Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@12:26:19 GMT

۴۱۲ هزار نفر در ۶ روز گذشته با قطار به سفر رفتند

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۳۴۱۷۶

۴۱۲ هزار نفر در ۶ روز گذشته با قطار به سفر رفتند

به گزارش خبرگزاری به نقل از کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، مهر سید میعاد صالحی اظهار داشت: از ۲۴ تا ۲۹ اسفند ۱۴۰۰، یکهزار و ۱۵۷ قطار اعزام شده که این عدد در سال گذشته یکهزار و ۱۶۴ بوده است.

وی گفت: در این بازه زمانی ۴۱۲ هزار نفر مسافر قطار بودند، اما در دوره مشابه سال گذشته تعداد مسافران ۲۶۰ هزار بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صالحی با اشاره به افزایش قطار در بعضی مسیرها نسبت به سال گذشته افزود: روزانه در مسیر تهران - مشهد دو اعزام، در مسیر اصفهان - مشهد یک اعزام، در مسیر تبریز - مشهد دو اعزام، رشت - مشهد یک اعزام، اراک - مشهد هر دو روز یک اعزام و ارومیه - مشهد هفته‌ای یک اعزام افزایش قطار داشته‌ایم.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، تهران - مشهد که روزانه دو اعزام نسبت به سال گذشته افزایش داشته را به عنوان پرترددترین مسیر عنوان کرد.

وی گفت: در مسیر تهران - مشهد روزانه ۱۵ هزار و ۲۰۰ صندلی ایجاد شده و روزانه ۳۰ اعزام در این مسیر صورت می‌گیرد. همچنین روزانه مبدا و یا مقصد ۵۴ هزار و ۲۰۰ نفر از مسافران ایستگاه مشهد است.

صالحی قطارهای جدید چهار ستاره (طلاییه یک رام، ارگ دو رام) و (پنج ستاره فدک، یک رام) و نیز قطارهای چهار ستاره نوین بازسازی شده به تعداد دو رام را از جمله اقدامات انجام شده برای نوروز ۱۴۰۱ برشمرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: با هدف افزایش بهره‌وری، با وجود افزایش ظرفیت قطارها تعداد اعزام رشد چندانی نسبت به سال گذشته نداشته است و تعداد واگن هر قطار افزایش داشته اما تعداد قطار افزایش نداشته است.

وی با اشاره به افزایش نیافتن قیمت بلیت قطارها طی ۱۹ ماه گذشته گفت: فروش بلیت به صورت چارتر و گروهی ممنوع و حداکثر سه برابر قیمت بلیت چهار ستاره به عنوان سقف برای قیمت بلیت قطارهای پنج ستاره تعیین شده است.

صالحی همچنین به اقدامات فرهنگی، از جمله راه‌انداری جشن و توزیع بسته فرهنگی، تشدید رعایت پروتکل‌های بهداشتی، راه‌اندازی سامانه «ایران من» و صدور بلیت بر اساس واکسیناسیون کرونا اشاره کرد.

کد خبر 5452007

منبع: مهر

کلیدواژه: قطار مسافری سید میعاد صالحی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی سفرهای نوروزی راه آهن حمل و نقل ریلی قیمت نفت مرکز مدیریت راه های کشور وزارت امور اقتصادی و دارایی وضعیت راهها سفرهای نوروزی جاده چالوس جواد اوجی تحريم اقتصادي روسيه نهضت ملی مسکن گمرک ایران بانک مرکزی ایران جنگ اوکراین روسیه سال گذشته یک اعزام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۳۴۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید استاندار خراسان رضوی از پروژه ملی قطار «مشهد-گلبهار-چناران»/عملیات احداث سرعت می‌گیرد

به گزارش قدس خراسان به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت به همراه جواد خدائی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و جمعی از مسوولان از پروژه ملی قطار «مشهد-گلبهار-چناران» بازدید به عمل آورد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی در حاشیه این بازدید اظهار کرد: در برنامه امروز استاندار خراسان رضوی، تقاطع به تقاطع و نقاط حساس مسیر قطار «مشهد-گلبهار-چناران» بازدید شد.
 
داعی افزود: با برنامه‌ریزی مدون و تامین اعتبار باید تلاش کنیم مسیر تونل را هم موازی با خط یک به جلو ببریم و مترو را تحویل بهره‌برداران اصلی یعنی مردم بدهیم.

گفتنی است؛ پروژه قطار حومه‌ای «مشهد-گلبهار-چناران» در سال ۸۴ به تصویب شورای هماهنگی ترافیک کشور رسید و در سال ۹۱ عملیات اجرایی آن آغاز شده است. بر این اساس حد فاصل ۴۰ کیلومتری مشهد تا گلبهار از این طریق سهل‌الوصول‌تر شده و در ادامه چناران نیز به این پروژه افزوده شده تا شبکه ریلی مشهد و استان به‌ نحوی به خط‌آهن مشهد - گرگان متصل شود.

دیگر خبرها

  • بازدید استاندار خراسان رضوی از پروژه ملی قطار «مشهد-گلبهار-چناران»/عملیات احداث سرعت می‌گیرد
  • ۳ رام قطار فوق العاده به مسیر ریلی مشهد- تهران اضافه شد
  • سه رام قطار فوق العاده به مسیر ریلی مشهد- تهران افزوده شد
  • فروش بلیت قطارهای فوق العاده مشهد از امروز
  • پیش‌بینی روزانه ۳ رام قطار فوق‌العاده در مسیر مشهد
  • فروش بلیت قطار‌های فوق‌العاده مشهد از فردا ساعت ۹ صبح
  • توقف اعزام قطار‌های تندروی خط ۵ مترو تهران در عصر امروز
  • احتمال اعزام نیرو‌های انگلیسی به غزه
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • افزایش مسمومیت با قارچ‌ های سمی؛ ۱۴ نفر بستری شدند