Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، با تشدید فعالیت سامانه بارشی از امروز سه شنبه ضمن کاهش، دما شاهد بارش باران و بازگشت سرما و برف در برخی نقاط کشور هستیم ، این بارش ها در نخستین روزهای بهار۱۴۰۱ جاده ها و راه های ارتباطی برخی از شهرها را بسته و شهرها را سفیدپوش کرده است. 

کارشناسان راهداری و حمل و نقل جاده ای و پلیس راهور در این روزها هموطنان را به پرهیز از سفرهای غیرضروری توصیه کرده اند و تاکید دارند در صورت لزوم برای سفر ،پیش از حرکت علاوه بر بررسی وضعیت فنی خودرو  ، آگاهی از وضعیت راه ها، از سالم بودن سیستم گرمایشی اطمینان حاصل کنند و تجهیزات مناسب و ایمن زمستانی همچون زنجیر چرخ و لباس گرم همراه داشته باشند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 این بارش‌ها سبب تغییر دما، لغزندگی جاده‌ها و کاهش دید و بسته شدن جاده‌های مواصلاتی در برخی استان ها بویژه مناطق شمالی کشور شده است که لازم است رانندگان با رعایت فاصله طولی مناسب و سرعت مطمئنه تردد کنند. 
بر اساس اخبار منتشر شده از سوی مراکز و دفاتر ایرنا، برخی شهرهای کشور بویژه در ارتفاعات چهره‌ای کاملا برفی و زمستانی به خود گرفته است.

اردبیل / مرکز مدیریت راه‌های استان اردبیل از تداوم بارش برف و کولاک در جاده‌های کوهستانی استان اردبیل خبر داد.

 گزارش‌های واصله از راهداری حاکی از این است که اکنون  تمامی راه‌های مواصلاتی استان اردبیل باز است و تردد در آنها جریان دارد.  

بر اساس این گزارش پدیده غالب جوی در اغلب مناطق استان آسمان ابری همراه با بارش برف در  جاده‌های اردبیل-آستارا، اردبیل-سرچم، اردبیل-سرعین، مشگین شهر-گرمی، اردبیل-گرمی،  گرمی- بیله سوار و خلخال-اسالم اعلام شده است.  

همچنین جاده‌های اردبیل-سرچم، اردبیل-استارا، انتهای راه نیر-سراب، و محور گرمی-بیله‌سوار شاهد کولاک مقطعی است.

 بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده تداوم حضور زبانه‌های پرفشار خزری، جریانات شمالی و شرایط جوی ناپایدار تا روز پنجشنبه چهارم فروردین ماه ۱۴۰۱ در غالب مناطق استان اردبیل استان است.

بارش برف در مناطق وسیعی از استان اردبیل که از سه روز پیش آغاز شده، همچنان به شکل خفیف در برخی مناطق به خصوص در نواحی کوهستانی استان ادامه دارد و هم اکنون مناطق وسیعی از استان پوشیده از برف ضخیم چند روز اخیر است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل هم با اشاره به بارش شدید برف و کولاک در استان اظهار کرد: با توجه به تداخل بارش‌ها با سفرهای نوروزی از همان ساعات آغازین تمامی اعضای ستاد مدیریت بحران استان اردبیل بسیج شدند و در آماده‌باش کامل قرار گرفتند.

 مهدی خدمتی گفت : حدود هشت هزار نفر از مسافران و شهروندان در پی بارش‌های اخیر نوروزی در این استان از کمک‌های امدادی نهادهای مختلف از جمله جمعیت هلال احمر برخوردار شدند.

در گلستان نیز با تشدید سامانه بارشی از عصر امروز ضمن کاهش دما شاهد بارش باران در بیشتر نقاط استان و ریزش برف در ارتفاعات خواهیم بود.

در ایلام نیز  وزش باد شدید تا پایان هفته جاری آسمان استان را در بر می‌گیرد.

همچنین بارش پراکنده باران همراه با رگبار و رعد و برق تا چهارشنبه در استان ایلام وجود دارد و از روز جمعه کاهش دما برای مناطق سردسیری پیش‌بینی می‌شود که دما به صفر و زیر صفر برسد.

به علت وزش باد شدید احتمال شکل گیری توده گرد و غبار در منطقه و نفوذ آن به استان تا روز پنجشنبه وجود دارد.

 تا پایان هفته استان زنجان نیز شاهد بارش برف و باران خواهد بود  و بارش ها در برخی مناطق به صورت باران همراه با رعد و برق و در ارتفاعات و مناطق سردسیر نیز به صورت برف پیش بینی شده است.
به گفته کارشناس اداره کل هواشناسی استان زنجان، از فردا از شدت بارش های برف و باران در استان کاسته می شود و سامانه بارشی دیگری از روز پنجشنبه فعال شده و بارش ها همراه با وزش باد شدید خواهد بود.

در قزوین و بر اساس یش بینی های صورت گرفته، از شب گذشته استان شاهد بارش های پراکنده همراه با رعد و برق و وزش باد بوده طوری  میزان بارش ها در آوج ۵.۶ و معلم کلایه در بخش رودبار الموت شرقی ۴.۹ میلی متر بوده است.

تا صبح فردا /چهارشنبه/ نیز بارش های پراکنده همراه با رعد و برق و وزش بادهای لحظه ای و  در مناطق کوهستانی و سردسیر به صورت برف خواهد بود ، احتمال بارش تگرگ نیز در برخی نقاط استان وجود دارد.

در کرمان و به گفته  حمیده حبیبی رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی کرمان ،امروز (سه شنبه) در مناطق شمال غرب، مرکز و جنوبشرق این استان وزش باد نسبتا شدید و خیزش گرد و خاک رخ خواهد داد که کاهش کیفیت هوا را در این مناطق به همراه خواهد داشت.

 روز چهارشنبه پدیده غالب جوی در استان کرمان افزایش ابر گاهی همراه با وزش باد پیش بینی می شود و از اواخر روز پنجشنبه بر سرعت وزش باد در استان کرمان افزوده خواهد شد.

 طی روزهای جمعه تا یکشنبه هفته آینده  نیز وزش باد نسبتا شدید تا شدید و خیزش گرد و خاک بخصوص در مناطق شمال، غرب و مرکز استان پیش بینی می شود.

کاهش کیفیت هوا، کاهش میزان دید افقی، وقوع طوفان شن و احتمال اختلال تردد در محورهای مواصلاتی استان کرمان به استان های یزد، خراسان جنوبی و فارس هم دور از انتظار نیست.

هواشناسی مازندران از تداوم شرایط ناپایدار جوی استان تا پایان هفته در این استان خبر داد.

همچنین بر اساس تجریه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی ، هوای استان از امروز تا چهارشنبه این هفته با کاهش کم دما ، بارش برف و باران، وزش باد و مه‌آلود همراه است.

براساس این گزارش از بعدازظهر فردا به تدریج بر میزان ناپایداری های هوا اضافه می شود و میزان بارش ها افزایش می یابد .

هواشناسی مازندران اعلام کرد از سه شنبه شب تا صبح چهارشنبه این هفته بارندگی در ارتفاعات به صورت بارش برف و مه آلودگی همراه خواهد بود و در مناطق جلگه ای و ساحلی نیز با آبگرفتگی موقت همراه خواهد بود و از بعدازظهر چهارشنبه از شدت این ناپایداری ها کاسته می شود .

طبق اعلام هواشناسی مازندران در روز پنجشنبه هفته جاری بارش های پراکنده برف و وزش باد شدید در ارتفاعات غرب استان شرایط جوی این مناطق است و از اواخر روز پنجشنبه ابرناکی و بارش پراکنده شرایط جوی استان در مناطق ساحلی و جلگه ای خواهد بود .

اداره کل هواشناسی استان تهران هم اعلام کرد: از امروز سه شنبه دوم فروردین تا پنجشنبه آسمان تهران ابری، بارانی همراه با وزش باد پیش بینی می‌شود.

براساس بررسی داده ها و نقشه های پیش یابی هواشناسی، با تاثیر زبانه یک سامانه بارشی از شمال و غرب استان، آسمانی ابری تا نیمه ابری و در بعضی ساعات همراه با بارش باران و رعد و برق و در بعضی مناطق وزش باد شدید مورد انتظار است.

همچنین در بخش های جنوبی وزش باد به همراه خیزش موقت گرد و خاک  پیش بینی می شود.

تلاش راهداری برای بازگشایی راه های ارتباطی 

البرز/ بر اساس اعلام رییس پلیس راه البرز ،بارش سنگین برف آزاد راه تهران - شمال و جاده کرج - چالوس را بست.

سرهنگ رضا گودرزی گفت :  این بارش در ارتفاعات البرز به ویژه آزاد راه تهران - شمال و جاده کرج - چالوس از شدت بالایی برخوردار است.

وی افزود: تیم های پلیس راه البرز در حال هدایت ترافیک به سمت مکان های مناسب و تیم های راهداری در حال بازگشایی این مسیر ها هستند .

سرهنگ گودرزی تاکید کرد که مسیرهای مذکور تا اطلاع بعدی بسته خواهند بود و گردشگران از مسیرهای جایگزین استفاده کنند.

به دنبال بارش برف سنگین و بسته شدن جاده  کرج - چالوس و شهرستان طالقان، تیم های راهداری البرز با سرعت در حال بازگشایی جاده های کوهستانی هستند.

اکنون راهداران البرزی با تمام تجهیزات سنگین و نیمه سنگین در حال برف روبی و نمک پاشی مسیرهای کوهستانی و گردشگری استان است.

هواشناسی البرز  امروز در خصوص فعالیت ۲ سامانه بارشی ضعیف و تندری تا پایان هفته جاری در استان هشدار داد.

راه های ارتباطی مسدود شده از برف خلخال با تلاش راهداران این شهرستان بازگشایی شد.

به گفته رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خلخال ، بارش برف که از ابتدای سال جدید در این شهرستان آغاز شده، همچنان و تا پایان هفته ادامه دارد.

تلاش راهداران برای بازگشایی مسیرهای مسدود شده روستایی خلخال هم‌ اکنون با بکارگیری از همه ماشین‌آلات راهداری در حال انجام است و به استثنای راه ارتباطی دو روستا که همچنان مسدود است، سایر محورهای روستایی منطقه بازگشایی شده و تردد خودروها در این راه ها جریان دارد.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خلخال اظهار کرد: با وجود بارش برف با تلاش راهداران راه‌های ارتباطی بین شهری این شهرستان برف‌ روبی و بازگشایی شده و تردد خودروها در آنها جریان دارد.

هم‌اکنون بیش از ۱۴ سانتیمتر برف در شهر خلخال برروی زمین نشسته و با آغاز موج جدید بارش دمای هوای این شهر بطور محسوسی رو به کاهش گذاشته بطوریکه حد اقل دمای امروز این شهربه چهار درجه زیر صفر کاهش یافته است.  

برچسب‌ها سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گرد و غبار بارش برف

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گرد و غبار بارش برف سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گرد و غبار بارش برف راهداری و حمل و نقل جاده ای راه های ارتباطی پیش بینی می شود تا پایان هفته استان اردبیل سامانه بارشی وزش باد شدید روز پنجشنبه رعد و برق بارش برف بارش ها سه شنبه بر اساس جاده ها راه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۳۴۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم فعالیت سامانه بارشی در خوزستان تا هفته آینده

مدیرکل هواشناسی استان خوزستان با اشاره به تداوم بارشها تا روز شنبه گفت: یک شنبه جو پایداری خواهیم داشت و از مجدد از دوشنبه سامانه بارشی جدید وارد استان می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان محمد سبزه‌زاری امروز _پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ در جمع رسانه‌ها اظهار کرد: بر اساس تصاویر رادار و ماهواره از صبح امروز شاهد تداوم فعالیت سامانه بارشی در بخش‌هایی از استان به ویژه مناطق جنوبی و شمالی هستیم.

وی افزود: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های هواشناسی، سامانه طی امروز و فردا در اغلب مناطق استان سبب رگبار و رعدوبرق و وزش باد متوسط و تندبادهای لحظه‌ای خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان ادامه داد: از آنجایی که سامانه از نوع سامانه‌های هَمرَفتی است، بارش‌ها اغلب به صورت نقطه‌ای و پراکنده است و احتمال شدت گرفتن و گسترده شدنِ بارش‌های نقطه‌ای نیز وجود دارد.

سبزه‌زاری اضافه کرد: احتمال ریزش تگرگ نیز در برخی مناطق دور از انتظار نیست، شنبه از شدت بارش‌ها کاسته خواهد شد و یکشنبه جو آرام و پایداری در سطح استان خواهیم داشت.

وی تاکید کرد: طی دوشنبه سامانه جدیدی وارد استان خواهد شد و شمال خلیج فارس نیز تا اوایل هفته آینده مواج و متلاطم و بعضی ساعات همراه با رگبار و رعدوبرق خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان تصریح کرد: در شبانه روز گذشته گتوند با ۳۰.۳ و دهدز با ۱۲.۴ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان گزارش شدهو اهواز به بیشینه دمای ۲۸.۱ و کمینه دمای ۲۱.۲ درجه سانتیگراد رسیده است.

کد خبر 750086

دیگر خبرها

  • تداوم فعالیت سامانه بارشی در خوزستان تا هفته آینده
  • تداوم بارش باران در خوزستان
  • بارش‌های رگباری و رعدوبرق در اصفهان تداوم دارد / هوا خنک‌تر می‌شود
  • تداوم بارندگی‌ها درکشور
  • تداوم رگبارهای پراکنده در خوزستان تا شنبه
  • تداوم بارش‌ در ۲۴ استان کشور/
  • تداوم بارش در ۲۴ استان
  • هواشناسی ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تداوم بارش در ۲۴ استان / از سفر به این مناطق خودداری کنید
  • تداوم بارش‌ در ۲۴ استان کشور/ از سفر به این مناطق خودداری کنید
  • مسافران تعطیلات آخر هفته مراقب باشند/ بارندگی در این مناطق شدید خواهد بود