Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-06@23:30:23 GMT

وزش باد شدید در تهران تا پایان هفته

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۳۴۵۱۵

معاون اداره کل هواشناسی استان تهران از وزش باد شدید به طور متناوب و در بعضی ساعات (به ویژه ساعات بعدازظهر، عصر و شب) تا پایان هفته خبر داد و گفت: تا پنجشنبه کاهش نسبی دما را شاهد خواهیم بود؛ اما از پنجشنبه تا شنبه روند افزایشی نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

مازیار غلامی در گفتگو با ایسنا، با اشاره به هشدار سطح زرد که روز گذشته (دوشنبه) صادر شده است، گفت: تجزیه و تحلیل نقشه‌های هواشناسی بیانگر این است که طی پنج روز آینده آسمان استان غالبا کمی تا نیمه ابری و بعضی از ساعات وزش باد شدید خواهد بود و معمولا برای ساعات عصر و شب این افزایش سرعت باد وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: همچنین بارش رگبار باران و گاهی رعد و برق پیش‌بینی می‌شود که می‌تواند با وزش باد شدید همراه باشد. همچنین احتمال تگرگ (به ویژه در ساعات بعدازظهر، عصر و شب) در نواحی مستعد به ویژه ارتفاعات و دامنه‌های شمالی استان پیش‌بینی می‌شود.

معاون اداره کل هواشناسی استان تهران با اشاره به اینکه وزش باد شدید در بخش‌های جنوبی استان می‌تواند سبب خیزش و گرد و خاک شود، گفت: تا پنجشنبه کاهش نسبی دما را شاهد خواهیم بود؛ اما از پنجشنبه تا شنبه روند افزایشی نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

غلامی با بیان اینکه تا پایان هفته به تناوب افزایش سرعت وزش باد و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود، در این راستا توصیه کرد: افراد نسبت به محکم کردن سازه‌های موقت اقدام کنند.

وی همچنین به احتیاط در تردد جاده‌ای به ویژه محور‌های کوهستانی، عدم توقف و استقرار در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها نیز تاکید کرد و گفت: بارش‌های بهاری اغلب رگباری و در بازه کوتاه مدت اتفاق می‌افتند، اما شدید هستند، به همین دلیل می‌تواند منجر به آبگرفتگی و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها شوند.

معاون اداره کل هواشناسی استان تهران گفت: همچنین اگر مسافران در مسیر‌های کوهستانی تردد دارند حتما زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند، زیرا سیستم جوی که روی استان‌های شمالی از جمله گیلان و مازندران حاکم است سیستم بسیار سرد و بارشی است. همچنین در نواحی محور‌های کوهستانی منتهی به شمال بارش برف پیش‌بینی می‌شود؛ لذا مردم حتما زنجیر چرخ، لباس و تجهیزات زمستانی، سوخت کافی و... به همراه داشته باشند.

وی همچنین درباره وزش باد امروز سه شنبه بیان کرد: حداکثر سرعت باد امروز حدود ۷۰ کیلومتر بر ساعت در ایستگاه فرودگاه مهرآباد بوده است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: پیش بینی می شود وزش باد شدید نسبی دما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۳۴۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسمان چهارمحال و بختیاری صاف تا کمی ابری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، کارشناس هواشناسی استان گفت: براساس بررسی نقشه‌های پیش یابی هواشناسی
برای روز یکشنبه در سطح استان آسمانی صاف تا کمی ابری گاهی همراه با وزش باد پیش بینی می‌شود.
آقای قطره افزود: با افزایش ناپایداری‌ها برای روز دوشنبه و سه شنبه برای اکثر مناطق استان (به خصوص غرب و جنوب استان) رگبار باران همراه با رعد و برق و احتمال تگرگ پیش بینی می‌شود.
وی ادامه داد: برای سه شنبه وزش باد به نسبت شدید تا شدید در سطح استان دور از انتظار نیست.

دیگر خبرها

  • پیش بینی رگبار پراکنده باران در یزد
  • پیش بینی وزش باد نسبت شدید در استان یزد
  • پیش بینی وزش باد نسبتا شدید در استان زنجان
  • آسمان چهارمحال و بختیاری صاف تا کمی ابری
  • پیش بینی وزش باد به‌نسبت شدید تا شدید با احتمال گردوخاک در استان یزد
  • رگبار شدید و رعد و برق در ۵ استان از فردا | تداوم بارش‌ها تا آخر هفته در این مناطق | وزش و باد و گرد وخاک در بخش‌هایی از کشور
  • پیش بینی وزش باد شدید در استان سمنان
  • پیش بینی وزش باد شدید در سمنان
  • هشدار هواشناسی برای وزش باد شدید و احتمال رگبار و رعدوبرق در تهران
  • هشدار وزش باد شدید در تهران