان ۱۴۰۱ برنامه‌ها و تلاش‌های وزارت نیرو مضاعف شده است.

وزیر نیرو با ابراز اینکه امیدواریم مردم تابستان ۱۴۰۱ را با مشکلات کمتری نسبت به تابستان سال گذشته سپری کنند، افزود: واقعیت این است که فاصله بین تولید، مصرف و تقاضا در کشور ما عدد بالایی بوده و نزدیک ۱۵ هزار مگاوات فاصله وجود دارد.

به گفته وی، برنامه‌ریزی شده تا بخشی از این فاصله با کمک ظرفیت‌های جدیدی که در این حوزه به بهره‌برداری می‌رسد جبران شده و بخشی از آن را بتوان با مدیریت تقاضا جبران کنیم تا در تابستان مشکلات کمتری نسبت به سال گذشته داشته باشیم.

این گزارش می‌افزاید، طرح جدیدالاحداث نیروگاه زرند کرمان با دو پروژه توسعه‌ای، ساخت نیروگاه فولاد بوتیا، انجام تعمیرات نیروگاه سیکل ترکیبی شهید سلیمانی کرمان و بازسازی نیروگاه سیکل ترکیبی یزد تا قبل از تابستان سال جاری به اتمام رسیده و وارد مدار خواهند شد.

 

بیشتر بخوانید: اعطای تسهیلات بانکی به تولید با سامانه‌های نظارتی هوشمند

 

انتهای پیام/

برچسب ها: وزیر نیرو برق

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: وزیر نیرو برق واحد نیروگاهی وزیر نیرو وارد مدار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۳۳۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح پروژه سد و نیروگاه اومااویا در کشور سریلانکا + فیلم

پروژه اومااویا در ۲۳۰ کیلومتری شرق «کلمبو» پایتخت کشور سریلانکا به اجرا درآمده است. با افتتاح این پروژه ظرفیت آب مازاد رودخانه‌های استان «اووا» (Uva) برای توسعه کشاورزی منطقه کم‌آب مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و همزمان ظرفیت تولید ۱۲۰ مگاوات برق عملیاتی می‌شود.

 تولید ۲۹۰ گیگاوات ساعت انرژی در سال، تامین آب مورد نیاز پنج‌هزار هکتار از اراضی کشاورزی منطقه خشک جنوب شرقی سریلانکا و انتقال ۱۴۵ میلیون مترمکعب آب از منطقه پُرباران به مناطق خشک، از جمله اهداف این پروژه است که به همت متخصصان و مهندسان ایرانی در کشور سریلانکا اجرا شده و با حضور مقامات دو کشور ایران و سریلانکا به‌ صورت رسمی افتتاح شد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • توضیحات روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز در خصوص آتش سوزی ترانس برق
  • جوابیه روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز در خصوص آتش سوزی ترانس برق
  • مصرف کولر‌ها در ایران معادل مصرف برق یک کشور ۱۲۰ میلیون نفری است
  • معاون وزیر نیرو: امسال خاموشی نداریم
  • وزارت نیرو: امسال خاموشی نداریم
  • امسال خاموشی نداریم | ۲۰ هزار مگاوات ناترازی برق صحت ندارد
  • امسال خاموشی نداریم
  • افتتاح پروژه سد و نیروگاه اومااویا در کشور سریلانکا + فیلم
  • افزایش جذابیت صنعت نیروگاهی کشور برای بخش خصوصی
  • تولید برق در اوج گرمای تابستان