Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، در بحبوحه نبرد روسیه با اوکراین، وزارت دفاع مجارستان اعلام کرد که جنگنده‌های این کشور بعد از ظهر دوشنبه به وقت محلی، یک هواپیمای ناشناس که از حریم هوایی اوکراین وارد این کشور شده بود را رهگیری کردند.

 به گزارش منابع خبری، در بیانیه وزارت دفاع مجارستان آمده است مه جنگنده‌های نسل چهارم  «گریپن» برای انجام ماموریت رهگیری از پایگاه خود در «کچکمت» به پرواز درآمدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ماموریت به دنبال اعلام ناتو و رویت یک هواپیما در صفحه رادار که از شرق مجارستان به سمت اسلواکی پرواز می‌کرد صورت گرفت.

وزارت دفاع مجارستان بدون اشاره به نوع این هواپیما اعلام کرد که پس از رهگیری موفق این جنگنده‌ها برای اطمینان از امنیتی حریم هوایی منطقه قبل از بازگشت به پایگاه خود به پرواز ادامه دادند.

چندی قبل نیز یک فروند پهپاد ناشناس از مبدا اوکراین در خاک کرواسی سقوط کرد. سقوط این پهپاد ناشناس در زاگرب، گمانه‌زنی‌های زیادی را در پی داشت و به گفته کارشناسان امنیتی، برای ناتو یک شکست محسوب شد.

  «آندری پلنکووچ » نخست‌ وزیر کرواسی با اشاره به سقوط یک پهپاد در این کشور خواستار افزایش همکاری‌ها میان کشورهای عضو ناتو شد. پلنکووچ مدعی شد این پهپاد که از نوع تجسسی «تی‌یو-۱۴۱» دوران شوروی است، از مبدا اوکراین به پرواز درآمده و در کرواسی سقوط کرده است.

پیش‌تر مقامات کروات در این‌باره توضیح دادند که این پهپاد پیش از سقوط در کرواسی و آسیب وارد کردن به ده‌ها خودرو، از مجارستان وارد کرواسی شده و قبل از آن نیز بر فراز رومانی پرواز می‌کرده است که هر سه کشور اعضای ناتو هستند.

نخست‌وزیر کرواسی در این‌باره گفت: «طبق اطلاعاتی که اکنون داریم، این پهپاد مشخصاً از قلمرو اوکراین برخاسته است.»

او با این حال با اشاره به اینکه روسیه و اوکراین هردو اعلام کردند این پهپاد متعلق به آن‌ها نیست گفت: «در حال حاضر نمی‌دانیم این پهپاد متعلق به کدام کشور است.»

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: رهگیری اوکراین مجارستان جنگنده گریپن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۳۴۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک جنگنده اف - ۱۶ آمریکا در نیومکزیکو سقوط کرد

خلبان این اف-۱۶ تنها سرنشین آن بود که توانست خود را به موقع از جنگنده خارج کند و زنده بماند.

هنوز علت سقوط این جنگنده مشخص نیست و تحقیقات درباره آن ادامه دارد.

مقام‌های آمریکایی از پرسنل غیرضروری خواسته‌اند از تردد در محل سقوط هواپیما خودداری کنند، زیرا مواد شیمیایی استفاده شده در این هواپیما ممکن است که مخاطراتی برای آن‌ها داشته باشد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه/اوکراین ۳۰۰ هزار پهپاد می‌خرد
  • سقوط اف ـ۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا
  • سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا
  • استولتنبرگ: اعتماد اوکراین به ناتو خدشه‌دار شده است
  • یک جنگنده اف - ۱۶ آمریکا در نیومکزیکو سقوط کرد
  • هدف آمریکا از خرید ۸۱ فروند جنگنده روسی از قزاقستان چیست؟
  • رویارویی میلیمتری جنگنده روس و پهپاد اوکراینی
  • نقص فنی، پرواز مشهد - تهران را از آسمان به مبدا بازگرداند
  • سفر غافلگیر کننده دبیر کل ناتو به اوکراین
  • کمک تسلیحاتی آمریکا به ارتش اوکراین با خرید جنگنده‌های قزاقستان