Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-01@00:41:38 GMT

شهر ۹ میلیون نفری در چین قرنطینه می‌شود

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۳۴۴۵۵

شهر ۹ میلیون نفری در چین قرنطینه می‌شود

به گزارش جام جم آنلاین، همزمان با افزایش شدید و بی سابقه همه گیری کووید ۱۹ در چین از سال ۲۰۲۰ که راهبرد کووید صفر این کشور را تحت الشعاع قرار می‌دهد، مقامات این کشور روز سه شنبه دستور قرنطینه شهری با ۹ میلیون نفر جمعیت را صادر کردند.

به این ترتیب شهر صنعتی شنیانگ در شمال شرقی چین که کارخانه‌های بسیار از جمله کارخانه خودروسازی ب ام و آلمان را در خود جای داده است قرنطینه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این شهر مرکز استان لیائونینگ و هم مرز با استان جیلین است که کانون موج جدید همه گیری ناشی از سویه اومیکرون است.

وزارت بهداشت چین روز سه شنبه از ۴ هزار و ۷۷۰ مورد جدید ابتلا به کرونا در سطح ملی خبر داد. این آمار در مقایسه با سایر کشور‌های جهان بسیار پایین است، اما برای چین و راهبرد کووید صفر این کشور رقم بالایی محسوب می‌شود.

به لطف قرنطینه‌ها به ویژه قرنطینه افرادی که وارد کشور می‌شوند و همچنین ردیابی‌ها، چین از دو سال پیش همه گیری را مهار کرده است و مردم این کشور زندگی تقریبا عادی دارند. اما این راهبرد که جان‌های بسیاری را حفظ کرد و موجب شد چین به طور رسمی از آغاز همه گیری تنها ۴ هزار و ۶۳۸ مورد مرگ ناشی از ابتلا به کرونا ثبت کند به شدت بر اقتصاد این غول آسیایی تاثیر گذاشته است.

شی جینپینگ، رئیس جمهور چین هفته گذشته به حداقل رساندن تاثیر همه گیری بر اقتصاد را خواستار شد و در عین حال هرگونه کاهش قابل ملاحظه راهبرد کووید صفر را رد کرد.

در شانگ‌های که موارد جدید ابتلا به کووید ۱۹ به صد‌ها نفر در روز رسیده است، مقامات به جای قرنطینه کامل یک شهر قرنطینه هدفمند ساختمان‌ها را در پیش گرفته اند.

در جیلین که به شدت تحت تاثیر شیوع همه گیری است مقامات روز دوشنبه از رسیدن ده هزار دوز داروی ضد کووید شرکت فایزر خبر دادند. به نظر می‌رسد این نخستین باری است که داروی پکسلووید (Paxlovid) در چین استفاده می‌شود.

از هفته گذشته این استان با محدودیت‌های تردد رو به روست. ساکنان این استان نمی‌توانند مناطق سکونت خود را ترک کنند و در بسیاری از شهر‌ها قرنطینه از داخل خانه هایشان اعمال شده است.

وزارت بهداشت چین روز جمعه اعلام کرد حدود ۵۱ درصد افراد بالای ۸۰ سال در چین هر دو دوز واکسن خود را دریافت کرده اند. این مسئله عامل نگرانی است، زیرا در منطقه هنگ کنگ شیوع همه گیری موجب اشباع بیمارستان‌ها و مرگ و میر بالای سالمندان شده است.   منبع: باشگاه خبرنگاران 

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: کرونا چین قرنطینه همه گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۳۴۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز بارش‌ها در کشور از روز سه شنبه

دریافت 15 MB کد خبر 6090549

دیگر خبرها

  • روایت ۲۰۰۰ نفری که بعد از چند دهه صاحب «آب» شدند
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • ۲ هزار قطعه ماهی زینتی از مرز مهران به عراق صادر شد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • افزایش ۳۰۰ نفری سهمیه بیمه کارگران ساختمانی در کردستان
  • اختصاص سهمیه ۳۰۰ نفری بیمه برای کارگران ساختمانی کردستان
  • بانک مرکزی: گشایش‌هایی در پیش است
  • بازگشت تیم ملی فوتسال به کشور (عکس)
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • آغاز بارش‌ها در کشور از روز سه شنبه