Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس جمعیت هلال‌احمر گفت: بیشترین مراجعه به کمپ‌های درمانی ما درباره مشکلات گوارشی ناشی از مصرف غذاهای غیربهداشتی بوده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، پیرحسین کولیوند بعدازظهر امروز در حاشیه بازدید از مراکز امدادرسانی جمعیت هلال‌احمر استان قزوین که در محل عوارضی آزادراه قزوین-زنجان انجام شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در نوروز سال جدید 55 هزار نفر از نیروهای ما شامل 33 هزار داوطلب کمپ‌های سلامت و 20 هزار امدادگر حرفه‌ای برای مدیریت بیماری کرونا و نجات حادثه‌دیدگان پای کار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در جواب سؤال یکی از خبرنگاران درباره بیشترین عارضه ایجادشده برای مردم در سفرهای نوروزی گفت: بیشترین مراجعه به کمپ‌های درمانی ما درباره مشکلات گوارشی ناشی از مصرف غذاهای غیربهداشتی بوده است. به همین خاطر از هموطنان می‌خواهیم در مسافرت‌های نوروزی حتی‌الامکان در رستوران‌هایی غذا بخورند که از کیفیت غذای آن اطمینان دارند.

کولیوند همچنین از تمرکز اقدامات پیشگیرانه نهاد متبوع خود در محدوده 30 کیلومتری شهرها خبر داد و افزود: با توجه به اینکه 60 درصد تصادفات جاده‌ای ما در این محدوده رخ می‌دهند، به همین خاطر برای رفع خستگی رانندگان و جلوگیری از تصادفات جاده‌ای ایستگاه‌های استراحت برای رانندگان ایجاد کردیم تا آمار سوانح جاده‌ای را به حداقل ممکن برسانیم.

لزوم نوسازی ناوگان فرسوده امداد و نجات

ریاست جمعیت هلال‌احمر در بخش دیگری از سخنان خود درباره امکانات و تجهیزات این سازمان برای مقابله با بحران‌ها و حوادث مختلف گفت: بخش قابل توجهی از خودروهای امداد و نجات جاده‌ای این جمعیت فرسوده شده و باید مورد بازسازی و نوسازی قرار گیرند. در ضمن باید ناوگان امداد هوایی خود را توسعه دهیم و انبارهای کمک‌های اضطراری را متناسب با جمعیت کشور افزایش دهیم.

کولیوند اضافه کرد: در حال 24 پایگاه امداد و نجات هوایی در کلیه استان‌ها داریم که باید حداقل 7 پایگاه دیگر را ایجاد کرده و همچنین بالگردها و میدکاپترهای مورد نیاز جمعیت را افزایش دهیم که البته با توجه به رویکرد درست دولت نسبت به این حوزه شاهد تحولات خوبی در سال 1401 خواهیم بود.

جمعیت هلال‌احمر پس از 12 سال در شهرقدس افتتاح شدهلال‌احمر استان لرستان برای مقابله با سیل احتمالی آماده‌باش استآماده‌باش دستگاه‌های امدادی برای مقابله با بحران سیلاب/ سپاه، هلال‌احمر شهرداری و گروه‌های جهادی پای کار خدمت‌رسانی+ فیلم

وی همچنین به مسائل اقتصادی و معیشتی کارکنان جمعیت هلال‌احمر اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه اعضای امدادگر و نجاتگر جهادگرانه عمل می‌کنند، متأسفانه حقوق و دستمزد کافی و مطابق با سختی کار ندارند که در سال جدید تلاش می‌کنیم ضمن تعامل با سازمان برنامه و بودجه این کمبود را تا حد امکان برطرف کنیم.

انتهای پیام/ش

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استانداری قزوین امدادرسانی ویروس کرونا استانداری قزوین امدادرسانی ویروس کرونا جمعیت هلال احمر جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۳۳۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مانور تیم سحر هلال احمر در قزوین

ناصر صبوری غیاثوند سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: تیم سفیران حمایت‌های روانی (سحر) با حضور در دبستان ابتدایی دخترانه آزادگان شهرستان قزوین و برپایی فضای دوستدار کودک به دانش آموزان مقطع ابتدایی در قالب، آموزش‌های امدادی، مسابقه، قصه گویی، کاردستی، بازی و سرگرمی و دیگر برنامه‌های فرهنگی و حمایتی ارائه خدمات کردند.

وی افزود: این مانور تمرینی در راستای توانمندسازی اعضای جوانان، افزایش تاب آوری جامعه، پیشگیری و کاهش عوارض روانی اجتماعی ناشی از حوادث و توانمندسازی و کمک به آسیب دیدگان برای بازگشت به زندگی عادی توسط تیم سحر (سفیران حمایت‌های روانی) جمعیت هلال احمر صورت گرفت.

صبوری غیاثوند ادامه داد: افراد مشارکت کننده در این مانور، فراگیران شرکت کننده در دومین دوره آموزشی کوتاه مدت با عنوان «فضای دوستدار کودک پس از بحران»، تدوین شده توسط مرکز آموزش علمی‌کاربردی هلال احمر استان بودند که این مانور در واقع کار عملی پایانی این افراد، بود.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: امیدوارم با همکاری معاونت جوانان هلال احمر استان و همچنین مرکز آموزش علمی‌کاربردی هلال احمر، میزان آمادگی اعضای تیم سحر را در کاهش و کنترل استرس و آسیب‌های روانی بعد از حوادث و بحران‌ها و برخی تهدید‌های بعد از وقوع حوادث با اجرای دوره‌های آموزشی و بازآموزی و همچنین مانور‌های عملیاتی، افزایش دهیم.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • آماده باش نیروهای هلال احمر بوشهر
  • برگزاری مانور تیم سحر هلال احمر در قزوین
  • آماده باش نیروهای هلال احمر بوشهر در پی اعلام هشدار سیل
  • یک کشته در حادثه برخورد چند دستگاه خودرو در استان قزوین 
  • گام سوم طرح یاس در اردبیل اجرا می‌شود
  • ۱۱۰ دندانپزشک آماده ارائه خدمات به نیازمندان زنجانی
  • امداد رسانی هلال احمر به نوجوان قطع عضو شده
  • امداد رسانی به نوجوان قطع عضو شده
  • رفع مشکلات مدیریت بحران کرمانشاه در گرو ۴ همت اعتبار
  • بهره مندی بیش از ۴۸۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی از خدمات امدادی هلال احمر