Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@13:41:12 GMT

شعار سال ۱۴۰۱ نگرش هدفمند در تولید اقتصاد محور است

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۳۳۴۹۰

شعار سال ۱۴۰۱ نگرش هدفمند در تولید اقتصاد محور است

گروه استان‌ها ـ نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس با بیان اینکه انتخاب شعارهای سال در چند وقت اخیر نشان از نگرش هدفمند رهبری در تولید اقتصاد محور است گفت: طرح جهش تولید دانش بنیان در مجلس تصویب شده است. - اخبار استانها -

مصطفی نخعی در گفتگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند با اشاره به شعار سال از سوی رهبری و نقش مجلس شورای اسلامی در تحقق آن اظهار داشت: انتخاب شعار سال از سوی مقام معظم رهبری و شعارهایی که در چند سال اخیر انتخاب کردند به اهمیت تولید، کمیت، رشد تولید و جهش اقتصادی در تولید پی می‌بریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شعارهای چند سال اخیر رهبری تا کنون نشان می‌دهد وجه تمایز شعار امسال کیفی بودن شعار است گفت: این شعارها نشان می‌دهد که تولید چه کیفیتی باید داشته باشد و تولید مطلوب باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد.

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دانش بنیان بودن، اشتغال آفرین بودن از ویژگی‌ های تولید مطلوب است گفت: ترکیب عوامل تولید در رشد تولید از مولفه‌های اقتصاد در کشور ما است و امری مهم است چرا که ما در کشورمان با مازاد نیروی کار و جوان تحصیل کرده روبرو هستیم.

نخعی با تاکید بر اینکه جهش در تولید باید همراه با جهش در نیروی کار باشد ادامه داد: پویایی، پایدار بودن تولید، افزایش توان رقابت حضورقدرتمند در بازارها همراه با ارزش افزوده بیشتر به نوعی که با تولید کیفی همراه و مبتنی بر دانش محور باشد دو ویژگی تولید است که تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی باید به آن توجه داشته باشند.

وی با بیان اینکه  مجلس یازدهم برای حمایت از تولید از ابتدای سال 1400 مسائل مهمی را در دستور کار خود قرار داد ادامه داد: در بودجه 1400 منابع خوبی شامل هزار میلیارد تومان تسهیلات در اختیار صندوق نوآوری و شکوفایی قرار داده شد تا در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان گام بردارند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در این راستا این اعتبار به برابر افزایش یافت و به سه هزار میلیارد تومان رسید و برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در بودجه 1401 تاکید شده است  .

نخعی با اشاره به تصویب طرح جهش تولید دانش بنیان در مجلس شورای اسلامی گفت: این طرح خوب و پیشرفته است و امید است پس از تصویب ابلاغ شود. علاوه بر این برای تولید دانش‌بنیان طرح تسهیلات و صدور مجوزها، کسب و کارها را داشتیم که ابلاغ شد. این طرح در رونق تولید میتواند شرایط خوبی اجرا کند و رئیس جمهور هم بارها و بارها در جلسات خود تاکید دارند و امید است این طرح ها در رونق تولید در کشور شرایط خوبی را ایجاد کند.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس: موانع بر سر راه تجارت با افغانستان تسهیل شود نماینده نهبندان و سربیشه: مخالف پرداخت مالیات بر ارزش افزوده در مناطق آزاد و ویژه هستیم اعتبار ساخت جاده شهداد نهبندان به استان کرمان ابلاغ شد

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی  بیان داشت: امید است با اصلاح تبصره 18 در سال 1401 تسهیلات خوبی برای تولید و اشتغالزایی باشد و ما هم در مجلس به لحاظ قانون‌گذاری که دارد با ریل گذاری خوب قدم‌های بزرگی برداریم.

انتهای پیام/254/ن/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نهبندان و سربیشه در مجلس مجلس شورای اسلامی نماینده مردم دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۳۳۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مالکیت فکری ستون اصلی «اقتصاد دانش بنیان»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، روح اله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور امروز در رویداد گرامیداشت روز جهانی مالکیت فکری با عنوان «دیدار پایدار» که در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد، گفت: مالکیت فکری در خلق ارزش و مزیت رقابتی نقش اساسی دارد.

وی گفت: اگر خواهان احداث بنای اقتصاد دانش‌بنیان در کشور هستیم، باید مالکیت فکری را به عنوان ستون اصلی این بنا در نظر بگیریم.

 وی در ادامه تصریح کرد: ارزش ذاتی اقتصاد دانش‌بنیان، در تبدیل علم و فناوری به دارایی‌های فکری نهفته است. این دارایی‌ها، که شامل اختراعات، طرح‌های صنعتی، علائم تجاری و ... می‌شوند، هویت و اعتبار یک شرکت دانش‌بنیان را شکل می‌دهند.

معاون علمی رئیس جمهور با بیان اینکه بیش از ۹۸ درصد ارزش بازار ۱۰۰ شرکت بزرگ دنیا ریشه در دارایی‌های نامشهود آنها دارد، خاطرنشان کرد: ما در ایران در حوزه مالکیت فکری با چالش‌های متعددی روبرو هستیم و باید با شتابی فزاینده برای رفع این موانع تلاش کنیم.

دهقانی از برگزاری دوره‌های آموزشی مشترک با سازمان جهانی مالکیت فکری (وایپو) در ایران خبر داد و ابراز امیدواری کرد که با کسب تجارب بین‌المللی در این زمینه، شاهد ارتقای جایگاه مالکیت فکری در کشور باشیم.

وی در پایان سخنان خود با تأکید بر اهمیت ارزش‌گذاری دارایی‌های نامشهود شرکت‌های دانش‌بنیان، گفت: امیدواریم با عزم راسخ معاونت علمی و فناوری در این زمینه، شاهد استقرار یک نظام کارآمد برای ارزیابی و اعتباردهی این دارایی‌ها باشیم.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تحقق مشارکت مردم در رشد تولید با توسعه اقتصاد دانش بنیان
  • جهش تولیدات صنعتی با کمک بخش نخبگانی از طریق تقویت حضور دانش‌بنیان‌ها در صنایع بزرگ
  • بوشهر سومین استان کشور در ارزیابی توسعه اقتصاد دانش‌بنیان است
  • کسب رتبه سوم استان بوشهر در توسعه اقتصاد دانش بنیان
  • معافیت‌های هدفمند مالیاتی منجر به افزایش مشارکت مردم در تولید کشور خواهد شد
  • رفع موانع تولید در مسیر تحقق شعار سال با نگاه مسأله محور
  • نقش دانشگاه امیرکبیر در تحقق شعارهای سال و اقتصاد دانش‌بنیان
  • حمله شدیدالحن سایت اصولگرا به ذوالنوری | به چه حقی "شورایعالی سران قوا" که دستور رهبری است را خلاف می‌دانی!
  • مالکیت فکری ستون اصلی «اقتصاد دانش بنیان»
  • نیازمند تحول در نگرش عمومی جامعه در حوزه وقف هستیم