Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-02@03:25:28 GMT

حکم گناهکار بودن ناوالنی صادر شد

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۳۳۹۹۷

حکم گناهکار بودن ناوالنی صادر شد

آفتاب‌‌نیوز :

دادستان‌های روس به دنبال حبس ۱۳ ساله و جریمه ۱.۲ میلیون روبلی (۱۰ هزار و ۶۰۰ دلاری) برای الکسی ناوالنی، شخصیت برجسته اپوزیسیون روسیه و مخالف سرسخت کرملین به اتهام فساد و اهانت به دادگاه بوده‌اند.

قاضی "مارگاریتا کوتوا" افزود: دادگاه، ناوالنی را گناهکار شناخته است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، پرونده فساد علیه ناوالنی مربوط به یک سال قبل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس تحقیقات صورت گرفته، ناوالنی ۳۵۰ میلیون روبل (۳.۱ میلیون دلار) اهدایی به بنیاد ضد فساد خود را به سرقت برده و برای مصارف شخصی هزینه کرده است.

اتهام دیگر او توهین به قاضی "ورا آکیموا" است که او را بابت بی حرمتی به "ایگنات آرتمنکو"، کهنه سرباز جنگ دوم جهانی به پرداخت جریمه نقدی ۸۵۰ هزار روبلی (۷۵۰۰ دلاری) محکوم کرد.

این دو اتهام جدید به صورت جداگانه مورد بررسی قرار گرفت، اما پیش از ارائه به دادگاه به یک پرونده تبدیل شد.

ناوالنی سال گذشته میلادی زمانی که پس از درمان در آلمان بعد از یک حمله با ماده اعصاب و در جریان سفر به سیبری در سال ۲۰۲۰ به روسیه بازگشت، زندانی شد. ناوالنی پوتین را مسئول این حمله می‌داند.

وی در حال گذراندن دو سال و نیم حبس در زندانی در شرق مسکو به اتهام نقض آزادی مشروط مربوط به اتهاماتی است که می‌گوید با هدف سیاسی علیه‌اش مطرح شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: الکسی ناوالنی دادگاه روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۳۳۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه ارتش یمن درباره حمله موفق به چهار کشتی آمریکایی وصهیونیستی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن بامداد سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «ضد ناوهای جنگی دشمن در دریای سرخ از جمله دو ناوشکن آمریکایی، با تعدادی پهپاد عملیات نظامی انجام دادیم».

سریع با بیان اینکه این عملیات با موفقیت به اهداف خود رسید، توضیح داد: «نیروی دریایی، موشکی و نیروی هوایی ما عملیات مشترکی را علیه ناو سیکلادیس (CYCLADES) در دریای سرخ انجام دادند و ضربه دقیق بود».

وی ادامه داد: «هدف قرار دادن کشتی سیکلادیس پس از آن صورت گرفت که در ۲۱ آوریل عازم بندر ام‌الرشراش (ایلات اشغالی) با استفاده از روشی فریبنده و استتار با ادعای عازم بندری دیگر شد».

همچنین، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن افزود: «ما با تعدادی پهپاد کشتی اسرائیلی اِم‌اس‌سی اوریون (MSC ORION) را در اقیانوس هند هدف قرار دادیم».

این بیانیه افزود: هدف قرار دادن این کشتی پس از نقض تصمیم ممنوعیت عبور کشتی‌ها به سمت بنادر فلسطین اشغالی صورت گرفت.

ارتش یمن همچنین در این بیانیه بار دیگر بر تداوم این عملیات تا رفع کامل محاصره و توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین در غزه تاکید کرد.

کد خبر 6092623

دیگر خبرها

  • صدور پروانه‌های ساختمانی از طریق درگاه ملی مجوز‌ها در صورت عدم رعایت مدت سه ماه
  • حمله خرس به مرد ۶۰ ساله در مناطق عشایری دزفول
  • هشدار جهانی نسبت به وخامت اوضاع غزه
  • شکایت از جرایم اداری به کمک وکیل کیفری
  • نتانیاهو: دادگاه لاهه به جنگ ما آمده است | سایه اتهام ارتکاب جنایات جنگی بر سر رهبران صهیونیست
  • تخصص بدون تعهد و تعهد بدون تخصص زمینه‌های فساد را ایجاد می‌کند
  • دادگاه لاهه در حال بررسی جنایات اشغالگران در بیمارستان‌های غزه است
  • تلاش لابی‌های صهیونیستی درباره حکم دادگاه لاهه
  • بیانیه ارتش یمن درباره حمله موفق به چهار کشتی
  • بیانیه ارتش یمن درباره حمله موفق به چهار کشتی آمریکایی وصهیونیستی